Επιμέλεια: Περικλής Χαλάτσης

Με 12 βαθμούς διαφορά, όλα είναι στον αέρα. Ο Ολλανδός έχει  287,5 βαθμούς και ο Βρετανός 275,5. Ο τρίτος στον βαθμολογικό πίνακα είναι ο Bottas, που έχει 185 βαθμούς και φυσικά δεν έχει κανέναν λόγο να κοντραριστεί. Θα προτιμήσει μια καλή θέση χωρίς να ρισκάρει. Όμως, τόσο ο Max Verstappen όσο και ο Lewis Hamilton έχουν κάθε λόγο να θέλουν τη νίκη. Ο πρώτος για να απομακρυνθεί από τον Hamilton και ο Βρετανός για να τεθεί και πάλι επικεφαλής της βαθμολογίας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το Grand Prix στο Μεξικό επιστρέφει -λόγω κορωνοϊού- ύστερα από δύο χρόνια. Είναι ο 18ος γύρος του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος. Σήμερα το βράδυ θα γίνουν τα ανεπίσημα δοκιμαστικά, αύριο το βράδυ (Σάββατο) τα επίσημα χρονομετρημένα δοκιμαστικά και την Κυριακή 7 Νοεμβρίου ο αγώνας, που θα έχει σίγουρα μεγάλο ενδιαφέρον.

Το αυτοκινητοδρόμιο των αδερφών Ροντρίγκεζ (Autodromo Hermanos Rodríguez) βρίσκεται σε υψόμετρο 2.285 μ. και έχει μήκος 4.304 χλμ. υψηλότερο. Είναι η πίστα με το υψηλότερο υψόμετρο από οποιαδήποτε άλλη σε αγώνα της F1. Η αμέσως ψηλότερη πίστα είναι 1000 μέτρα χαμηλότερη. Στα 2.285 μέτρα ο αέρας είναι πολύ αραιός. Για τον λόγο αυτόν υιοθετούνται μεγάλες κλίσεις στις αεροτομές, ώστε να παράγεται η επιθυμητή αεροδυναμική πίεση στις στροφές. Όμως τα μεγέθη της κάθετης δύναμης είναι χαμηλά και τα μονοθέσια γλιστρούν αρκετά. 

Το Autodromo Hermanos Rodríguez είναι μία από τις ιστορικές πίστες της Formula 1. Η  ιστορία της ξεκινά πίσω στη δεκαετία του 1950. Έχει δεχτεί εκτεταμένες αλλαγές και αναβαθμίσεις – η πιο πρόσφατη από τον αρχιτέκτονα Herman Tilke, προτού επιστρέψει στο πρόγραμμα το 2015. 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σε γενικές γραμμές από αγωνιστική δραστηριότητα δεν υπήρχε δράση στην πίστα τα τελευταία δύο χρόνια. Αυτό σημαίνει ότι οι οδηγοί τουλάχιστον σήμερα θα αντιμετωπίσουν ένα ιδιαίτερα γλιστερό οδόστρωμα στην αρχή. Είναι μια πολύ καλή πίστα, με ήπιο χαρακτήρα. Μόνο στα δύο τελευταία μέρη είναι στενά και με συνεχείς εναλλαγές πορείας.

Μετά τα σημερινά δοκιμαστικά η πίστα θα βελτιωθεί όσον αφορά τα κρατήματα. Αν υπολογίσουμε και τα αυριανά χρονομετρημένα δοκιμαστικά σημαίνει ότι την Κυριακή η πίστα θα είναι ιδανική. Θα έχει στρωθεί με αρκετή γόμα από τα ελαστικά και τα κρατήματα θα είναι ιδανικά.

Στον αγώνα που έγινε το  2019 οι τρεις πρώτοι ακολούθησαν στρατηγική μιας αλλαγής από μέση σε σκληρή γόμα ( είδαμε μεγάλα μέρη με τη σκληρή γόμα). Ο οδηγός της Ferrari, Charles Leclerc, τερμάτισε 4ος με στρατηγική δυο αλλαγών όπου εκτός από τη σκληρή χρησιμοποίησε και δυο σετ μέσης γόμας.

Η μαλακή γόμα C4 δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί για πολλούς γύρους λόγω παραμόρφωσης από τοπική υπερθέρμανση (graining) μολονότι αυτό αμβλύνεται ανάμεσα στις ελεύθερες δοκιμές και στον αγώνα. Όσοι οδηγοί εκκινήσουν με τη μαλακή γόμα θα χρειαστούν δυο αλλαγές για να ολοκληρώσουν το grand prix.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης