Του Περικλή Χαλάτση
Δύο ήταν τα σημαντικά σημεία του αγώνα. Το τρομακτικό ατύχημα με τον M.Schumacher που ευτυχώς δεν τραυματίσθηκε αλλά και το λάθος της Ferrari που στέρησε τη νίκη αλλά και το βάθρο από τον Leclerc.
Ο μεγάλος νικητής του Grand Prix Monaco είναι ο Μεξικάνος S. Perez ( Red Bull) με δεύτερο τον C.Sainz (Ferrari) και τρίτο τον M.Verstappen (( Red Bull). Ο αγώνας είχε πολλές αλλαγές και αρκετές καθυστερήσεις λόγω της βροχής.
Λίγα λεπτά μετά τον εθνικό ύμνο και το τελετουργικό πριν την έναρξη του αγώνα, άρχισε να βρέχει. Οι μαλακές γόμες τελικά αντικαταστάθηκαν με τα ενδιάμεσα ελαστικά και λίγο αργότερα δόθηκε εντολή να βάλουν όλα τα μονοθέσια βρόχινα.
Βρεγμένο οδόστρωμα, στενοί οι δρόμοι και κακή ορατότητα. Το αυτοκίνητο ασφαλείας ξεκίνησε και το ακολούθησαν τα μονοθέσια. Δεν υπήρχε όμως ορατότητα και μετά από δύο αναγνωριστικούς γύρους βγήκε κόκκινη σημαία και τα μονοθέσια επέστρεψαν στα πίτς μέχρι να περάσει η μπόρα.
Στις 16.55 (ώρα Ελλάδος) ανακοινώθηκε ότι σε δέκα λεπτά θα ξεκινήσει αγώνας γιατί η βροχή σταμάτησε. Αρχικά δεν είχε διευκρινισθεί αν θα είχαμε εκκίνηση του αγώνα η θα συνεχιζόταν από τον πρώτο γύρο και μετά γιατί ήδη είχε γίνει ένας γύρος στην πρώτη εκκίνηση με το αυτοκίνητο ασφαλείας.
Εδώ υπήρχε και ένα σημαντικό πρόβλημα. Αν καθυστερούσε ακόμη η εκκίνηση του αγώνα αυτός δεν θα μπορούσε να ολοκληρωθεί γιατί θα έπεφτε το σκοτάδι. Και για το Grand Prix Monaco δεν προβλέπεται ειδικός φωτισμός για αγώνα.
Τελικά στις 17.05 το αυτοκίνητο ασφαλείας ξεκίνησε και ακολουθήσαν τα μονοθέσια. Και τότε διευκρινίσθηκε ότι πρόκειται για συνέχιση του αγώνα και όχι για νέα εκκίνηση. Και φυσικά έγινε Rolling Start.
Το αυτοκίνητο ασφαλείας έφυγε και ο Charles Leclerc πάτησε το γκάζι. Τριάντα δευτερόλεπτα πιο αργοί ήταν οι χρόνοι κάθε γύρου του αγώνα σε σχέση με τους γύρους των προκριματικών. Και λογικό ήταν αφού κανένας από τους πιλότους δεν ήθελε να ρισκάρει για κάτι καλύτερο από αυτό που έκανε με ασφάλεια.
Και ενώ ο αγώνας ξεκίνησε ο τημ μανατζερ του Ricciardo ακούσθηκε να λέει ότι έρχεται νέα βροχή. Και εδώ ήταν το δίκοπο μαχαίρι. Την ίδια στιγμή. ο πρώτος που βγήκε από το δρόμο ήταν ο Nikolas Latifi. Το μονοθέσιο του δεν έστριψε και σχεδόν με 30 χιλιόμετρα έπεσε στις μπαριέρες. Ο Latifi επέστρεψε στα πίτς και άλλαξε αεροτομή.
Στον 8 από τους 77 γύρους και αφού η πίστα άρχισε να στεγνώνει ,αρκετοί οδηγοί ζήτησαν να φορέσουν medium γόμες. Ωστόσο οι δύο πρωτοπόροι της Ferrari παρέμειναν με βρόχινα ελαστικά. Όταν η πίστα στέγνωσε όσοι είχαν βάλει medium γόμες πήγαιναν καλύτερα. Ωστόσο όποιος έμπαινε στα πίτς για αλλαγή ελαστικών μετά θα ήταν δύσκολο να ξαναβρεθεί στη θέση του αφού οι προσπεράσεις ήταν απαγορευτικές.
Στον 16 γύρο ο Hamilton μπήκε στα πίτς και άλλαξε λάστιχα. Από την 9η θέση ο Hamilton ξεκίνησε άλλη τακτική. Αμέσως μετά το Hamilton στα πίτς μπήκε ο Perez .
Το τρενάκι άρχισε σιγά σιγά να παίρνει αγωνιστικές γραμμές. Στον 21ο γύρο ο Hamilton άρχισε να πιέζει τον Ocon.
Η Ferrari έκαναν διπλό Pit Stop και μάλλον ήταν λάθος στρατηγική γιατί έριξαν τον Leclerc από την πρώτη θέση στην 4η . Ο Μονεγάσκος έχοντας μπροστά του τον Ολλανδό παγκόσμιο πρωταθλητή όσες προσπάθειες και αν έκανε δεν μπορούσε να τον περάσει στους στενούς δρόμους. Φοβερή ανατροπή στον αγώνα.
#Formula1 – Brutto incidente di Mick #Schumacher nel #MonacoGP ! pic.twitter.com/bU7jPr4EYx
— Mattia D’Elia (@mattiadeliaa) May 29, 2022
Το μονοθέσιο απομακρύνθηκε γρήγορα αλλά έπρεπε να αποκατασταθεί και η μπαριέρα. Για το λόγο αυτό βγήκε κόκκινη σημαία και τα μονοθέσια μπήκαν στα Pits.
Ο Leclerc ήταν έξαλλος. Το κρέμασαν με το pit stop που έκαναν. Ήταν λάθος στρατηγική και αυτό ήταν ολέθριο λάθος για την εξέλιξη του αγώνα. Αυτός που ήταν πλέον χαρούμενος ήταν ο Verstappen.
Όταν τα μονοθέσια μπήκαν στα Pits η σειρά για τους 6 πρώτους ήταν: Perez, Sainz Verstappen, Leclerc ,Russel και Norris.
Μισή ώρα πριν την καρό σημαία η σειρά ήταν Perez,Sainz,Verstappen και Leclerc. Για να αλλάξει η σειρά του τερματισμού η μόνη περίπτωση ήταν η εγκατάλειψη. Ποιος θα ήταν ο νικητής; Με την λογική ο Perez.
Ο Μονεγάσκος που αυτός ο αγώνας ήταν κομμένος και ραμμένος στα μέτρα του, είχε κάνει τους καλύτερους χρόνους στα δοκιμαστικά και μαθηματικά αφού είχε την Pol Position θα ήταν ο νικητής του Grand Prix τελικά δεν ανέβηκε ούτε στο βάθρο.
Η γενική κατάταξη
Στο Grand Prix του Monaco εγκατέλειψαν οι δύο Haas με τους Mick Schumacher και Kevin Magnussen και o Alexander Albon με Williams.