Του Βασίλη Γ. Σαρημπαλίδη

     


Έψα Golden Rally Show 2014: Ένας αγώνας – εκδήλωση του μηχανοκίνητου αθλητισμού που για όσους δεν γνωρίζουν πραγματοποιήθηκε το Σαββατοκύριακο 20-21 Δεκεμβρίου στο πάρκινγκ του ΟΑΚΑ. Μία κίνηση από το σωματείο ΑΣΦΑ που σαν ιδέα είναι πολύ καλή αλλά όπως αποδείχτηκε η υλοποίηση του χρειάζεται αρκετή δουλειά. Σε αντίθετη περίπτωση θα είχε πάρα πολύ κόσμο, ιδίως όταν διεξάγεται αγώνας μέσα στην Αθήνα. Κοντά  στα 1.300 εισιτήρια και κάτι δήλωσαν ότι κόπηκαν από τη λέσχη, νούμερο που σίγουρα δεν ήταν αυτό που θα περίμεναν αυτοί που σκέφτηκαν την ιδέα…

Σαν σκέψη ο αγώνας ήταν καλός αλλά σαν υλοποίηση είχε πολλά κενά.
Οι θρύλοι των αγώνων ήταν εκεί…

Πάμε όμως να αναλύσουμε τα δεδομένα σε έναν αγώνα που ενώ είχε τα εχέγγυα να στείλει ένα δυνατό μήνυμα προς πάσα κατεύθυνση κάτι… άλλο συνέβη και πολλά πήγαν στραβά, ασχέτως αν το δελτίο Τύπου που εξέδωσε η διοργανώτρια λέσχη αναφερόταν σε μία επιτυχής οργάνωση. Επιτυχής, προφανώς γιατί έδωσε το παρών μεγάλος αριθμός αθλητών, αλλά και κορυφαίοι όπως, Τάσος «Ιαβέρης», «Στρατισίνο», Παναγιώτης Φαμπιάτος, Δημήτρης Παπανδρέου, Κώστας Στεφανής, Σταμάτης Κατσίμης, Θωμάς Παπαπάσχος, με τους οποίους ορισμένοι θεατές συνοδήγησαν. Από εκεί και πέρα όμως η επιτυχία πάντοτε μετριέται με την απήχηση στον κόσμο αλλά και τις αντιδράσεις του. Ξεκάθαρα να τονίσουμε πως ο χώρος για να παρακολουθήσει κάποιος θεατής όλους αυτούς του οδηγούς δεν ήταν ιδανικός καθώς δεν υπήρχαν κερκίδες ενώ το σημείο παρακολούθησης δεν ήταν και το… καλύτερο.

Θέματα που καίνε…
Αναφορικά θα επισημάνουμε ορισμένα σημαντικά θέματα και θα πρέπει να προβληματίσουν θετικά  όσους συμμετείχαν στον αγώνα ή ακόμα και την ίδια την Ομοσπονδία που έδωσε το ΟΚ τέλεσης του αγώνα.

  • Ο αγώνας διεξήχθη ΧΩΡΙΣ την απαιτούμενη άδεια τέλεσης, ούτε από την αστυνομία (που δεν είναι υπεύθυνη έπειτα από την αλλαγή του άρθρου 49), αλλά ούτε από την Περιφέρεια. Την ενημερωση λάβαμε και από τις δύο πλευρές με τις οποίες ήρθαμε σε επικοινωνία. Ως εκ τούτου σύμφωνα με το ασφαλιστήριο συμβόλαιο ο αγώνας ήταν ανασφάλιστος. Από την πλευρά του πάντως, ο Βασίλης Αναγνωστόπουλος πρόεδρος της οργανωτικής επιτροπής μιλώντας στο zougla.gr είπε πως η λέσχη διέθεται σχετική άδεια από την Ομοσπονδία η οποία όμως έχει διακαίωμα αδειοδοτήσεως σε δημόσιους χώρους ή παρκινγκ;
  • Πού βρισκόταν το ασθενοφόρο και από ποια άτομα απαρτιζόταν (οδηγό, τραυματιοφορέα και γιατρό); Γιατί το Σάββατο το μεσημέρι έψαχναν από τα μεγάφωνα, απεγνωσμένα για γιατρό εξαιτίας λιποθυμικού επεισοδίου που είχε ο οδηγός Σωτήρης Κυριαζής; Εάν το περιστατικό ήταν βαρύτερο τι θα είχε συμβεί;
  • Όσον αφορά την ειδικά διαμορφωμένη πίστα, που έκρυβε παγίδες από.. καπάκια υπονόμων, γιατί τα αυτοκίνητα έμπαιναν ανά 7-8 όταν στον κανονισμό αναφερόταν ότι θα μπαίνουν ανά 4;
  • Από τις 130 συμμετοχές φαινόταν ξεκάθαρα ότι ο αγώνας δεν μπορεί να ολοκληρωθεί εντός ωραρίου. Ποιοί είναι οι υπεύθυνοι της Ομοσπονδίας που έλεγξαν αν όντως μπορούσαν να ολοκληρώσουν τις προσπάθειές τους όλοι οι αθλητές που πλήρωσαν συμμετοχή για να τρέξουν σε 3 γύρους και κάτι και τελικά έτρεξαν σε 2 και κάτι;
  • Ο Νίκος Παπασταθόπουλος φαινόταν στα χαρτιά ότι ήταν ο Αλυτάρχης του αγώνα. Γιατί τελικά μετατράπηκε η ιδιότητα του σε αγωνοδίκη και αντικαταστάιθηκε από άλλον χωρίς να υπάρξει επίσημο δελτίο πληροφοριών;
  • Οι υπεύθυνοι δεν γνώριζαν από πριν ότι υπάρχει ωράριο κοινής ησυχίας που είχε ως αποτέλεσμα να διακοπεί ξαφνικά ο αγώνας το Σάββατο; Την ίδια ώρα το τηλεφωνικό κέντρο της αστυνομίας είχε πάρει φωτιά από αγανακτισμένους πολίτες…
  • Κατά πόσο ισχύει ότι ο μέγιστος αριθμός συμμετεχόντων θα έπρεπε να είναι 80 προκειμένου να μην υπάρξουν οργανωτικά προβλήματα;
  • Ισχύει ότι ορισμένοι αγωνιζόμενοι εξέδωσαν αγωνιστική άδεια με κόστος 130 ευρώ ενώ για τέτοιου είδους αγώνες είναι 60; Τελικά η εκδήλωση ήταν ράλι ή φιλική; Το ποσό συμμετοχής πάντως δείχνει πως ήταν ράλι…
  • Ισχύει ότι η λέσχη ΑΣΦΑ κατέβαλλε στην Ομοσπονδία 20 ευρώ ανά αγωνιζόμενο αντί για 60, όπως γίνεται στα ράλι; Που πήγε η… διαφορά;
  • Τελικά ποιος ήταν ο γιατρός αλλά και ο υπεύθυνος ασφαλείας του αγώνα; Ανακοινώθηκε ποτέ;
  • Σε ποια ασφαλιστική εταιρεία υπήρχε κάλυψη οδηγών και θεατών;
  • Πότε επιτέλους θα μάθουν οι λέσχες και τα μέλη τους πως οι δημοσιογράφοι μπορούν να κάνουν χρήση της δημοσιογραφικής τους ταυτότητας την οποία υπογράφει ο εκάστοτε Υπουργός αλλά και ο Αντιστράτηγος της Ελληνικής Αστυνομίας και δεν πληρώνουν για να καλύψουν ένα αθλητικό γεγονός;
  • Ποιος είναι ο αριθμός εισιτηρίων που κόπηκε;

Με τόσο σοβαρά ζητήματα που χρήζουν απαντήσεις (τις οποίες και περιμένουμε) δεν θα επικεντρωθούμε στο αγωνιστικό μέρος που πέρασε με όσα συνέβησαν στο.. ντούκου. Γι’ αυτό το λόγο μπορείτε απολαύσετε ένα φωτογραφικό αφιέρωμα με οδηγούς αλλά και παραλειπόμενα που δεν θα δείτε πουθενά αλλού!