Του Γιώργου Παλληκάρη

Ο Charles Leclerc έγινε ο πρώτος Μονεγάσκος που κέρδισε το Grand Prix του Μονακό στη σύγχρονη ιστορία, αποζημιώνοντας τους χιλιάδες θεατές που ζητωκραύγαζαν σε όλο τον αγώνα. Σε έναν αγώνα που έδειξε σταθερότητα, ψυχραιμία και κατάφερε να κρατήσει δεύτερο σε όλη τη διάρκεια του, τον επίσης πολύ καλό Piastri της McLaren. Το GP σημαδεύτηκε από μία μισάωρη διακοπή (κόκκινη σημαία) στον πρώτο γύρο, όπου Perez – Magnussen – Hulkenberg είχαν ατύχημα με αποτέλεσμα να αποσυρθούν και οι τρεις από την διεκδίκηση της νίκης. Την πρώτη πεντάδα (μετά τους Leclerc και Piastri), συμπληρώνουν οι Sainz, Norris και Russell, ενώ ο Verstappen τερμάτισε 6ος.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η πίστα

Το Grand Prix του Μονακό είναι ένας από τους κλασικούς αγώνες του πρωταθλήματος της Formula 1 και φέτος φτάνει σε ένα εντυπωσιακό ορόσημο. Σήμερα πραγματοποιείται ο 70ος αγώνας που μετράει για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Οδηγών (από το 1950). Το μήκος της πίστας είναι 3.337μ. και οι οδηγοί καλύπτουν 260.286χλμ. σε 78 γύρους, κάθε ένας από τους οποίους περιέχει 19 στροφές.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Θερμοκρασία αέρα: 21.2 βαθμοί Κελσίου

Θερμοκρασία οδοστρώματος: 48 βαθμοί Κελσίου

Η σειρά εκκίνησης

O Charles Leclerc έκανε μέσα στο «σπίτι» του τον καλύτερο χρόνο κερδίζοντας την 250η Pole Position στην ιστορία της Ferrari, ενώ δεύτερος στο Grid είναι ο εξαιρετικός Oscar Piastri της McLaren. Η δεύτερη Ferrari με τον Sainz ξεκινά από την τρίτη θέση, ενώ την πεντάδα κλείνουν οι Norris και Russell. Ο Max Verstappen ξεκινά από την 6η θέση, σε μία πίστα όπου οι προσπεράσει είναι σχεδόν… ακατόρθωτες, ενώ ο teammate του Perez θα ξεκινήσει από την 18η θέση. Αξίζει να αναφέρουμε πως και οι δύο Haas (Hulkenberg και Magnussen) θα ξεκινήσουν από το pit lane καθώς δέχθηκαν ποινή μετά από τεχνικό έλεγχο που έγινε στα μονοθέσια τους κατά τα ελεύθερα δοκιμαστικά.

Πως κύλησε ο αγώνας

Τα πέντε φώτα έσβησαν και τα μονοθέσια ξεκίνησαν. Ενώ στην εκκίνηση ήταν καθαρή, στην δεύτερη στροφή ο Carlos Sainz της Ferrari θα έχει επαφή με τον Piastri, η οποία θα του αποφέρει κλατάρισμα ελαστικού και θα τον οδηγήσει εκτός πίστας.

Λίγα μέτρα πιο κάτω θα υπάρξει σοβαρό ατύχημα με το μονοθέσιο του Perez (Red Bull). Πιο συγκεκριμένα ο Magnussen της Haas θα χτυπήσει τον Perez με πολλά χιλιόμετρα και θα πέσουν και οι δύο πάνω στις μπαριέρες. Από το ατύχημα θα επηρεαστεί και η δεύτερη Haas η οποία θα συμπληρώσει την τριπλή καραμπόλα.


Παράλληλα και ο Ocon ανάμεσα στο «χαμό» θα βρεθεί για λίγο στον αέρα μετά από επαφή με τον teammate του Albon, θα προσγειωθεί κανονικά, όμως η ομάδα του θα αποφασίσει να αποσύρει το μονοθέσιο.

Κόκκινη σημαία, διακοπή αγώνα και νέα εκκίνηση από στάση, σε 30 λεπτά. Το προσωπικό της πίστας έδωσε ρεσιτάλ καθώς όχι μόνο απομάκρυνε με γερανό τα τρία μονοθέσια ταχύτατα, αλλά επισκεύασε και τις μπαριέρες. Όλα αυτά σε μισή ώρα.

