Επιμέλεια:Περικλής Χαλάτσης

Όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες προσπαθούν να βρουν λύσεις για να μειώσουν τα «κουτά» ατυχήματα. Και ποια είναι τα κουτά ατυχήματα; Είναι αυτά που γίνονται από τους αφηρημένους οδηγούς κυρίως όταν κινούνται με μικρές ταχύτητες.
Οι περισσότεροι χαλαρώνουν ,άλλοι βλέπουν τα κινητά τους η συνομιλούν με τους διπλανούς τους. Όταν αντιλαμβάνονται ότι το μπροστινό τους όχημα έχει σταματήσει είναι αργά.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η Nissan για παράδειγμα  αναπτύσσει μια νέα τεχνολογία υποβοήθησης οδηγού, που στόχο έχει να μειώσει στο ελάχιστο τα ατυχήματα. Οι επικεφαλής της εταιρίας εκτιμούν  ότι θα είναι απαραίτητη στην επερχόμενη εποχή της αυτόνομης οδήγησης, η τεχνολογία υποβοήθησης του οδηγού, που μπορεί να αποφύγει εξαιρετικά περίπλοκα ατυχήματα.
Ποιο όμως θα είναι αυτό το σύστημα και πώς θα λειτουργεί.Πρόκειται για ένα  αυτοματοποιημένο σύστημα θεμελιώδους σημασίας για τη μελλοντική αυτόνομη οδήγηση . Η τεχνολογία αυτή υποβοήθησης του οδηγού, είναι υπό εξέλιξη. Χρησιμοποιεί  εξαιρετικά ακριβείς πληροφορίες, σε πραγματικό χρόνο, σχετικά με το περιβάλλον του οχήματος και βελτιώνει τις συνθήκες που αντιδρά ο εγκέφαλος προκειμένου να ακινητοποιηθεί το όχημα με όσο το δυνατόν μικρότερες απώλειες.

Η τεχνολογία αυτή ονομάζεται τεχνολογία «αληθινής εδαφικής αντίληψης» . Συνδυάζει πληροφορίες από συσκευές υψηλών επιδόσεων επόμενης γενιάς, όπως LIDAR, ραντάρ και κάμερες. Η συγκεκριμένη τεχνολογία μπορεί να ανιχνεύσει το σχήμα και την απόσταση των αντικειμένων, καθώς και τη δομή της περιοχής που περιβάλλει το όχημα, σε πραγματικό χρόνο και  με υψηλό βαθμό ακρίβειας.Αξιοποιώντας αυτές τις πληροφορίες, το όχημα είναι δυνατό να αναλύσει άμεσα την τρέχουσα κατάσταση, να κρίνει και να εκτελέσει αυτόματα τις απαιτούμενες λειτουργίες αποφυγής σύγκρουσης.

Αυτή η τεχνολογία μπορεί επίσης να ανιχνεύσει βεβαρυμμένη κυκλοφορία και εμπόδια στο δρόμο σε απόσταση και να εκτελέσει αναλόγως αλλαγές στην λωρίδα κυκλοφορίας. Επίσης είναι σημαντικό ότι η τεχνολογία μπορεί να παρέχει αυξημένη υποστήριξη στους οδηγούς σε περιοχές όπου δεν είναι διαθέσιμες λεπτομερείς πληροφορίες χάρτη.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο Takao Asami, ανώτερος αντιπρόεδρος, που ηγείται παγκοσμίως της έρευνας και ανάπτυξης, λέει: “Η Nissan ήταν η πρώτη που λάνσαρε μια σειρά από προηγμένες τεχνολογίες υποστήριξης οδηγού. Όταν εξετάζουμε το μέλλον της αυτόνομης οδήγησης, πιστεύουμε ότι είναι υψίστης σημασίας για τους οδηγούς  να αισθάνονται πολύ σίγουροι για την ασφάλεια του οχήματός τους. Είμαστε βέβαιοι ότι η υπό ανάπτυξη τεχνολογία της αληθινής εδαφικής αντίληψης θα συμβάλει σημαντικά στο μέλλον στην αυτοπεποίθηση του οδηγού, στα μειωμένα τροχαία ατυχήματα και στην αυτόνομη οδήγηση.”

Η Nissan έχει συνεργαστεί με εταιρείες αιχμής για την έρευνα και την ανάπτυξη αυτής της τεχνολογίας και την ανταλλαγή τεχνογνωσίας. Το LIDAR επόμενης γενιάς, ένα κρίσιμο στοιχείο, ενσωματώνεται στο σύστημα της Nissan σε συνεργασία με την Luminar1, χρησιμοποιώντας κορυφαίες τεχνολογίες, σε παγκόσμιο επίπεδο. Στον τομέα του προηγμένου ελέγχου αποφυγής σύγκρουσης, είναι κρίσιμο να αναπτυχθεί τεχνολογία επαλήθευσης υψηλής ακρίβειας,  σε ψηφιακό περιβάλλον. Για το σκοπό αυτό, η Nissan συνεργάζεται με το Applied Intuition2, το οποίο διαθέτει τεχνολογία προσομοίωσης αιχμής.

 

Στο πλαίσιο του μακροπρόθεσμου οράματός της, Nissan Ambition 2030, η Nissan εργάζεται για την ανάπτυξη τεχνολογίας ελέγχου οχημάτων με στόχο τη σημαντική μείωση των ατυχημάτων, χρησιμοποιώντας την τεχνολογία LIDAR επόμενης γενιάς. 
Οι επιστήμονες  που ασχολούνται με την εξέλιξη του συστήματος  πιστεύουν ότι οι έρευνες θα έχουν ολοκληρωθεί λίγο μετά τα μέσα της δεκαετίας που διανύουμε και θα είναι  αρχικά διαθέσιμη σε επιλεγμένα νέα μοντέλα και σχεδόν σε κάθε νέο μοντέλο μέχρι το  2030.
 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης