Του Λουκά Παπαλάμπρου

Η γερμανική φίρμα παρουσίασε με κάθε επισημότητα το πολυαναμενόμενο E-Tron, το πρώτο αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο στην ιστορία της.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το πολυτελές και προηγμένο τεχνολογικά SUV έκανε πρεμιέρα σε ειδική εκδήλωση στο Σαν Φρανσίσκο, με την Audi να δίνει στη δημοσιότητα όλα τα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου, το οποίο έχει ήδη ξεκινήσει να κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της εταιρείας στις Βρυξέλλες.

Εντυπωσιακό και στιλάτο

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το E-Tron ακολουθεί τη νέα φιλοσοφία της Audi, έχοντας αεροδυναμικό σχεδιασμό και σπορτίφ χαρακτηριστικά. Ξεχωρίζουν η μεγάλη μάσκα με το αλουμινένιο πλέγμα, τα έντονα νεύρα στο καπό, τα ιδιαίτερα φωτιστικά σώματα, οι ιδιαίτερες ζάντες 19 ιντσών με τα ελαστικά μειωμένης αντίστασης κύλισης και το αιχμηρό πίσω τμήμα. Επίσης, λάμπουν διά της απουσίας τους οι κλασικές απολήξεις της εξάτμισης.

Η εμφάνισή του είναι επιβλητική, με το μήκος του αμαξώματος να ξεπερνά τα 4,9 μέτρα, το πλάτος είναι στα 1.935 χλστ, το ύψος στα 1.616 χλστ. και το μεταξόνιο στα 2.928 χλστ.

Παρά το όγκο του, έχει άριστη αεροδυναμική, με τους σχεδιαστές να δίνουν ιδιαίτερη προσοχή στον έλεγχο της ροής του αέρα. Μάλιστα, στη μάσκα υπάρχουν δύο περσίδες που ελέγχονται ηλεκτρονικά και συμβάλλουν στην ομαλή ροή, ενώ και το πάτωμα έχει διαμορφωθεί με τέτοιο τρόπο ώστε να περιορίζει τις όποιες αντιστάσεις.

Με πέντε οθόνες

Η καμπίνα του E-Tron εντυπωσιάζει με την υψηλή αισθητική και τις high-tech τεχνολογίες. Το αυτοκίνητο διαθέτει πέντε πρωτοποριακές ψηφιακές οθόνες με εκπληκτικές λειτουργίες, θέτοντας νέα πρότυπα στην παγκόσμια αυτοκινητιστική σκηνή. 

Μπροστά από τον οδηγό υπάρχει το γνωστό virtual cockpit, ενώ στην κεντρική κονσόλα έχουν τοποθετηθεί δύο ακόμα μεγάλες OLED οθόνες αφής, στις οποίες προβάλλονται όλες οι πληροφορίες σχετικά με το ηλεκτρικό σύστημα του οχήματος, την πλοήγηση, την κίνηση στους δρόμους, τα συστήματα υποβοήθησης, τον κλιματισμό και τις λοιπές εφαρμογές ενημέρωσης και ψυχαγωγίας.

Τη διαφορά ωστόσο, κάνουν οι δύο OLED 7 ιντσών που βρίσκονται κάτω από τα εμπρός παράθυρα, ανάμεσα στη χειρολαβή και το ταμπλό. Ουσιαστικά, πρόκειται για εικονικούς καθρέπτες που αντικαθιστούν τους παραδοσιακούς και ενσωματώνουν ψηφιακές κάμερες.

Η τεχνολογία αυτή χρησιμοποιείται για πρώτη φορά σε αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής και θα προσφέρεται προαιρετικά. Οι καθρέπτες – κάμερες διαθέτουν τρία προγράμματα λειτουργίας (αυτοκινητόδρομος, στροφές και πάρκινγκ), με τον οδηγό να βλέπει σε πραγματικό χρόνο τι συμβαίνει πίσω του και στο πλάι.

Τα οχήματα, οι πεζοί, οι ποδηλάτες και οποιοδήποτε αντικείμενο απεικονίζονται ζωντανά στις οθόνες, με το σύστημα να ειδοποιεί τον οδηγό σε περίπτωση που ανιχνεύσει τυχόν κίνδυνο ατυχήματος.

Επίσης, το E-Tron εφοδιάζεται με ένα νέο ηχοσύστημα υψηλής απόδοσης της Bang & Olufsen 705 Watt με 16 ηχεία, φέρει στάνταρ Wi-Fi hotspot και μία σειρά από προηγμένα συστήματα.

400 χιλιόμετρα με μία φόρτιση

Για την κίνηση του οχήματος φροντίζουν δύο ηλεκτροκινητήρες συνολικής απόδοσης 360 ίππων και 561 Nm ροπής. Όταν ο οδηγός επιλέξει τη θέση «S» στο κιβώτιο, οι ηλεκτροκινητήρες λειτουργούν σε «boost mode» αυξάνοντας την ισχύ στους 408 ίππους και τη ροπή στα 664 Nm. Αυτή η απόδοση, ωστόσο, είναι εφικτή για μόλις 8 δευτερόλεπτα, εξασφαλίζοντας επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε λιγότερο από 6 δευτερόλεπτα.

Όσο για την τελική ταχύτητα, σε κάθε περίπτωση περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 200 χλμ./ώρα.

Για την ενέργεια φροντίζει μία μπαταρία 95 kWh, με την αυτονομία σύμφωνα με το νέο πρότυπο WLTP να ανέρχεται στα 400 χιλιόμετρα. Επίσης, υπάρχει και σύστημα ανάκτησης ενέργειας τριών λειτουργιών που φροντίζει για την επιπλέον φόρτιση της μπαταρίας, τόσο κατά το φρενάρισμα όσο και κατά την κίνηση σε κατηφόρα.

Από 79.900 ευρώ

Τα βιβλία παραγγελιών για το E-Tron έχουν ανοίξει, με τους υποψήφιους αγοραστές να δίνουν την προκαταβολή των 1.000 ευρώ για να το αποκτήσουν πρώτοι. Οι παραδόσεις θα ξεκινήσουν στα τέλη του έτους από τις μεγάλες αγορές της Ευρώπης, των ΗΠΑ και της Κίνας, με την τιμή εκκίνησης στη Γερμανία να ορίζεται στα 79.900 ευρώ.

Στην Ελλάδα, αναμένεται μέσα στο 2019. Οι ιδιοκτήτες, μαζί με το αυτοκίνητο θα λάβουν και την κάρτα Η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 200 χλμ./ώρα e-tron Charging Service card, προκειμένου να το φορτίζουν σε όλους τους διαθέσιμους σταθμούς, ανεξάρτητα την πόλη και τη χώρα. Μάλιστα, η Audi έχει εξασφαλίσει πρόσβαση σε 72.000 σημεία φόρτισης σε όλη την Ευρώπη, που ανήκουν σε 220 διαφορετικούς παρόχους. Με απλά λόγια, η γερμανική μάρκα εξασφάλισε το 80% του διαθέσιμου δικτύου στη Γηραιά Ήπειρο, είτε πρόκειται για σταθμούς συνεχούς (DC) ρεύματος είτε εναλλασσόμενου (AC).

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης