Γιατί τελικά «κλατάρισαν» τα ελαστικά των Stroll και Verstappen στο Grand Prix του Αζερμπαϊτζάν

Πρώτη καταχώρηση: Τετάρτη, 16 Ιουνίου 2021, 16:00
Γιατί τελικά «κλατάρισαν» τα ελαστικά των Stroll και Verstappen στο Grand Prix του Αζερμπαϊτζάν

Επιμέλεια: Περικλής Χαλάτσης

Αρχικά είχε ειπωθεί ότι τα δύο πίσω αριστερά ελαστικά των Stroll και Verstappen «κλατάρισαν» από θραύσματα που είχαν μείνει στην πίστα. Τελικά αυτό απορρίφθηκε και η απάντηση της αλήθειας βρίσκεται αλλού. Η Pirelli μετέφερε στα εργαστήριά της στο Μιλάνο όχι μόνο τα δύο κατεστραμμένα ελαστικά των Stroll και Verstappen, αλλά και πολλά άλλα της ίδιας γόμας που είχαν χρησιμοποιήσει άλλοι οδηγοί. 

Η έρευνα έγινε σε συνεργασία με τη FIA γιατί, όπως καταλαβαίνετε, ενδιαφέρει όλους τους οδηγούς που συμμετέχουν στους αγώνες της F1.

Στην ανάλυση των ευρημάτων έλαβαν υπόψη τους και τη φθορά των ελαστικών των άλλων αυτοκινήτων. Πολλά από αυτά είχαν υποστεί μεγαλύτερη φθορά αφού δεν είχαν μπει στα pit stop και είχαν κάνει περισσότερους γύρους. 

Από τις αναλύσεις διαπιστώθηκε ότι:
1.    Δεν υπήρχε ελαττωματική παραγωγή ή κακή ποιότητα σε κανένα από τα ελαστικά. 
2.    Δεν υπήρξε κανένα σημάδι κόπωσης ή αποκόλλησης. 
3.    Διαπιστώθηκε ότι στα ελαστικά (πίσω αριστερά) της Aston Martin και της Red Bull υπήρξε ένα περιφερειακό σπάσιμο στο εσωτερικό πλευρικό τοίχωμα. Πιθανότατα όταν πήγαιναν οριακά με τις προστατευτικές μπαριέρες. 

Τι σημαίνει αυτό; Ότι απλώς δεν υπάρχει κάποιο κατασκευαστικό σφάλμα. Η εταιρεία ελαστικών υπέβαλε στη FIA με κάθε λεπτομέρεια τα αποτελέσματα που αναφέρουν κυρίως τις συνθήκες λειτουργίας του ελαστικού. Και στις δύο περιπτώσεις το ελαστικό έπαθε ζημιά στο πλαϊνό τοίχωμα. Και η ζημιά προήλθε από την «κατάσταση λειτουργίας»  των ελαστικών που έχει να κάνει με τη θερμοκρασία ή και την πίεση στην οποία λειτουργούσαν. 

Η πίεση των ελαστικών μπορεί ακόμη να είναι πάνω από το όριο όταν αυτά τοποθετούνται για πρώτη φορά στο μονοθέσιο. Από εκεί και πέρα οι ομάδες δεν είναι υποχρεωμένες να διατηρούν την ίδια πίεση, καθώς δεν ελέγχονται ξανά. Αυτό σημαίνει ότι ανεπίσημα μπορούν να βρουν τη χρυσή τομή ώστε μειώνοντας την πίεση να έχουν καλύτερη πρόσφυση.

Η FIA και η Pirelli συμφώνησαν να ακολουθήσουν ένα καινούριο πρωτόκολλο με οδηγίες ξεκινώντας από τον επόμενο αγώνα στη Γαλλία με την ελπίδα ότι δεν θα παρουσιαστούν στο μέλλον παρόμοια προβλήματα. 
Ένα από αυτά είναι μια αναβαθμισμένη οδηγία στη λειτουργία δοκιμών.

Στον αγώνα θα δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στη διατήρηση της σωστής θερμοκρασίας με τις ειδικές κουβέρτες. Όταν οι κουβέρτες αφαιρούνται νωρίς αυτό σημαίνει γρηγορότερη ψύξη των ελαστικών. Αποφασίστηκε ότι το περιθώριο που θα έχουν οι ομάδες για να βγάλουν τις κουβέρτες θα είναι 30 δευτερόλεπτα.

Τελευταία ενημέρωση: Τετάρτη, 16 Ιουνίου 2021, 16:00