Το μονοθέσιο του Perez…

 

Δεύτερη εκκίνηση

Καθαρή η δεύτερη εκκίνηση με πλέον 16 μονοθέσια να ρίχνονται στη μάχη (εκτός οι: Perez, Hulkenberg, Magnussen, Ocon). Ο Leclerc θα προστατέψει την πρώτη θέση του, με τους τρεις πρώτους γύρους να ολοκληρώνονται χωρίς εκπλήξεις αλλά και ανακατατάξεις στην σειρά των μονοθεσίων. Οι οδηγοί ήταν πιο προστατευτικοί και μετρημένοι στις κινήσεις τους αυτή τη φορά, με τη σειρά να παραμένει: Leclerc – Piastri – Sainz – Norris – Russell – Verstappen – Hamilton.

Οι αγωνοδίκες αποφάσισαν πως δεν υπάρχει λόγος για διερεύνηση στο περιστατικό της κόκκινης σημαίας (ανάμεσα σε Perez και Magnussen) και το συμβάν θεωρήθηκε αγωνιστικό.

Τον «χορό» των Pit Stops θα ανοίξει ο Bottas στον 16ο γύρο από τους 78, βγάζοντας την μεσαία και βάζοντας την σκληρή ώστε να πάει μέχρι το τέλος χωρίς άλλη αλλαγή.

Με ακρίβεια… χιλιοστού.

Η πίστα στο Μονακό (η οποία είναι δημόσιος δρόμος τον υπόλοιπο χρόνο) είναι από τις στενότερες και δυσκολότερες στο καλεντάρι, ενώ τα μονοθέσια πλέον όντας πιο πλατιά από ποτέ, κάνουν την προσπάθεια των οδηγών ακόμα πιο δύσκολη.

Θυμίζουμε πως η McLaren έχει ειδικό livery στα μονοθέσια της για το σημερινό αγώνα, στα χρώματα του θρύλου Ayrton Senna, καθώς φέτος συμπληρώθηκαν 30 χρόνια από το θάνατο του. Ο ίδιος είχε πετύχει πέντε διαδοχικές νίκες στο GP Μονακό με τη McLaren,από το 1989 έως το 1993.

Ο Ολλανδός Verstappen είναι συνεχώς ανάμεσα στις δύο Mercedes όντας έκτος, δείχνοντας να μη μπορεί να απειλήσει. Παράλληλα ο 5ος Russell έχει απόσταση από τον τέταρτο Norris στα 17 δευτ.

Στον 41ο από τους 78 γύρους, ο πρωτοπόρος Leclerc θα «ρίξει» γύρο στον τελευταίο Bottas. Το παράδοξο είναι όμως πως ο Bottas μέχρι τώρα έχει τον ταχύτερο γύρο. (Βέβαια εφόσον δεν είναι εντός 10άδας, δεν φέρνει βαθμούς).

Ατυχία για τον Stroll της Aston Martin καθώς στον 50ο από τους 78 γύρους, θα έχει κλατάρισμα ελαστικού μετά από επαφή με τις μπαριέρες. Θα επισκεφθεί τα pits για αλλαγή και θα συνεχίσει, έχοντας χάσει 14 δευτ.

Είναι εντυπωσιακό πως υπάρχουν τεράστιες διαφορές μεταξύ μονοθεσίων στους χρόνους όπως π.χ. ο 8ος Tsunoda είναι 45 δευτ. πίσω από τον Hamilton αλλά και ο 5ος Russell 18 δευτ. πίσω από τον 4ο Norris.

O Bottas θα ξεκολλήσει από την τελευταία θέση, πραγματοποιώντας μερικές όμορφες αλλά δύσκολες προσπεράσεις, δείχνοντας την κλάση του.

Η πρώτη 7άδα στην κατάταξη, με την ίδια σειρά που ήταν παρατεταγμένη στην γραμμή εκκίνησης, με την ίδια αντίκρισε και την καρό σημαία, την οποία κρατούσε ο ποδοσφαιριστής Mbappe. Έτσι λοιπόν ο Leclerc θα πάρει μία τεράστια νίκη μέσα στο σπίτι του και οι κόρνες από τα κότερα…δίνουν και παίρνουν.

Η τελική κατάταξη είναι: Leclerc – Piastri – Sainz – Norris – Russell – Verstappen – Hamilton – Tsunoda – Albon – Gasly – Alonso – Ricciardo – Bottas – Stroll – Sargeant – Zhou.

Εγκατέλειψαν: Ocon – Perez – Hulkenberg – Magnusssen.

Επόμενο Grand Prix στις 9 Ιουνίου στον Καναδά, με το πρωτάθλημα να αποκτά νέο ενδιαφέρον.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης