Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Σήμερα θα θυμηθούμε ίσως την χειρότερη Porsche που κατασκευάστηκε ποτέ, και τελικά δεν είχε καμία τύχη, παρά το γεγονός πως το 88 στο όνομα της, συμβολίζει την καλοτυχία στην κινεζική κουλτούρα.
Ήταν το 1994 όταν η κινεζική κυβέρνηση έστειλε πρόσκληση σε 20 ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες να κατασκευάσουν ένα φτηνό αυτοκίνητο για την εγχώρια αγορά. Η Porsche Engineering Services απάντησε θετικά στην πρόσκληση και αφού απέρριψε τρία άλλα σχέδια για μοντέλο, κατέληξε στην C88. Μάλιστα, αν και αναπτύχθηκε για την αγορά της Κίνας, το sedan σχεδιάστηκε επίσης ως πιθανό προϊόν εξαγωγής στην Ευρώπη, καθώς ήταν πλήρως συμβατό με τους κανονισμούς εκπομπών ρύπων και ασφάλειας που ίσχυαν τη δεκαετία του 1990 στη Γηραιά Ήπειρο.
Είχε μήκος 4.03μ. πλάτος 1.62μ. και ύψος 1.42μ. με τροχούς 15 ιντσών. Η Porsche Engineering Services χρειάστηκε μόνο τέσσερις μήνες για να αναπτύξει το μοντέλο, το οποίο τελικά απορρίφθηκε από την κινεζική κυβέρνηση, καθώς ολόκληρο το έργο ακυρώθηκε. Αυτό σήμαινε ότι οι προσπάθειες πολλών άλλων αυτοκινητοβιομηχανιών – συμπεριλαμβανομένων των Mercedes, Ford, Chrysler – ήταν όλες μάταιες.
Το σύνολο πάντως κινούσε ένας βενζινοκινητήρας 1.100κ.εκ. απόδοσης 68 ίππων, με το αυτόματο σασμάν 4 σχέσεων να στέλνει την ισχύ στους μπροστά τροχούς. Το 0-100 ερχόταν σε 16 δευτ. και η τελική ήταν στα 161χλμ./ώρα.
Όπως και η εξωτερική του εμφάνιση, έτσι και η καμπίνα ήταν αρκετά υποτυπώδης και περιλάμβανε μόνο τα βασικά. Για να αναβαθμίσει τα πράγματα, παραμένοντας σε χαμηλό προϋπολογισμό, η Porsche σχεδίασε ένα στρογγυλεμένο ταμπλό με μια καμπυλωτή κεντρική κονσόλα και τούνελ, ενώ αυτή η ψηφιακή οθόνη έμοιαζε να είναι αυτοκόλλητη και όχι πραγματική. Υπήρχε επίσης ένα αναλογικό ρολόι στα δεξιά της οθόνης του οδηγού, που περιβαλλόταν από ένα στρογγυλό σύμπλεγμα προειδοποιητικών φώτων και ενδείξεων.
Όσο για το λογότυπο, προφανώς δεν είναι το σήμα της Porsche, αλλά ένα ειδικά σχεδιασμένο λογότυπο που απεικονίζει μια οικογένεια δύο ατόμων και ένα παιδί. Κατά τη διάρκεια της σύντομης φάσης ανάπτυξης, οι μηχανικοί είχαν στο μυαλό τους το αρχικό VW Beetle, καθώς ήθελαν να δημιουργήσουν ένα απλό και αξιόπιστο φτηνό αυτοκίνητο που θα μεταφέρει τους ανθρώπους από το σημείο Α στο σημείο Β.