Του Γιώργου Παλληκάρη

Θα μπορούσε να είναι αγώνας του 2023. Η σημερινή νίκη του Verstappen στο πρώτο Grand Prix της χρονιάς στο Μπαχρέιν ήταν σα συνέχεια της περσινής χρονιάς. Ο Ολλανδός ξεκίνησε πρώτος και τερμάτισε πρώτος χωρίς να απειληθεί στιγμή. Έμπαινε άλλαζε ελαστικά και ξαναγύρναγε πρώτος στην πίστα. Δεύτερος ο teammate του Perez, που επίσης δεν απειλήθηκε ενώ στην τρίτη θέση η Ferrari με τον Sainz ο οποίος έδωσε πολύ καλή μάχη. Τέταρτος (αλλά με μεγάλη διαφορά) ο Leclerc ο οποίος αντιμετώπισε ένα μικρό πρόβλημα στα φρένα, ενώ την πρώτη πεντάδα κλείνει ο Russell.  Δεν υπήρξε ούτε εγκατάλειψη, ούτε αυτοκίνητο ασφαλείας ούτε και ιδιαίτερο ενδιαφέρον.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Όλοι περίμεναν μία πιο ενδιαφέρουσα φετινή χρονιά, όμως φαίνεται πως η χαοτική διαφορά της Red Bull θα είναι και φέτος ο πρωταγωνιστής.

Η πίστα

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο πρώτος αγώνας στο Bahrain έγινε το 2004. Η πίστα έχει μήκος 5.412 μέτρα και οι αγωνιζόμενοι θα καλύψουν σε 57 γύρους 308.238 χιλιόμετρα. Το ρεκόρ πίστας κατέχει από το 2005 ο Pedro de la Rosa με 1.31.447. Ο οδηγός που έχει σημειώσει τις περισσότερες νίκες είναι ο Lewis Hamilton (5), ο Sebastian Vettel (4) και ο Fernando Alonso (3). Πάνω από 100.000 θεατές στο 3ήμερο του αγώνα.

24 Βαθμοί στο οδόστρωμα, 18 στον αέρα.

Η σειρά εκκίνησης

Ο παγκόσμιος πρωταθλητής Max Verstappen κέρδισε χθες στο Qualifying την Pole Position συνεχίζοντας το απίθανο σερί του από πέρυσι. Δεύτερος στο Grid ο Leclerc, τρίτος ο Russell, τέταρτος ο Sainz και πέμπτος ο Perez.  Στην 9η θέση ο Hamilton.

Πως κύλησε ο αγώνας

Τα πέντε φώτα έσβησαν και ο πρώτος αγώνας της F1 για φέτος ξεκίνησε. Ο ολλανδός θα υπερασπιστεί την πρώτη θέση του σε μία γενικά καθαρή εκκίνηση στην οποία δεν υπήρχαν ούτε επαφές ούτε ιδιαίτερα κερδισμένες θέσεις. Μοναδική μικροεπαφή που υπήρξε μεταξύ Hulkenberg και Stroll με τον πρώτο να δηλώνει ότι μικρή ζημιά στην μπροστινή αεροτομή και τον δεύτερο να χάνει μερικές θέσεις αλλά να συνεχίζει τον αγώνα.

Ήδη από τον δεύτερο γύρο, η εικόνα θυμίζει αντιγραφή των περσινών Grand Prix, με τον Ολλανδό να ανοίγει την διαφορά του από τον δεύτερο Leclerc και τον τρίτο Russell να πιέζει για την δεύτερη θέση. Κάτι που θα το καταφέρει ήδη στον 3ο γύρο με τον Μονεγάσκο να πέφτει στην τρίτη θέση και να νιώθει την πίεση του Perez πλέον.

Η συγκεκριμένη πίστα προσφέρεται για αρκετές προσπεράσεις ειδικά με τη χρήση του DRS.

Αξίζει να σημειωθεί ότι κάθε μονοθέσιο έχει 9 μικροκάμερες πάνω του, εξασφαλίζοντας απίθανα πλάνα. Η φετινή χρονιά θα έχει 24 συνολικά αγώνες F1, τους περισσότερους στην ιστορία της F1.

Σταδιακά και ο Perez θα προσπεράσει τον Leclerc και έτσι, στον 10ο γύρο (από τους 57) η πρώτη πεντάδα είναι: Verstappen – Russell – Perez – Leclerc – Sainz.

Η πρώτη κίτρινη σημαία της χρονιάς θα έρθει (για λίγο βέβαια) στον 10ο γύρο καθώς ο Logan Sargeant της Williams θα χάσει τα φρένα και θα βγει εκτός για λίγο, όμως θα συνεχίσει άμεσα και δεν υα επηρεάσει τον αγώνα.

Απίθανη μάχη ρόδα με ρόδα για τις 2 Ferrari με τον Leclerc να μην αφήνει τον Sainz να τον περάσει, ενώ υπήρξε και υποψία επαφής.

Σταδιακά αρχίζουν οι οδηγοί να μπαίνουν στα pits για αλλαγή ελαστικών, κάτι που φέρνει αρκετές ανακατατάξεις στην σειρά. Ο πρωτοπόρος Ολλανδός θα μπει για αλλαγή στον 18ο γύρο και θα κάνει χρόνο 2.9 δευτ.

Ο Leclerc θα παραπονεθεί για τα φρένα του και δηλώνει από την 5η θέση στο team του ότι δεν έχει εμπιστοσύνη στο φρενάρισμα και δεν μπορεί να παλέψει για κάτι καλύτερο.

Να θυμίσουμε πως από φέτος, όλα τα ελαστικά που χρησιμοποιούνται στο παγκόσμιο πρωτάθλημα FIA Formula 1 θα φέρουν το λογότυπο FSC. Αυτό δεικνύει ότι το φυσικό καουτσούκ εντός του ελαστικού συμμορφώνεται με τα αυστηρά περιβαλλοντικά και κοινωνικά κριτήρια που απαιτούνται από τον FSC, τον κορυφαίο μη κυβερνητικό οργανισμό στον κόσμο για τη βιώσιμη υλοτομία και την εκμετάλλευση των φυσικών δασικών πόρων.

Μεγάλη ατυχία για τον Bottas της Kick Sauber (πρώην Alfa Romeo) ο οποίος πήγε για αλλαγή ελαστικού όμως ένα μπουλόνι δεν κούμπωνε λόγω υπερθέρμανσης, με αποτέλεσμα το Pit Stop να κρατήσει 52.4 δευτ.

Ο πρωτοπόρος Verstappen θα κάνει και δεύτερη αλλαγή ελαστικών στον 38ο γύρο και θα βάλει μαλακή γόμα, όμως η τεράστια διαφορά του από τον δεύτερο, θα του επιτρέψει να επιστρέψει στην πίστα, διατηρώντας την πρωτιά.

Εντυπωσιακή η προσπέραση του Leclerc στον Russell καθώς ο δεύτερος θα μπλοκάρει τους τροχούς του και έτσι ο Μονεγάσκος βρίσκεται στην 4η θέση πίσω από τον teammate του Sainz.

Ο Ολλανδός θα αντικρίσει πρώτος την καρό σημαία έχοντας πετύχει και τον ταχύτερο γύρο. Η τελική κατάταξη είναι: Verstappen – Perez – Sainz – Leclerc – Russell – Norris – Hamilton – Piastri – Alonso – Stroll – Zhou – Magnussen – Ricciardo – Tsunoda – Albon – Hulkenberg – Ocon – Gasly – Bottas – Sargeant.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης