Του Βασίλη Γ. Σαρημπαλίδη

     

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ήταν Δεκέμβριος του 2011, όταν και επισήμως ταξινομήθηκε, σύμφωνα με στοιχεία του Σ.Ε.Α.Α. (Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων) το τελευταίο αυτοκίνητο Lada στην Ελλάδα.
Η Lada Hellas ξεκίνησε την δραστηριότητά της στην Ελλάδα το 1992…Συνολικά 16 είχε διαθέσει εκείνη της χρονιά η εισαγωγική εταιρεία Lada Hellas, που άρχισε να παίρνει την… κατιούσα από το 2008 και έπειτα.
    
Οι εποχές που η εταιρεία πούλαγε 1.000+ αυτοκίνητα είχε περάσει στο παρελθόν και η θρυλική μάρκα με έδρα τη λεωφόρο Συγγρού έδειχνε να μην μπορεί να ανταποκριθεί στη σύγχρονη εποχή. Τελικά, η Lada που είχε γίνει γνωστή στην Ελλάδα κυρίως από το Niva ξαφνικά… κατέρρευσε και τα τελευταία χρόνια δεν δείχνει κανένα σημάδι ζωής, παρά το γεγονός ότι, ο κόσμος ζητά τα προϊόντα της, η ίδια δημοσιεύει ισολογισμούς αλλά στο.. διά ταύτα τα καταστήματα της παραμένουν κλειστά και η ίδια δεν εισάγει πλέον αυτοκίνητα.

Τι σημαίνει το Lada Niva για τους ιδιοκτήτες του….

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στα χαρτιά…
Αναζητήσαμε να βρούμε κάποιο στοιχείο, αλλά κανένα από τα τηλέφωνα της εταιρείας στην λεωφόρο
Η εταιρεία υπάρχει μόνο φορολογικά μας απάντησε η κυρία που σήκωσε το τηλέφωνο. Δεν πουλάει ούτε αυτοκίνητα ούτε ανταλλακτικά…Συγγρού δεν ισχύει. Το δε κατάστημα της λεωφόρου Αθηνών δείχνει παρατημένο εδώ και χρόνια αλλά το τηλέφωνο ισχύει. Επικοινωνήσαμε με τον Σ.Ε.Α.Α., αλλά μάθαμε πως η εταιρεία έχει διαγραφεί από τα μητρώα της εδώ και χρόνια… Τι συνέβη άραγε;

Η Lada Hellas ανήκει στον Κύπριο Φοίβο Χριστοδουλίδη (φωτογραφία κάτω δεξιά). Έναν επιχειρηματία με ιδιαίτερη αγάπη στα εκκλησιαστικά δρώμενα που όπως φαίνεται ήταν και η αιτία να χαθεί από τον κλάδο του αυτοκινήτου… Ο εν λόγω διατηρούσε άριστες σχέσεις με τον Ηγούμενο Εφραίμ, το όνομα του οποίου συνδέθηκε με το περιβόητο σκάνδαλο του Βατοπεδίου. Άλλωστε στο κατάστημα της «Αθηνών» ο Ηγούμενος κάθε 3-4 μήνες πραγματοποιούσε ομιλίες, μοιράζοντας κομποσκίνια, σταυρούς κ.ά. Καθόλου τυχαίο το γεγονός πως στις εορτές των Χριστουγέννων ο κ. Χριστοδουλίδης έστελνε για δώρο εικόνες, σε φίλους και συνεργάτες…

Παθητικό εκατομμυρίων…
Τελικά η Lada Hellas ενώ είναι… εξαφανισμένη για τον κόσμο και τους πελάτες της μάρκας, συνεχίζει να υπάρχει. Στα χαρτιά και με παθητικό κοντά στα 15 εκατομμύρια ευρώ όπως φαίνεται και στον τελευταίο της ισολογισμό. Ωστόσο, παραμένει απορίας άξιο, πως δεν έχει υπάρξει ενδιαφέρον από κάποιον επιχειρηματία που να την διαχειριστεί και να την βάλει και πάλι στην αγορά. 

Το Lada Vesta είναι ένα από τα καινούργια μοντέλα της μάρκας...

Νέα μοντέλα…
Πριν από λίγους μήνες ο ίδιος ο Βλαντιμίρ Πούτιν οδήγησε το νέο Lada Vista και μίλησε στους Η Lada βγάζει καινούργια μοντέλα αλλά στην Ελλάδα έχει σταματήσει να δραστηριοποιείται… δημοσιογράφους για την εμπειρία του, ενώ στις 15 Δεκεμβρίου ξεκίνησε η παραγωγή του νέου XRΑΥ. Επιπλέον οι Ρώσοι συμμετέχουν εδώ και δύο χρόνια στο παγκόσμιο πρωτάθλημα αυτοκινήτων τουρισμού (WTCC) και μάλιστα με διακρίσεις.

Η ρώσικη αυτοκινητοβιομηχανία δείχνει πως θέλει να κάνει βήματα εμπρός αλλά στην Ελλάδα τα πράγματα παραμένουν στάσιμα. Μέχρι πότε άραγε;

H Lada συμμετέχει στους αγώνες του παγκοσμίου πρωταθλήματος αυτοκινλητων τουρισμού (WTCC)


Για να δείτε τον τελευταίο ισολογισμό της Lada Hellas πατήστε
ΕΔΩ

Η κεντρική αντιπροσωπεία της Lada Hellas στη λεωφόρο Αθηνών (πηγή: Google street view)

Πωλήσεις Lada – Ελλάδα*
2000 1.083
2001 1.070
2002 1.072
2003 1.037
2004 1.027
2005 826
2006 739
2007 709
2008 320
2009 163
2010 37
2011 16
*πηγη: ΣΕΑΑ

Αυτό είναι το εξώφυλλο από το τελευταίο φυλλάδιο του Lada Niva που δόθηκε στους δημοσιογράφους πριν από περίπου δέκα χρόνια...
Το οπισθόφυλλο του διαφημιστικού φυλλαδίου για το Niva... Τότε που η Lada πούλαγε...

Παρακάτω μπορείτε να δείτε το υλικό που είχε μοιραστεί στην τελευταία δημοσιογραφική παρουσίαση επί ελληνικού εδάφους στην Πεντέλη πριν από περίπου δέκα χρόνια. Πρόκειται για το Niva 1.7 4×4 στην έκδοση με υδραυλικό τιμόνι και air condition.




















σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης