Γράφει ο Γιάννης Πετρόχειλος

Δεν θα ξεχάσω πίσω στο 2010 τη σύζυγό μου να μου μιλάει με τεράστιο θαυμασμό για έναν μαθητή της στηΟ Κωνσταντίκος μένει μόνιμα πλέον στην Αγγλία όπου σπουδάζει και αγωνίζεται  φυσική αγωγή. “Αυτό το παιδί, ότι και αν το βάλεις να κάνει θα βγει πρώτος και με μεγάλη διαφορά”, ήταν τα λόγια της και πραγματικά μου είχε κινήσει το ενδιαφέρον. Ο Κωνσταντίνος Διαδήμας από μικρή ηλικία έδειξε ότι είναι ένα πολύ ξεχωριστό παιδί, έτοιμο να κατακτήσει τον κόσμο με ότι και αν ασχοληθεί. Εκείνο όμως που τον κέρδισε ήταν οι αγώνες αυτοκινήτου και ιδιαίτερα τα μονοθέσια. Η αρχή έγινε με τα kart όπου διέπρεψε κατακτώντας νίκες και τίτλους στην Ελλάδα, ενώ δεν άργησε να έρθει η στιγμή που έπρεπε να φύγει στο εξωτερικό για να κάνει το επόμενο βήμα. Οι επιτυχίες δεν σταμάτησαν με διακρίσεις σε Διεθνή Πρωταθλήματα Kart και μετέπειτα σε μονοθέσια Formula 4.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Αυτήν τη στιγμή ο Κωνσταντίνος βρίσκεται στη Μ. Βρετανία και το 2021 αγωνίστηκε στην Formula Student με μεγάλη επιτυχία. Μάλιστα χάρισε στην Ελλάδα την πρώτη της νίκη στον θεσμό με τη βοήθεια της ομάδας Prom Racing το Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου.

Συνέντευξη πριν τον αγώνα του Βρετανικού Πανεπιστημιακού Πρωταθλήματος Kart.

Τον Κωνσταντίνο τον έχω συνδυάσει στο μυαλό μου με τον πατέρα του Χρήστο. Το ενδιαφέρον και η στήριξη Περισσότερα από 250 άρθρα έχουν γραφτεί για τον Κωνσταντίνο ο οποίος τράβηξε τα βλέμματα όλων στο ξεκίνημα της καριέρα του.που είχε δείξει από τα πρώτα βήματα της πορείας του, είχαν προκαλέσει τον θαυμασμό μου. Έψαχνε συνεχώς τις σωστές συμβουλές για το πρόγραμμα προπόνησης του Κωνσταντίνου, τα σωστά βήματα πορείας του στον μηχανοκίνητο αθλητισμό και φυσικά τις σωστές πόρτες που έπρεπε να ανοίξει για να πετύχει ο ταλαντούχος οδηγός τους στόχους του. Εκτός από την οικονομική στήριξη, ίσως το πιο σημαντικό στοιχείο που πρόσφερε ο Χρήστος στον γιό του ήταν η αγάπη και η πίστη στις δυνατότητές του – όχι μόνο σαν οδηγό, αλλά και σαν άνθρωπο. Τα εμπόδια φυσικά δεν έλειπαν, ήταν πάντα εκεί, αλλά με τη βοήθεια της οικογένειας και των κατάλληλων ανθρώπων όλα μπορούν να κυλήσουν προς τη σωστή κατεύθυνση.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Πάντα στο πλευρό του Κωνσταντίνου ο πατέρας του Χρήστος.

Επέλεξα να μην πάρω μια απλή συνέντευξη στον Κωνσταντίνο για να παρουσιάσω τις απόψεις του και τα όνειρά του. Θέλησα να παρουσιάσω την κοινή πορεία των δύο ανδρών από την εποχή των kart, μέχρι την Formula 4 και το πως ο καθένας βίωσε και βιώνει αυτό το ταξίδι από τη δική του οπτική. Οι ερωτήσεις ήταν κοινές για τον γιό και τον πατέρα και τους ζήτησα να απαντήσουν χωρίς ο ένας να δει τις απαντήσεις του άλλου. Δεν γνωρίζω αν τελικά μπήκαν στον πειρασμό, ωστόσο το αποτέλεσμα είναι αποκαλυπτικό.

Βίντεο με τις δοκιμές Formula 4 του 2016.

 

Ερ. Πώς ξεκίνησαν όλα;

Κωνσταντίνος: Η αρχή έγινε σε ηλικία 2 χρονών από ένα δώρο της θείας μου, ένα ηλεκτρικό αυτοκινητάκι, αρκετά μεγάλο για να χωράω. Από εκείνη την μέρα απολάμβανα να περνάω πολλές ώρες οδηγώντας πολύ γρήγορα ανάμεσα στα έπιπλα μέχρι 4 χρονών. Μετά άρχισα να οδηγώ σε προσομοιωτές, να βλέπω καθημερινά αγώνες Formula 1 και να ζητάω να πάρω μέρος σε αγώνες. Ο πατέρας μου, μην αντέχοντας άλλη γκρίνια, έψαξε και ανακάλυψε πως σχεδόν όλοι οι οδηγοί της Formula 1 ξεκίνησαν από τα kart και με πήγε στα 5 μου σε νοικιάρικο και στα 6 μου αγόρασε το πρώτο mini kart. Μετά πήρα μέρος σε αγώνες karting στην Ελλάδα στα 8 μου, ήμουν ο μικρότερος οδηγός του πρωταθλήματος, και πήρα τη 2η θέση την πρώτη χρονιά. Είχα διακρίσεις σε ελληνικούς και διεθνείς αγώνες μέχρι τα 12 που πήρα το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα. Στα 13 μου είχα νίκες και βάθρα στον διεθνή θεσμό World Series Karting (WSK) στο εξωτερικό, και την 3η θέση στο πρωτάθλημα WSK, τις μοναδικές ελληνικές διακρίσεις στον θεσμό. Ήμουν εργοστασιακός οδηγός της μεγαλύτερης αγωνιστικής ομάδας CRG που ανέδειξε πρωταθλητές Formula 1 (Schumacher, Hamilton, Verstappen κλπ), έχω διακρίσεις και νίκες στον δημοφιλή και ανταγωνιστικό θεσμό BUKC στο Ηνωμένο Βασίλειο και βοήθησα ως οδηγός το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο στη μεγαλύτερη διάκριση της ιστορίας του στον διεθνή θεσμό Formula Student 2021 με τη μοναδική ελληνική νίκη σε διαγωνισμό και άλλες επιτυχίες. Έτσι ξεκίνησε ένα ταξίδι που κανείς στην οικογένεια δεν περίμενε και που συνεχίζεται ακόμα.

Χρήστος: Τελείως τυχαία και πολύ νωρίς, παρόλο που δεν ήμασταν λάτρεις του motorsport, σε ηλικία μόλις 2 ετών. Τα επόμενα χρόνια επιβεβαίωναν το ταλέντο του και δικαίωναν τις επιλογές μας: Επιδόσεις σε προσομοιωτές (4 ετών), Karting (6 ετών), αγώνες και διακρίσεις (8 ετών), έπαθλα και Πρωτάθλημα Ελλάδος (8-12 ετών), νίκες και παγκόσμιες διακρίσεις, οι μεγαλύτερες για Έλληνα στην ηλικία του (από 13 ετών), Formula 4 (16 ετών), διακρίσεις και νίκες στην Αγγλία και στη Formula Student. Έμαθε να μη φοβάται τον ανταγωνισμό, όσο σκληρός και αν είναι. Απεναντίας να τον θεωρεί φίλο του, γιατί μόνο αυτός θα του λέει την αλήθεια για την πραγματική του αξία, μεγάλη ή μικρή. Και να μην εγκαταλείπει ποτέ την προσπάθεια.

Σε μικρότερη ηλικία σε αγώνες της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου.

Ερ. Τι ήταν εκείνο που σε εμπόδισε περισσότερο μέχρι στιγμής στην καριέρα σου και πώς το αντιμετώπισες;

Κωνσταντίνος: Μία από τις σημαντικότερες προκλήσεις που αντιμετώπισα και καθόρισαν την πορεία μου ως αθλητή ήταν η δόμηση της αγωνιστικής μου ταυτότητας. Συγκεκριμένα αναφέρομαι στην αναγνώριση και αποδοχή από τον εαυτό μου των ικανοτήτων μου, υψηλών ή χαμηλών, και στη δημιουργία των στόχων μου. Στα πρώτα χρόνια στα kart άκουγα από διάφορους «ειδικούς» ότι τα Ελληνόπουλα δεν έχουν καμία ελπίδα στο εξωτερικό, ότι μόνο στην Ελλάδα μπορούν να φανούν, ότι το πολύ – πολύ να πάρουν μέρος σε διεθνείς τελικούς ιδιωτικών challenges. Βασικά για τη συμμετοχή και ίσως τα επιλέξει ο Έλληνας αντιπρόσωπος για να προχωρήσουν. Είχα ακούσει ακόμα ότι οδηγώ λάθος και διάφορα τέτοια. Ήξερα μέσα μου ότι είχαν άδικο και πείσμωνα. Μου πήρε αρκετά χρόνια μέχρι να το αποδείξω και να επιβεβαιωθώ πανηγυρικά από τα μεγαλύτερα ονόματα του παγκόσμιου karting, παγκόσμιους πρωταθλητές και μεγάλες διεθνείς εργοστασιακές ομάδες. Η πραγματική αξία ενός αθλητή θεωρώ πως φαίνεται μόνο μέσα από διεθνείς αγώνες με πολλές συμμετοχές και τον σκληρότερο δυνατό ανταγωνισμό. Η δική μου μετάφραση ήταν και είναι η ανάδειξη του καλύτερού μου εαυτού σε παγκόσμια κλίμακα. Οι επιτυχίες εκεί με βοήθησαν και στο στάδιο της αυτογνωσίας και να χτίσω αυτοπεποίθηση.

Χρήστος: Το μεγαλύτερο εμπόδιο δεν ήταν ένα. Ήταν διάφορα μεγάλα εμπόδια, ανάλογα με το στάδιο που βρισκόμασταν. Στην αρχή, στο 1o στάδιο, το μεγαλύτερο πρόβλημα ήταν η σωστή αξιολόγηση του Κωνσταντίνου. Να βεβαιωθούμε αν είχε πράγματι ταλέντο για να προχωρήσει στο μηχανοκίνητο αθλητισμό. Όταν, μετά από καιρό, βεβαιωθήκαμε για το ταλέντο και την αγωνιστικότητά του, το μεγαλύτερο πρόβλημα του 2ου σταδίου ήταν η σωστή και έγκαιρη καλλιέργεια του ταλέντου του. Αυτό δεν μπορεί να γίνει στην Ελλάδα. Η ελληνική αγωνιστική εκπαίδευση και οι ελληνικές διακρίσεις δεν αρκούν. Χρειάζεται να διδαχθεί στο εξωτερικό από μεγάλα ονόματα, να αναδειχθεί μέσα από διακρίσεις σε πολλούς διεθνείς αγώνες του εξωτερικού, να αναγνωριστεί από τους ίδιους τους ανταγωνιστές του. Να χτίσει τη διεθνή αναγνώριση, τη διεθνή αγωνιστική του ταυτότητα και την αγωνιστική του αυτοπεποίθηση. Να κατακτήσει τη θέση του στο παγκόσμιο μηχανοκίνητο. Αφού ολοκληρώθηκε το 2ο στάδιο με μεγάλη επιτυχία, μεγαλύτερη από κάθε Έλληνα στην ηλικία του, το μεγαλύτερο πρόβλημα του 3ου σταδίου είναι αποκλειστικά το οικονομικό, γιατί τα κοστολόγια είναι πολύ μεγάλα. Το οικονομικό ήταν πάντα πρόβλημα, αλλά όχι κυρίαρχο στα προηγούμενα στάδια και αντιμετωπίστηκε μέχρι τώρα με ίδιους πόρους. Όλα τα άλλα εμπόδια έχουν ξεπεραστεί. Η απαραίτητη αγωνιστική υποδομή και επένδυση έχει ολοκληρωθεί.

Οικογενειακή υπόθεση!

Ερ. Τι είναι αυτό που έχεις μετανιώσει περισσότερο στην καριέρα σου;

Κωνσταντίνος: Δεν μετανιώνω για καμία επιλογή που έκανα ή κάναμε σαν οικογένεια. Και αυτό γιατί οι κινήσεις μας ήταν πάντοτε μεθοδικές και στοχευμένες και σε περίπτωση που το αποτέλεσμα δεν ήταν το
επιθυμητό, το επεξεργαζόμασταν και την επόμενη φορά ήμασταν καλύτερα προετοιμασμένοι. Στον παροντικό χρόνο, κοιτάζοντας πίσω, νιώθω πως βρισκόμαστε σε ένα στάδιο, στο οποίο οι παρελθοντικοί εαυτοί μας θα θέλανε πολύ να βρίσκονται.

Χρήστος: Σοβαρά λάθη δεν νομίζω ότι κάναμε. Όλα έγιναν στον σωστό χρόνο και τόπο. Μικρολάθη κάναμε, λόγω απειρίας, στον δύσκολο, πανάκριβο και πρωτόγνωρο για εμάς χώρο του μηχανοκίνητου και της ακόμα δυσκολότερης υποστήριξης πρωταθλητή μηχανοκίνητου. Δείξαμε μεγαλύτερη εμπιστοσύνη από όση έπρεπε, περιμέναμε περισσότερη αποτελεσματικότητα από επαγγελματίες, περισσότερη βοήθεια και βέβαια περισσότερη αξιοκρατία. Ευτυχώς, καταλαβαίναμε τα λάθη μας και τα διορθώναμε έγκαιρα, αναλαμβάναμε οι ίδιοι τον έλεγχο όπου χρειαζόταν, και προχωρούσαμε. Είχαμε την ατυχία να πέσουμε στη μεγαλύτερη οικονομική κρίση. Αυτή όμως δεν ήταν επιλογή μας.

Στην ομάδα Prom Racing του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου στο πρωτάθλημα Formula Student.

Ερ. Πώς ονειρεύεσαι να δεις τον εαυτό σου τα επόμενα χρόνια και πώς θα το πετύχεις;

Κωνσταντίνος: Τα επόμενα χρόνια θα ήθελα να βρίσκομαι σε μια εδραιωμένη πορεία στη Formula και να ακολουθώ σταθερά ένα – ένα τα στάδια. Πιστεύω ότι είμαι ανταγωνιστικός και μπορώ να φέρω επιτυχίες. Αυτή είναι και η γνώμη των ειδικών. Το μοναδικό εμπόδιο για αυτό, είναι το οικονομικό, που ελπίζω να μπορέσει να καλυφθεί από χορηγίες.

Χρήστος: Να προχωρήσει στον δρόμο της καρδιάς του, το παγκόσμιο μηχανοκίνητο, το άθλημα για το οποίο είναι γεννημένος και έχει αποδείξει ότι είναι μεγάλο ταλέντο και ο μόνος που αναδεικνύει διαχρονικά την χώρα μας σε παγκόσμιο επίπεδο. Να συνεχίσει να γράφει ιστορία και σελίδες δόξας για την Ελλάδα. Αυτό μπορεί να γίνει με κατάλληλες χορηγίες, όπως γίνεται με όλους τους μεγάλους οδηγούς σε όλο τον κόσμο. Άλλο πρόβλημα για την πορεία αυτή δεν υπάρχει. Προσωπικά, πάντως, θα ήμουν ικανοποιημένος με οποιοδήποτε δρόμο διαλέξει. Είναι μαχητής, συγκροτημένος και με πολλά προσόντα. Είμαι βέβαιος ότι θα διαπρέψει σε οτιδήποτε ασχοληθεί.

Αν θέλεις να μάθεις περισσότερα για τον Κωνσταντίνο Διαδήμα ΕΔΩ.

Ντοκυμαντέρ στην κρατική τηλεόραση για τον Κωνσταντίνο.

 

Βραβεύσεις και κοστούμια...

Βάθρο και διακρίσεις στο WSK πίσω στο 2013.

Βίντεο από την εμπειρία του με την Formula Student το 2021.

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης