Επιμέλεια:Περικλής Χαλάτσης
Μια εβδομάδα μετά το πρώτο Grand Prix που έγινε στην πίστα Sakhir στο Bahrain, η F1 μεταφέρθηκε και πάλι σε μια χώρα της Σαουδικής Αραβίας για να γίνει υπό το φώς των προβολέων ο 2ος αγώνας της χρονιάς.
Τα περσινά ατυχήματα στην Jeddah έφεραν φέτος σημαντικές αλλαγές κυρίως στην τελευταία στροφή της πίστας αλλά και στην ευθεία της εκκίνησης. Φυσικά για τους Σαουδάραβες δεν υπήρχε θέμα κόστους. Αυτό που τους υπέδειξε η FIA το υλοποίησαν αμέσως προκειμένου να μην υπάρχουν παράπονα από τους πιλότους της F1,όπως έγιναν το 2021.
Οι 20 πιλότοι,την Κυριακή 27 Μαρτίου,στην ανακατασκευασμένη πίστα Jeddah Corniche Circuit, μήκους 6.174 χιλιομέτρων θα κάνουν 50 γύρους. Τα 20 μονοθέσια βρίσκονται ήδη στην πίστα όπου αύριο θα ξεκινήσουν τα ανεπίσημα χρονομετρημένα δοκιμαστικά.
Οι μηχανικοί θεωρούν ότι το Σαββατοκύριακο στα επίσημα χρονομετρημένα δοκιμαστικά τα κρατήματα θα βελτιωθούν αφού θα προηγηθούν οι αγώνες της F2. Και όπως γνωρίζετε οι υποστηρικτικοί αγώνες πάντα αλλάζουν τα δεδομένα στης πίστα.
Ποιες αλλαγές έγιναν στην πίστα
Στην Jeddah γίνεται ο ταχύτερος αγώνας σε δημόσιους δρόμους. Φέτος έγιναν αρκετές αλλαγές. Το πρόβλημα ,από τον αγώνα του 2021 , το είχαν διαπιστώσει οι Σαουδάραβες.Οι αλλαγές έγιναν με βάση τις κατευθύνσεις της διοικούσας αρχής ώστε να αποφευχθούν κάποια συμβάντα που είχαμε στην πίστα την προηγούμενη φορά.
Μετά το συμβάν, ο τότε οδηγός της Williams, ξεσπάθωσε κατά των οργανωτών και έβαλε στο προσκήνιο την κακή χάραξη. Είχε πει τότε:
«Κατά τη γνώμη μου χρειάζονται αλλαγές στην πίστα. Υπάρχουν τόσες πολλές μικρές στροφές που είναι εντελώς περιττές και που θα μπορούσαν να γίνουν μια ευθεία γραμμή, από τη στροφή 2 στη στροφή 4, από τη στροφή 17 έως την 22η. Έχουν τους πόρους για να το κάνουν, επομένως δεν θα πρέπει να υπάρχουν περιορισμοί. Η ασφάλεια πρέπει να έχει πάντα προτεραιότητα».
«Η Τζέντα θέτει μια τελείως διαφορετική πρόκληση σε σχέση με τον πρώτο αγώνα της χρονιάς στο Μπαχρέιν λόγω των χαρακτηριστικών της διαδρομής όσον αφορά στη χάραξη αλλά και στην ποιότητα της ασφάλτου. Οι οδηγοί θα έχουν στη διάθεσή τους μια πιο μαλακή γκάμα γομών αυτό το Σαββατοκύριακο για να αντιμετωπίσουν τις ειδικές απαιτήσεις της διαδρομής που είναι σχεδόν το ίδιο γρήγορη με τη Μόντσα. Οι ομάδες πάνε στη Τζέντα χωρίς να έχουν εμπειρία για το πως θα συμπεριφερθούν τα μονοθέσια και τα ελαστικά σ’ αυτή την πίστα.
Οι συνθήκες θα είναι διαφορετικές από την τελευταία επίσκεψή μας στη Σαουδική Αραβία καθώς ο αγώνας γίνεται τώρα σε διαφορετική εποχή ενώ έχουν αλλάξει και κάποια σημεία της διαδρομής. Οι επιλεγμένες γόμες είναι ίδιες με το 2021 αλλά η κατασκευή τους είναι τελείως διαφορετική από πέρυσι. Ως αποτέλεσμα οι ομάδες θα έχουν πολύ δουλειά για να μαζέψουν όσο το δυνατόν περισσότερα στοιχεία από τις ελεύθερες δοκιμές ειδικά το FP2 που είναι η μόνη αντιπροσωπευτική περίοδος χρονικά, με τις κατατακτήριες δοκιμές και τον αγώνα».