Τα φύλλα μπορεί να είναι το αγαπημένο στοιχείο των φωτογράφων για να δημιουργούν εντυπωσιακά φθινοπωρινά τοπία, αλλά σε ορισμένες περιπτώσεις – όταν είναι βρεγμένα και σε πολλαπλά στρώματα – μπορεί να γίνουν εξαιρετικά επικίνδυνα για τους οδηγούς.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Εκείνοι που γνωρίζουν, τα θεωρούν εφάμιλλα σε ολισθηρότητα με το χιόνι. Αλλά μπορεί ένα απλό φύλλο να γλιστράει όσο το χιόνι; Μία ομάδα μηχανικών της Ford βρήκε την απάντηση, πραγματοποιώντας ένα πρωτοποριακό πείραμα.

Η συλλογή δεδομένων για το χιόνι ήταν εύκολη κάνοντας δοκιμές με αυτοκίνητα σε περιοχές της Σκανδιναβίας. Όσο για τα φύλλα, η ομάδα συγκέντρωσε μεγάλες ποσότητες καλύπτοντας την πίστα δοκιμών στο Βέλγιο. Στη συνέχεια χρησιμοποίησε μία συσκευή δοκιμής πρόσφυσης που αναγνωρίζει πόσο ολισθηρές είναι οι επιφάνειες, ρολάροντας πάνω τους.

Τα αποτελέσματα ήταν εντυπωσιακά, καθώς όπως απεδείχθη, σε ορισμένες περιπτώσεις, τα φύλλα ήταν τόσο ολισθηρά όσο το χιόνι.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Μπορεί το πείραμα να ήταν διασκεδαστικό αλλά το θέμα είναι σοβαρό. Ο περισσότερος κόσμος γνωρίζει ότι πρέπει να μειώνει ταχύτητα και να οδηγεί προσεκτικά στο χιόνι. Αλλά πολύ λίγοι οδηγούμε με τη δέουσα προσοχή σε δρόμους καλυμμένους με φύλλα – που ενδέχεται να είναι το ίδιο ολισθηροί», τόνισε ο μηχανικός εξέλιξης, Eddy Kasteel.

Η ολισθηρότητα μετριέται σε μονάδες «µ». Όσο πιο ολισθηρή είναι η επιφάνεια, τόσο μικρότερος ο αριθμός. Στις δοκιμές, τα φύλλα μετρήθηκαν σε ένα επίπεδο «μ» μεταξύ 0,3 και 0,4. Συνήθως, τα ίδια επίπεδα παρατηρούνται και στις χιονισμένες επιφάνειες.

Οι ίδιοι μηχανικοί συμμετείχαν στην εξέλιξη του «Slippery Mode» για το νέο Focus Active. Σχεδιασμένο για να βελτιώνει την πρόσφυση σε επιφάνειες όμως το χιόνι και τα βρεγμένα φύλλα, το σύστημα κάνει ταχείες αναπροσαρμογές στα συστήματα ευστάθειας, στην επιτάχυνση και το φρενάρισμα, προκειμένου να εμποδίζει την ολίσθηση, την αλλαγή κατεύθυνσης ή την εκτροπή του αυτοκινήτου από την πορεία του.


Επιμέλεια: Λουκάς Παπαλάμπρος

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης