Του Περικλή Χαλάτση 

Χωρίς ούτε ένα μικρό συννεφάκι πάνω από την πίστα του Austin στο Τέξας της Αμερικής,έγιναν στις δύο το μεσημέρι (10 το βράδυ ώρα Ελλάδος) τα πρώτα ελεύθερα δοκιμαστικά της 19ης διοργάνωσης της F1 για το 2022 . Ο Ισπανός πιλότος της Ferrari ,Carlos Sainz ,έκανε τον καλύτερο χρόνο ενώ ο ήδη Παγκόσμιος Πρωταθλητής για φέτος, Max Verstappen αρκέστηκε στη δεύτερη θέση.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι προβολείς στράφηκαν στην ομάδα της Mercedes με την πολύ καλή επίδοση του Hamilton. Ο Βρετανός έκανε τον τρίτο καλύτερο χρόνο και έδωσε τροφή για πολλά σενάρια ενόψει του αγώνα της Κυριακής.
Ο Charles Leclerc, ο Valtteri Bottas και ο Daniel Ricciardo δεν συμμετείχαν στις δοκιμές γιατί οι ομάδες τους έβαλαν νέους οδηγούς για να τους δοκιμάσουν. Αυτός που δεν έκανε καλό ξεκίνημα ήταν ο Antonio Giovinazzi.

Ο Ιταλός μόλις ξεκίνησε να δοκιμάζει τις αντοχές του με την Haas, έχασε τον έλεγχο και βρέθηκε στα προστατευτικά λάστιχα . Για λίγα λεπτά βγήκε κόκκινη σημαία. Ωστόσο ο νεαρός  Giovinazzi κατάφερε να επιστρέψει στην πίστα και να φτάσει στα πιτς. 

Πϊσω από τον Hamilton, τον 4ο καλύτερο χρόνο έκανε ο Lance Stroll με Aston Martin.Στην 5η θέση τερμάτισε ο Sergio Perez. Όλοι οι οδηγοί χρησιμοποίησαν μαλακή γόμα, με κάποιους να βάζουν και τη μέση στα τελευταία λεπτά.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τα αποτελέσματα του P1

Στη μία μετά τα μεσάνυκτα ξεκίνησε το Practice 2. Την Κυριακή τα συνολικά χιλιόμετρα που θα διανύσει ο κάθε οδηγός που θα τερματίσει υπό φυσιολογικές συνθήκες, είναι 308 και 405 μέτρα.
H πίστα της Αμερικής έχει ισορροπημένη χάραξη όσον αφορά στις απαιτήσεις που θέτει στα μονοθέσια και στα ελαστικά στους τομείς της ελκτικής πρόσφυσης, του φρεναρίσματος και των πλευρικών φορτίων. Eίναι μια πίστα με συνεχή ροή που λατρεύουν οι οδηγοί. Έχει κάποια απαιτητικά σημεία τα οποία δεν πρέπει να υποτιμήσει κανείς.

Κάποια μέρη της στρώθηκαν με νέα άσφαλτο το 2020 ενώ πέρυσι έγιναν εργασίες για να εξομαλυνθούν οι ανομοιομορφίες που υποχρεώνουν τις ομάδες να αυξήσουν την απόσταση από το έδαφος. Αυτό όμως επηρεάζει την αεροδυναμική απόδοση.

Επελέγησαν οι τρεις μεσαίες γόμες της γκάμας για το Austin. Η C2 είναι η P Zero λευκή/σκληρή, η C3 είναι η P Zero κίτρινη/μέση και η C4 είναι η κόκκινη/μαλακή.

Η ανομοιόμορφη επιφάνεια της πίστας μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση της απόστασης από το έδαφος επηρεάζοντας την αεροδυναμική απόδοση. Για αυτό οι ομάδες μελέτησαν προσεκτικά τα δεδομένα για να βρουν το καλύτερο σετάρισμα. Τόσο τα ελεύθερα και χρονομετρημένα δοκιμαστικά όσο και τον αγώνα μπορείτε να τα παρακολουθήσετε από την ΕΡΤ, την Cosmote TV και το F1 TV Pro.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης