Μεγάλη όπως φαίνεται είναι η… σφαλιάρα που θα φάνε οι ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων, αφού ήδη κάποιοι έχουν στα χέρια τους το ειδοποιητήριο με τα τέλη κυκλοφορίας που θα πρέπει να πληρώσουν για το 2010.
Ο υπολογισμός πλέον έχει καταντήσει σπαζοκεφαλιά και θα πρέπει να κατέχεις γνώσεις λογιστή για να βγάλεις άκρη. Χαρακτηριστικό παράδειγμα οι ιστοσελίδες των Υπουργείων Οικονομικών και Περιβάλλοντος
όπου ένας απλός πολίτης ρίχνοντας μία ματιά σε σχετικά άρθρα καταλαβαίνει ότι θα πληρώσει ότι και πέρυσι.
Στην πράξη όμως δεν είναι έτσι… Συγκεκριμένα, τα δύο Υπουργεία έχουν αλλάξει τον τρόπο υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας τα οποία βγαίνουν έπειτα από τρεις (!) προσθέσεις. Πρώτον, πληρώνεις τα βασικά τέλη κυκλοφορίας, δεύτερον τον ετήσιο ειδικό φόρο υπέρ του δημοσίου (αφορά τον κυβισμό) και τρίτον, ανάλογα με την παλαιότητα δίνεις και… κάτι της παραπάνω στο κράτος. Οι διαφορές σε σχέση με το 2009 είναι σε ορισμένες περιπτώσεις τεράστιες και ξεπερνούν το 100%.
Για αυτοκίνητα με άδεια κυκλοφορίας μετά την 1/1/2005
Κυβισμός | Τέλη 2009 | Τέλη 2010 |
Έως 300 | 18 | 0 |
301-785 | 46 | 28 |
786-1.357 | 112 | 94 |
1.358-1.928 | 202 | 184 |
1.929-2.357 |
446 | 578 |
2.358-2.500 | 580 | 712 |
2.501-3.000 | 580 | 812 |
3.001-3.500 | 580 | 912 |
3.501-4.000 | 580 | 1.012 |
4.001-5.000 | 580 | 1.112 |
5.001 και πάνω |
580 | 1.212 |
Για αυτοκίνητα με άδεια κυκλοφορίας από 1/1/2000 έως 31/12/2004
Κυβισμός | Τέλη 2009 | Τέλη 2010 |
Έως 300 | 18 | 35 |
301-785 | 46 | 63 |
786-1.357 | 112 | 137 |
1.358-1.928 | 202 | 252 |
1.929-2.357 |
446 | 671 |
2.358-2.500 | 580 | 830 |
2.501-3.000 | 580 | 930 |
3.001-3.500 | 580 | 1.030 |
3.501-4.000 | 580 | 1.130 |
4.001-5.000 | 580 | 1.230 |
5.001 και πάνω | 580 | 1.330 |
Για αυτοκίνητα με άδεια κυκλοφορίας από 1/1/1996 έως 31/12/1999
Κυβισμός | Τέλη 2009 | Τέλη 2010 |
Έως 300 | 18 | 51 |
301-785 | 46 | 79 |
786-1.357 | 112 | 162 |
1.358-1.928 | 202 | 302 |
1.929-2.357 |
446 | 746 |
2.358-2.500 | 580 | 930 |
2.501-3.000 | 580 | 1.030 |
3.001-3.500 | 580 | 1.130 |
3.501-4.000 | 580 | 1.230 |
4.001-5.000 | 580 | 1.330 |
5.001 και πάνω | 580 | 1.430 |
Για αυτοκίνητα με άδεια κυκλοφορίας πριν την 1/1/1996
Κυβισμός | Τέλη 2009 | Τέλη 2010 |
Έως 300 | 18 | 68 |
301-785 | 46 | 96 |
786-1.357 | 112 | 187 |
1.358-1.928 | 202 | 352 |
1.929-2.357 |
446 | 821 |
2.358-2.500 | 580 | 1.030 |
2.501-3.000 | 580 | 1.130 |
3.001-3.500 | 580 | 1.230 |
3.501-4.000 | 580 | 1.330 |
4.001-5.000 | 580 | 1.430 |
5.001 και πάνω | 580 |
1.530 |
Σχετικά με τα τέλη και τα κυβικά
• Σε 44 περιπτώσεις μόνο σε 4 υπάρχει μείωση των τελών κυκλοφορίας. Σε όλες τις υπόλοιπες υπάρχει αύξηση
• Η μεγαλύτερη αύξηση είναι 950 € (από 580 σε 1.380)
• Η μεγαλύτερη μείωση είναι 18 ευρώ
• Όσοι έχουν αυτοκίνητα άνω των 1.929 κ.εκ. θα πληρώσουν περισσότερα
• Τα αυτοκίνητα με ημερομηνία κυκλοφορίας πριν από 1/1/2005 πληρώνουν έξτρα φόρο
• Αυτοκίνητο με κινητήρα 2.000 κ.εκ. και κόστος αγοράς 20.000 € πληρώνει περισσότερα από ένα άλλο 1.600 κ.εκ. και αγορά άνω των 30.000 €
• Οι μελλοντικοί αγοραστές θα στραφούν σε αυτοκίνητα με μικρό κυβισμό άρα θα διαθέτουν και λιγότερα συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας
• Πριν από 6 μήνες πολλοί αγόρασαν αυτοκίνητα υψηλού κυβισμού εξαιτίας της μείωσης του Ε.Τ.Τ. (ειδικό τέλος ταξινόμησης) και σε σύντομο χρονικό διάστημα πληρώνουν το λάθος τους
• Τα αυτοκίνητα πριν από το 1996 θα κοστίζουν λιγότερο από ότι τα τέλη κυκλοφορίας που θα πληρώσει ο ιδιοκτήτης τους
• Χιλιάδες ιδιοκτήτες ΙΧ αναμένεται να καταθέσουν πινακίδες για να μην πληρώσουν
• Το 2010 το Υπουργείο Περιβάλλοντος θα επανεξετάσει τον τρόπο πληρωμής των τελών που θα βασίζεται στις εκπομπές ρύπων CO2