Το βασικό υλικό για την κατασκευή ενός αυτοκινήτου

Το βασικό υλικό για την κατασκευή ενός αυτοκινήτου

Αποτελεί ένα από τα κυριότερα υλικά της καθημερινότητας των ανθρώπων, αλλά και το βασικό συστατικό για τη δημιουργία των οχημάτων.

Το πλαστικό προσφέρει πολλά και σημαντικά πλεονεκτήματα, ενώ μπορεί να τροποποιηθεί εύκολα και να πάρει διάφορες μορφές. Λόγω του χαμηλού βάρους του, της ευελιξίας του και της δυνατότητας μείξης με άλλα υλικά, θεωρείται ο ιδανικός σύμμαχος των μηχανικών και των σχεδιαστών. 

Για τη διαχείρισή του, η Fiat Chrysler έχει φτιάξει τα Global Materials Labs. Πρόκειται για εργαστήρια όπου οι ερευνητές αλλάζουν το πρόσωπο αυτού του υλικού περνώντας σε μία νέα γενιά συνθετικών υλικών.

Τα Global Materials Labs (GML) της Fiat Chrysler Automobiles αποτελούν έναν παγκόσμιο οργανισμό με αποκλειστική αποστολή τη δημιουργία και εξέλιξη νέων υλικών για τα οχήματα της FCA.

Με συνολικά 16 εργαστήρια σε όλο τον κόσμο και περισσότερους από 350 ερευνητές, σημαντικό μέρος της προσπάθειας αφιερώνεται στη δημιουργία μίας νέας γενιάς πλαστικών που θα διατηρούν τα «παραδοσιακά» πλεονεκτήματα, ενώ παράλληλα θα είναι εξαιρετικά φιλικά προς το περιβάλλον.

Σε αυτό το επίπεδο τα GML έχουν αναπτύξει μία σειρά τεχνολογιών που δίνουν φιλικές προς το περιβάλλον λύσεις για την παραγωγή, τη χρήση και την ανακύκλωση των πλαστικών που χρησιμοποιούνται στα μοντέλα του ομίλου.

Μάλιστα, κάποια τμήματα των πλαστικών που βλέπουμε στα αυτοκίνητα κατασκευάζονται από φυτικές ίνες που προέρχονται από καλλιέργειες ή ακόμα και από τα μη βρώσιμα υπολείμματα που προκύπτουν από την  Ο όμιλος FCA διαθέτει 16 εργαστήρια σε όλο τον κόσμο επεξεργασία τροφών (π.χ. το κέλυφος από τα αμύγδαλα). Με αυτόν τον τρόπο η παραγωγή υλικών όχι μόνο δεν επιβαρύνει το περιβάλλον, αλλά αντίθετα βοηθά στην ανακύκλωση υλικών που μέχρι σήμερα αντιμετωπίζονταν σαν απλά απορρίμματα.

Σε επίπεδο ανακύκλωσης εκτός από το μεγάλο ποσοστό υλικών που μπορεί να επεξεργαστεί για μελλοντικές χρήσεις, τα Global Materials Labs της FCA έχουν αναπτύξει βιοδιασπώμενα πλαστικά που δεν επιβαρύνουν το περιβάλλον ακόμα και στην περίπτωση που δεν αποσυρθούν με τους ενδεδειγμένους τρόπους.

Το επόμενο βήμα είναι η χρησιμοποίηση υλικών που θα μειώνουν περαιτέρω τη συνολική ποσότητα μάζας του πλαστικού που θα απαιτείται για την παραγωγή εξαρτημάτων. Οι ερευνητές έχουν αναπτύξει πλαστικά τα οποία έχουν τη δυνατότητα να μεταφέρουν ηλεκτρικά σήματα αντικαθιστώντας τις παραδοσιακές καλωδιώσεις.

Με δεδομένο ότι ένα σύγχρονο αυτοκίνητο διαθέτει περισσότερα από 5 χιλιόμετρα καλωδιώσεων γίνεται εύκολα αντιληπτό το κέρδος σε επίπεδο αξιοποίησης υλικών και βάρους, ενώ παράλληλα απλούστερη θα γίνει και η διαδικασία συναρμολόγησης και επισκευής ενός οχήματος.

Τέλος, η τεχνολογία 3D knitting στην κατασκευή των επενδύσεων των καθισμάτων και η δημιουργία panels από ανακυκλώσιμο πλαστικό με μικρότερο πάχος μειώνουν σημαντικά τη συνολική μάζα πλαστικού υλικού και την κατανάλωση ενέργειας.

Παράλληλα, οι συγκεκριμένες τεχνικές επιτρέπουν την εύκολη αντικατάσταση αυτών των τμημάτων και στη συνέχεια την ανακύκλωσή τους για τη δημιουργία νέων αντίστοιχων υλικών.   

 

 

 

Τελευταία ενημέρωση: Δευτέρα, 2 Σεπτεμβρίου 2019, 11:19