Η Monza είναι ευρέως γνωστή ως «ο ναός της ταχύτητας», καθώς είναι η ταχύτερη πίστα στο ημερολόγιο της Formula 1, αλλά για την Pirelli και τους ανθρώπους της είναι απλώς το «σπίτι» τους.

Το Autodromo Nazionale di Monza βρίσκεται στο Royal Villa του Monza Park, μισή ώρα δρόμος από τα κεντρικά γραφεία της εταιρείας στο Μιλάνο. Το σιρκουί εγκαινιάστηκε το 1922 και είναι από τα παλιότερα στην ιστορία της F1. Η σημερινή πίστα των 5.793 χλμ. έχει προκύψει από πολλές αλλαγές, αλλά παραμένει διάσημη για τις υψηλές της ταχύτητες, γι’αυτό και επιλέχθηκαν οι δύο σκληρότερες γόμες P Zero: το σκληρό ελαστικό P Zero Silver και το μεσαίο P Zero White. Είναι ο ίδιος συνδυασμός που είδαμε στο Spa το περασμένο Σαββατοκύριακο, μία πίστα που επίσης καταπονεί τα ελαστικά με πολύ υψηλά φορτία.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Υπάρχουν τρία κομμάτια στη Monza που έχουν μεγάλες απαιτήσεις από τα ελαστικά: το πρώτο σικέιν, με δυνατό φρενάρισμα στην κατηφόρα, οι συνεχόμενες στροφές Ascari – με αρκετές γρήγορες αλλαγές διεύθυνσης – και η διάσημη Parabolica, μία φαρδιά, ανοιχτή στροφή, που καταπονεί τα ελαστικά με υψηλά πλευρικά φορτία.

Πέρα από την πρόκληση των παραπάνω στροφών, η Monza έχει μερικές από τις ταχύτερες ευθείες της χρονιάς, όπου τα μονοθέσια αναπτύσσουν ταχύτητα μέχρι και 340 χλμ./ώρα, που σημαίνει ότι οι θερμοκρασίες των ελαστικών μπορεί να αγγίξουν τους 130 βαθμούς Κελσίου. Οι υψηλές μέσες ταχύτητες σημαίνουν ότι οι οδηγοί μπορούν να κερδίσουν πολύ χρόνο επιλέγοντας το κατάλληλο ελαστικό για τις συνθήκες: συνεπώς, η στρατηγική θα παίξει ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο στον τελευταίο ευρωπαϊκό αγώνα της φετινής σεζόν.

Δείτε το video με τις καταπονήσεις που δέχονται τα ελαστικά στην πίστα Monza

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Επιμέλεια: Βασίλης Γ. Σαρημπαλίδης

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης