Επιμέλεια: Περικλής Χαλάτσης

Μια εβδομάδα μετά το βελγικό Grand Prix στην πίστα του Spa, όπου ο Ολλανδός πιλότος της Red Bull Max Verstappen έδωσε ρεσιτάλ οδήγησης, το καραβάνι της F1 μετακομίζει σιγά σιγά στην Ολλανδία. Από τις 2 έως τις 4 Σεπτεμβρίου, θα έχουμε έναν ακόμη αγώνα στην πίστα Zandvoort που βρίσκεται σε μια απόσταση μόλις 300 χιλιομέτρων από την πίστα του Spa. 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τα 300 χιλιόμετρα, το κονβόι της Pirelli που αποτελείται από 12 φορτηγά με κάθε είδους ελαστικά θα χρειασθεί για να φθάσει στην πίστα έξι ώρες. Ήδη βρίσκονται δοκιμαστές των εργοστασιακών ομάδων προκειμένου να κάνουν μετρήσεις στις αναρτήσεις και στις αεροτομές.

Την Κυριακή που πέρασε είδαμε έναν εξαιρετικό αγώνα. Λόγω ποινών στην εκκίνηση ο Verstappen, εκκίνησε τον αγώνα από την 15η θέση. Αξιοποίησε την κόκκινη μαλακή γόμα P Zero για να κερδίσει γρήγορα θέσεις στην αρχή του αγώνα. Μέχρι το 12ο γύρο είχε βρεθεί στην 1η θέση που την διατήρησε ως τον 16ο γύρο. 

Τότε μπήκε για αλλαγή και τοποθέτησε την κίτρινη μέση γόμα P Zero. Δυο γύρους αργότερα ανέκτησε το προβάδισμα και το διατήρησε στη δεύτερη αλλαγή όπου πάλι έβαλε μέση γόμα 14 γύρους πριν το τέλος. Έτσι πήρε τη 2η συνεχόμενη νίκη του ξεκινώντας από τις πίσω θέσεις, μετά την Ουγγαρία όπου είχε εκκινήσει 10ος. 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Είδαμε μεγάλη ποικιλία στρατηγικών στον αγώνα, οι τρεις πρώτοι είχαν 3 διαφορετικές στρατηγικές. Ο οδηγός της Red Bull, Sergio Perez, που τερμάτισε δεύτερος, δεν χρησιμοποίησε τη μαλακή γόμα. Εκκίνησε με τη μέση γόμα και έβαλε ένα ακόμη σετ μέσης γόμας προτού τοποθετήσει τη σκληρή γόμα για το τελευταίο μέρος.

Ο οδηγός της Ferrari, Carlos Sainz χρησιμοποίησε τη μαλακή γόμα για να διατηρήσει το προβάδισμα καθώς εκκινούσε από την pole. Έμεινε επικεφαλής ως την πρώτη του αλλαγή στο 12ο γύρο. Χρησιμοποίησε και τις τρεις γόμες κατά την διάρκεια του αγώνα και ανέβηκε στο βάθρο. Από τα μονοθέσια που τερμάτισαν, 16 σταμάτησαν 2 φορές και 2 σταμάτησαν 3 φορές. 

Σήμερα ο Max Verstappen έχει 284 βαθμούς, ο Sergio Perez 191 β και ο Charles Leclerc 186 βαθμούς. Ο Ολλανδός στην  έδρα του θα επιδιώξει και πάλι την πρώτη θέση στο βάθρο για να ανοίξει ακόμη περισσότερο τη διαφορά του όχι τόσο από τον Perez όσο από τον Leclerc που λογικά έχει χάσει κάθε ελπίδα για έναν τίτλο φέτος.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στην Ολλανδία πολλά θα εξαρτηθούν από τον καιρό αλλά και από την επιλογή των ελαστικών.Για τον αγώνα που έγινε στο Spa, ο Διευθυντής μηχανοκίνητου αθλητισμού Mario Isola είπε:

« Το Spa είναι μια μοναδική πίστα, είναι σπουδαίο ότι μάθαμε πως θα παραμείνει στο πρόγραμμα της Formula 1 και του χρόνου. Η φετινή διοργάνωση ήταν επιτυχής, παρά τις μεικτές καιρικές συνθήκες κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου. Πάνω από 360.000 θεατές είδαν εκπληκτικά προσπεράσματα στα οποία τα ελαστικά μας έπαιξαν καθοριστικό ρόλο. Είδαμε έναν σπουδαίο αγώνα με τη σκληρή γόμα να χρησιμοποιείται από την πλειοψηφία των οδηγών. Θα αναλύσουμε όλα τα στοιχεία που έχουμε στη διάθεσή μας, αλλά η πληροφορία που ακούσαμε στην ενδοεπικοινωνία ότι ήταν δυο δέκατα του δευτερολέπτου ταχύτερη από το αναμενόμενο είναι ένα φανταστικό επίτευγμα για μας.

Μολονότι ξέραμε πως στον αγώνα η θερμοκρασία θα είναι υψηλότερη απ’ ότι την Παρασκευή και το Σάββατο, είχε ενδιαφέρον να δούμε την ποικιλία στρατηγικών που χρησιμοποιήθηκε. Πέρα από τον καιρό η πίστα κρατούσε καλύτερα και αυτό προκαλούσε μεγαλύτερη πτώση απόδοσης λόγω υπερθέρμανσης. Δεν υπήρχαν προβλήματα με μετατόπιση ή αποκόλληση γόμας καθώς η πτώση απόδοσης οφείλονταν μόνο σε υπερθέρμανση. Δεν είχαμε κανένα πρόβλημα με τις τροποποιήσεις στην πίστα καθώς εκμεταλλευτήκαμε την εμπειρία μας από τον πρόσφατο 24ωρο αγώνα αντοχής στο Spa. Αυτός έγινε παράλληλα με το Ουγγρικό Grand Prix και η Pirelli διέθεσε τότε 17.000 ελαστικά. Συγχαρητήρια στη Red Bull για το 1-2, είχαν πραγματικά εντυπωσιακό ρυθμό στον αγώνα».

Η βαθμολογία των οδηγών μετά τον αγώνα στο Βέλγιο:
1. Μαξ Φερστάπεν (Ολλανδία/Red Bull) 284 βαθμοί
2. Σέρχιο Πέρες (Μεξικό/Red Bull) 191
3. Σαρλ Λεκλέρκ (Μονακό/Ferrari) 186
4. Κάρλος Σάινθ Τζούνιορ (Ισπανία/Ferrari) 171
5. Τζορτζ Ράσελ (Βρετανία/Mercedes) 170
6. Λιούις Χάμιλτον (Βρετανία/Mercedes) 146
7. Λάντο Νόρις (Βρετανία/McLaren) 76
8. Eστεμπάν Οκόν (Γαλλία/Alpine) 64
9. Φερνάντο Αλόνσο (Ισπανία/Alpine) 51
10. Βάλτερι Μπότας (Φινλανδία/Alfa Romeo) 46
11. Kέβιν Μάγκνουσεν (Δανία/Haas) 22
12. Σεμπάστιαν Φέτελ (Γερμανία/Aston Martin) 20
13. Ντάνιελ Ρικιάρντο (Αυστραλία/McLaren) 19
13. Πιέρ Γκασλί (Γαλλία/AlphaTauri) 18
15. Μικ Σουμάχερ (Γερμανία/Haas) 12
16. Γιούκι Τσουνόντα (Ιαπωνία/AlphaTauri) 11
17. Γκουανγιού Ζου (Κίνα/Alfa Romeo) 5
18. Λανς Στρολ (Καναδάς/Aston Martin) 4
19. Αλεξάντερ Άλμπον (Ταϊλάνδη/Williams) 4

20. Νίκολας Λατίφι (Καναδάς/Williams) 0
21. Νίκο Χούλκενμπεργκ (Γερμανία/Aston Martin) 0

Η βαθμολογία των κατασκευαστών μετά τον αγώνα στο Βέλγιο:
1. Red Bull-RBPT 475 βαθμοί
2. Ferrari 357
3. Mercedes 316
4. Alpine-Renault 115
5. McLaren-Mercedes 95
6. Alfa Romeo-Ferrari 51
7. Haas-Ferrari 34
8. AlphaTauri-RBPT 29
9. Aston Martin-Mercedes 24
10. Williams-Mercedes 4

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης