Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Όπως έχουμε ξαναπεί αρκετές φορές, όσο στην Ευρώπη ακόμα υπάρχει ανοικτό το debate ανάμεσα σε θερμικά και ηλεκτρικά μοτέρ, στην Κίνα, ο εξηλεκτρισμός είναι η νέα πραγματικότητα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία BYD, έγινε η πρώτη που κατάφερε να κατασκευάσει 6 εκατομμύρια Plug-in υβριδικά και ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Το πρώτο εξηλεκτρισμένο σύνολο πέρασε τη γραμμή παραγωγής το 2008 και το «επετειακό» πριν τρεις ημέρες, όντας ένα Fang Cheng Bao Leopard 5. Για να το πετύχει αυτό, τον Απρίλιο του 2022, η εταιρεία προχώρησε σε μια στρατηγική αλλαγή, διακόπτοντας όλα τα οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης και στρέφοντας την προσοχή της αποκλειστικά προς τα plug-in υβριδικά και αμιγώς ηλεκτρικά σύνολα.

Πρόσφατα στοιχεία δείχνουν ότι οι πωλήσεις PHEV (Plug-in Hybrid Electric Vehicle) και EREV (Extended Range Electric Vehicle) παρουσιάζουν ταχεία ανάπτυξη στην Κίνα. Αυτή η αύξηση της δημοτικότητας μπορεί να αποδοθεί στην προσιτή τιμή τους σε σύγκριση με τα BEV (Battery Electric Vehicles – αμιγώς ηλεκτρικά σύνολα), στα συγκρίσιμα χαρακτηριστικά τους και στη μειωμένη εξάρτησή τους από την υποδομή φόρτισης, καθιστώντας τα μια ελκυστική επιλογή για τους καταναλωτές.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η BYD διαθέτει 9 εργοστάσια που παράγουν επιβατικά οχήματα PHEV και BEV σε όλη την Κίνα. Αυτά βρίσκονται στις πόλεις Xian, Jinan, Zhengzhou, Changzhou, Xiangyang, Hefei, Changsha, Fuzhou και Shenzhen.

Εκτός από την κινεζική αγορά, η οποία αντιπροσωπεύει τον μεγαλύτερο όγκο των πωλήσεων, η BYD εξάγει αυτοκίνητα σε 57 χώρες παγκοσμίως. Στο πλαίσιο της στρατηγικής της για παγκόσμια επέκταση, η εταιρεία σχεδιάζει να δημιουργήσει νέα εργοστάσια εκτός Κίνας, με τοποθεσίες όπως η Ταϊλάνδη και η Βραζιλία.

Η Tesla έφτασε το ορόσημο των 5 εκατομμυρίων μονάδων για αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα τον Σεπτέμβριο του 2023, ενώ σχεδιάζει να φτάσει το όριο των 6 εκατομμυρίων στις αρχές του 2024.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης