Τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα θεωρούνται ιδανικά για κίνηση στην πόλη. Αντίθετα, στον ανοικτό δρόμο υπολείπονται των οχημάτων που τροφοδοτούνται με κινητήρες εσωτερικής καύσης, λόγω της περιορισμένης αυτονομίας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Δύο εργαζόμενες της Renault, ωστόσο, κατάφεραν κάτι μοναδικό, διασχίζοντας τη μεγαλύτερη θερμή έρημο με το Zoe. Οι Solen Kerleroux και Carine Poisson συμμετείχαν στο Rallye des Gazelles, μία περιπέτεια 2.500 χιλιομέτρων στη Δυτική Σαχάρα, χρησιμοποιώντας για τον προσανατολισμό τους μόνο μία πυξίδα και έναν χάρτη κλίμακας 1:100.000.

Οι δύο κυρίες εργάζονται ως μηχανικοί στη Renault και είχαν λάβει μέρος στον συγκεκριμένο αγώνα και στο παρελθόν, αλλά με τετρακίνητο όχημα. Η απόφασή τους να συμμετάσχουν εφέτος με το Ζoe αντιμετωπίστηκε με σκεπτικισμό, αφού θα ήταν η πρώτη φορά στην ιστορία του συγκεκριμένου ράλι που ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο όχημα θα αντιμετώπιζε αυτήν την πρόκληση.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Μάλιστα, το Zoe είχε ελάχιστες μετατροπές σε σχέση με το συμβατικό, οι οποίες περιορίζονται στα ελαστικά εκτός δρόμου, στις προστατευτικές ποδιές και στη μεγαλύτερη απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος. Τα βασικά μηχανικά μέρη, όπως ο κινητήρας και οι μπαταρίες, έμειναν ανέγγιχτα, όπως και η μετάδοση της κίνησης αποκλειστικά στους δύο εμπρός τροχούς.

Παρά την αρχική ανησυχία, η υψηλή ροπή του ηλεκτροκινητήρα, η απουσία κιβωτίου ταχυτήτων, αλλά και η ευελιξία του μοντέλου επέτρεψαν στο πλήρωμα όχι απλώς να ολοκληρώσει τον αγώνα, αλλά να τερματίσει στη δεύτερη θέση στην κατηγορία των Crossover/SUV, μπροστά από θεωρητικά πολύ πιο κατάλληλα για τη δοκιμασία οχήματα.

Όσον αφορά στην αυτονομία, οι δύο κυρίες δεν προβληματίστηκαν ιδιαίτερα. Διαχειρίστηκαν ιδανικά την κατανάλωση ενέργειας, επιλέγοντας διαφορετικές διαδρομές σε κάθε σκέλος, γεγονός που τους επέτρεψε να φορτίζουν το αυτοκίνητο μέσα στα όρια που είχαν θέσει οι διοργανωτές.

Επιμέλεια: Λουκάς Παπαλάμπρος

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης