Επιμέλεια: Περικλής Χαλάτσης
‘Έντεκα χρόνια μετά την νίκη τους σε χωμάτινο αγώνα το 2011 οι Κωνσταντίνος Πίτσος και Στέλιος Καραπαπάζης (Ford Sierra Cosworth 4X4) θυμήθηκαν τα παλιά. ‘Έκαναν έναν εκπληκτικό αγώνα στο Ιστορικό Ακρόπολις 2022 και ανέβηκαν στο πρώτο σκαλί του βάθρου.
Το δίδυμο με το Cosworth κέρδισε 11 ειδικές διαδρομές και δεν άφησε περιθώρια στους αντιπάλους να έχουν κάποια ελπίδα για τη νίκη. Εκτός από τον αγώνα κέρδισαν και την κατηγορία Ε4.

Στη δεύτερη θέση της γενικής κατάταξης τερμάτισαν οι Παναγιώτης Παραδείσης – Κώστας Ποιμενίδης (Ford Escort MKII RS). Από την πρώτη ημέρα κινήθηκαν γρήγορα και χωρίς να κάνουν λάθη. Το δικίνητο Escort ήταν σωστά στημένο και σταθερό. Στο βάθρο ανέβηκαν ακόμη οι Γιώργος Παραδείσης – Μιχάλης Φράγκου (Ford Escort MKII RS2000). 

Τέταρτοι γενικής ήταν οι Κωνσταντίνος Τζέμος – Διονύσης Κολοτούρος (Toyota Corolla AE 86), οι οποίοι πήραν τη νίκη στην Ε2. Ακολούθησαν οι Γρηγόρης Πιερρουτσάκος – Αλέξανδρος Ματαλιωτάκης (Peugeot 205 Rallye), οι οποίοι κέρδισαν και την Ε1. Στην Ε3 νικητές ήταν οι Κωνσταντίνος Παπαδημητρίου – Αναστάσιος Παπαδόπουλος (Toyota Starlet EP 71), οι οποίοι ήταν 6οι γενικής.

Στη C1 τη νίκη πήραν οι Κωνσταντίνος Αργυρίου – Σταμάτης Λάσκος (Toyota Corolla KE 25), στη C2 οι Δημήτρης Αμαξόπουλος – Χαρά Μωραϊτη (Toyota Corolla KE 30), ενώ στην Β4 οι Ευάγγελος Μπιρλιράκης – Κώστας Κοφινάς (BMW 2002 Ti).
«Ανατρεπτικό» σκέλος με πολλές ανακατατάξεις

Περιπετειώδες ήταν το ξεκίνημα της δεύτερης ημέρας του αγώνα, καθώς στην πρώτη ειδική διαδρομή της Κυριακής , στην  Άμφισσα, οι Αλέξανδρος Χριστοδούλου – Αθανάσιος Σαμαράς (VW Golf GTi) αντιμετώπισαν μηχανικό πρόβλημα, με συνέπεια το αυτοκίνητό τους να τυλιχτεί στις φλόγες και να καταστραφεί ολοσχερώς.
Οι οργανωτές για λόγους ασφαλείας διέκοψαν τον αγώνα. Όταν ο δρόμος καθάρισε ο αγώνας συνεχίσθηκε κανονικά και με ασφάλεια.

Εκτός αγώνα τέθηκαν νωρίς την Κυριακή και οι Χρυσόστομος Καρέλλης – Λεωνίδας Μαχαίρας (Peugeot 205 Rallye) λόγω μηχανικών προβλημάτων, όπως και οι Κωνσταντίνος Γεωργακόπουλος – Μάνος Σιγάλας (Toyota Corolla AE 86).
Ένα πρόβλημα με το αυτοκίνητό τους υποχρέωσε τους Αλέξανδρο Χαλιβελάκη – Αθανάσιο Παπαγεωργίου (Ford Escort MKII RS2000) να χάσουν περίπου 17’ μέσα στην ειδική «Στρώμη», με συνέπεια να χάσουν την τρίτη θέση της γενικής από τους Γιώργο Παπαδείση – Μιχάλη Φράγκου (Ford Escort MKII RS2000), οι οποίοι εκμεταλλεύτηκαν και την εγκατάλειψη των Σπύρου Πετρίδη – Απόστολου Πάλλα (Toyota Corolla AE 86) με πρόβλημα στην αντλία βενζίνης στην απλή διαδρομή μετά τη Στρώμη.

Στην ένατη ειδική διαδρομή «Ελάτεια» εγκατέλειψαν λόγω μηχανικών προβλημάτων οι Αθανάσιος Αθανάσουλας – Βασίλης Μπασιούκας (Toyota Starlet KP 60) και Ανδρέας Παπαγεωργίου – Γιώργος Παπαγεωργίου (Volvo 142 S), ενώ στην απλή πριν από την ειδική διαδρομή τέθηκαν εκτός αγώνα οι Κάρολος Λάμπρου – Γιάννης Κόλλιας με την πανέμορφη Alpine A110. Μία ειδική διαδρομή πριν από το τέλος ολοκληρώθηκε άδοξα η παρουσία στο Ιστορικό Ράλι Ακρόπολις των Στέλιου Γιαμαλάκη – Νίκου Μουζάκη (Talbot Sunbeam Lotus), λόγω μηχανικού προβλήματος.
 
Στην νεοσύστατη κατηγορία «Acropolis Rally Legends», οι Επαμεινώνδας Καρανικόλας – Γιώργος Κακαβάς (Ford Escort RS Cosworth) δεν αντιμετώπισαν κανένα πρόβλημα κατά τη διάρκεια του διημέρου, οδήγησαν ταχύτατα, προσέφεραν θέαμα με το εντυπωσιακό Ford Escort RS Cosworth, και κατέκτησαν τη νίκη επικρατώντας και στις 11 ειδικές διαδρομές του Ιστορικού Ράλι Ακρόπολις.

Δεύτεροι στην «Acropolis Rally Legends» ήταν οι Ιωάννης Παπαζήσης – Κωνσταντίνος Πεδιαδιτάκης (Mazda Familia 323), οι οποίοι στο σκέλος της Κυριακής ανέβασαν τον ρυθμό τους και πέρασαν τους Θεόδωρο Καλαμαρά – Βασιλική Ψαράκη (Citroen Saxo VTS), που τερμάτισαν στην τρίτη θέση. Την τετράδα της κατηγορία συμπλήρωσαν οι Κυριάκος Βυτόγιαννης – Γιάννης Κάτσικας (Subaru Impreza 555).

Ο αγώνας Regularity κύλησε ομαλά. Τα 43 πληρώματα και οι 13 μοτοσικλετιστές απόλαυσαν έναν εξαιρετικό αγώνα, στο πλαίσιο του FIA Trophy for Regularity Rallies 2022, που βρήκε νικητές τους Χρήστο Χατζηκωνσταντίνου – Μανώλη Δημακαρέα με VW Golf 2 του 1985, εμπρός από τους Δημήτρη Καλογερά-Χρήστο Διαμαντόπουλο (Porsche 911 SC / 1982) και τους Θεμιστοκλή Κονταράτο – Ιούλιο Ιατρίδη (VW Golf 2 GTi / 1989). Στις μοτοσικλέτες μεγάλος νικητής ήταν ο Γιώργος Μαμάσης με μια υπέροχη BSA WM20 του 1941, ενώ το βάθρο συμπλήρωσαν οι Γιώργος Τσαλαματάς με ίδια μοτοσικλέτα και ο Αλέξανδρος Διαμαντόπουλος με Yamaha XT500 του 1979.

Οι νικητές ανά κλάση
Sporting
Β4
Ευάγγελος Μπιρλιράκης – Κώστας Κοφινάς (BMW 2002 Ti)
C1
Κωνσταντίνος Αργυρίου – Σταμάτης Λάσκος (Toyota Corolla KE 25)
C2
Δημήτρης Αμαξόπουλος – Χαρά Μωραϊτη (Toyota Corolla KE 30)
Νίκος Παραπέρας – Κωνσταντίνος Μυλωνάς (Toyota Celica TA 22)
D3
Παναγιώτης Παραδείσης – Κώστας Ποιμενίδης (Ford Escort MKII RS)
Γιώργος Παραδείσης – Μιχάλης Φράγκου (Ford Escort MKII RS 2000)
Θέμης Χαλκιάς – Ανδρεας Βίγκος (Nissan Violet GT)
E1
Γρηγόρης Πιερρουτσάκος – Αλέξανδρος Ματαλιωτάκης (Peugeot 205 Rallye)
Μιχάλης Νομικός – Κωνσταντίνος Τροβάς (Toyota Starlet KP 60)
Montecristo – Βάλια Μαρκάκη (Toyota Starlet KP 60)
Ε2
Κωνσταντίνος Τζέμος –Διονύσης Κολοτούρος (Toyota Corolla AE 86)
Γεώργιος Κασιδόπουλος – Βαγγέλης Παναρίτης (Toyota Starlet EP 71)
Βασίλης Χαλκιάς – Κώστας Κόντος (Nissan Pulsar)
E3
Κωνσταντίνος Παπαδημητρίου – Αναστάσιος Παπαδόπουλος (Toyota Starlet EP 71)
Γιώργος Χωριανόπουλος – Αθανάσιος Σαμαράς (VW Golf GTi)
Ε4
Κωνσταντίνος Πίτσος – Στυλιανός Καραπαπάζης (Ford Sierra Cosworth 4X4)
 
Acropolis Rally Legends
 
Επαμεινώνδας Καρανικόλας – Γιώργος Κακαβάς (Ford Escort RS Cosworth)
Ιωάννης Παπαζήσης – Κωνδταντίνος Πεδιαδιτάκης (Mazdfa Familia 323)
Θεόδωρος Καλαμαράς – Βασιλική Ψαράκη (Citroen Saxo VTS)
Κυριάκος Βυτόγιαννης – Γιάννης Κάτσικας (Subaru Impreza 555)
Historic Acropolis Regularity Rally
Χρήστος Χατζηκωνσταντίνου – Μανώλης Δημακαρέας (VW Golf 2 / 1985)
Δημήτρης Καλογεράς – Χρήστος Διαμαντόπουλος (Porsche 911 SC / 1982)
Θεμιστοκλής Κονταράτος – Ιούλιος Ιατρίδης (VW Golf 2 GTi / 1989).

Μοτοσικλέτες
Γιώργος Μαμάσης (BSA WM20 / 1941)
Γιώργος Τσαλαματάς (BSA WM20 / 1944)
Αλέξανδρος Διαμαντόπουλος (Yamaha XT500 / 1979)