Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν προειδοποιήσει εδώ και καιρό ότι οι αυστηρότεροι κανονισμοί για τις εκπομπές ρύπων Euro 7, θα μπορούσαν να επιταχύνουν τον τέλος μικρών αυτοκινήτων που εξοπλίζονται με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το πρότυπο Euro 7 έχει προτεινόμενη ημερομηνία έναρξης την 1η Ιουλίου 2025 και σύμφωνα με τον ισχυρό άντρα της Volkswagen, Thomas Schäfer θα ακριβύνει από 3.000 έως 5.000 ευρώ κάθε μικρό όχημα με θερμικό κινητήρα. Κάτι που θα «σκότωνε» ουσιαστικά το αυτοκίνητο καθιστώντας το απρόσιτο για τους ανθρώπους που απευθύνονται σε αυτήν την κατηγορία.

Εκτός από την προσθήκη ενός ήπιου υβριδικού συστήματος, το αφεντικό της εταιρείας είπε στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Λος Άντζελες ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει επίσης να συμμορφώνονται με αυστηρότερους κανονισμούς ασφαλείας που θα απαιτούν την εγκατάσταση ακριβής τεχνολογίας. Συνέχισε λέγοντας ότι οι μηχανικοί χρειάζονται μερικές εβδομάδες για να καταλάβουν αν αξίζει να επενδύσουν σε μικρά αυτοκίνητα που κινούνται με ICE:

«Αυτή τη στιγμή, έχουμε μηχανικούς που αξιολογούν τι σημαίνει αυτό. Αλλά αν αυτό είναι αλήθεια [ο αναμενόμενος αντίκτυπος της EU7 στην τιμή των αυτοκινήτων], σίγουρα δεν θα επενδύσουμε και απλώς θα διατηρήσουμε το σχέδιο να εξηλεκτριστούμε όσο τον δυνατόν νωρίτερα».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η αρχή του τέλους για τα μικρά βενζινοκίνητα αυτοκίνητα έχει ήδη σηματοδοτηθεί από τη Ford με την ανακοίνωση που έκανε πρόσφατα ότι θα διακόψει το Fiesta το 2023. Το VW Polo έχει περίπου την ίδια ηλικία με το Fiesta και τα δύο έχουν εξυπηρετήσει τους λάτρεις με πολλές εκδόσεις hot hatch.

Η Stellantis θα κυκλοφορήσει μόνο EV στην Ευρώπη μέχρι το τέλος της δεκαετίας, πράγμα που σημαίνει ουσιαστικά ότι τα συμβατικά μοντέλα όπως το Peugeot 208, το Opel Corsa και το Citroën C3 θα σταματήσουν να κυκλοφορούν έως το 2030 ή και νωρίτερα.
 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης