Επιμέλεια: Αλέξης Σφαέλος

Η νέα Porsche 911 GT3 R πραγματοποίησε τα πρώτα της αγωνιστικά χιλιόμετρα χωρίς προβλήματα το Σάββατο στον έβδομο γύρο του Nürburgring Endurance Series (NLS) στην κατηγορία SP-X. Αυτή η κατηγορία προορίζεται για οχήματα που δεν έχουν ακόμη αναγνωριστεί για μηχανοκίνητο αθλητισμό. 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το νέο αγωνιστικό μοντέλο της Porsche με τους 565 ίππους με αγωνιστικά ελαστικά Michelin τερμάτισε τρίτο στη γενική κατάταξη. Ο Frédéric Makowiecki έκανε τον ταχύτερο γύρο στον συνδυασμό των 24.458 χιλιομέτρων του Nordschleife και της σύντομης έκδοσης της πίστας Grand Prix σε 7:58.942 λεπτά.

Η νέα 911 GT3 R θα κάνει το επίσημο ντεμπούτο της στα χέρια των ομάδων πελατών στον 24ωρο αγώνα στο Daytona International Speedway στη Φλόριντα (ΗΠΑ) στα μέσα Ιανουαρίου.

Ο Sebastian Golz, Sales Director της Porsche Motorsports δήλωσε:

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Συνολικά, ζήσαμε μια πολύ επιτυχημένη αγωνιστική πρεμιέρα με τη νέα μας Porsche. Είμαι περήφανος για όλους όσοι έχουν δουλέψει σε αυτό το έργο. Οι χθεσινοί γύροι δοκιμών στο Nordschleife και ο σημερινός αγώνας δείχνουν ότι η βάση του οχήματος είναι σωστή. Χάρη στην εξαιρετική προετοιμασία και συνεργασία με το ADAC, είχαμε καλή απόδοση και καταφέραμε να έχουμε μια θετική εικόνα με πολλά δεδομένα. Μετά από μια πολύ σταθερή απόδοση, τερματίσαμε στην τρίτη θέση και εξασφαλίσαμε μια θέση στο βάθρο, παρόλο που νέα αγωνιστικά αυτοκίνητα όπως η 911 GT3 R πρέπει να περιμένουν 30 δευτερόλεπτα περισσότερο ανά pit stop στους αγώνες δοκιμών.»

Ο Michael Dreiser, Διευθυντής Πωλήσεων της Porsche Motorsport, δήλωσε:

«Η νέα 911 GT3 R έχει μεγάλα παπούτσια να γεμίσει. Ο προκάτοχος του έχει κερδίσει σχεδόν τα πάντα στη σκηνή GT3 σε τέσσερις σεζόν από το 2019. Οι ξεχωριστές επιτυχίες του περιλαμβάνουν συνολικές νίκες στους 24ωρους αγώνες στο Nürburgring και στο Spa-Francorchamps καθώς και στο 24 Hours of Daytona και οι 12 ώρες του Sebring. Το νέο μοντέλο θα αντιμετωπίσει ένα ευρύ φάσμα εργασιών στα χέρια των αγωνιστικών ομάδων πελατών της Porsche. Αφού η κατηγορία GT3 ανακοινώθηκε ως επαγγελματική κατηγορία στη βορειοαμερικανική σειρά IMSA, το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής της FIA WEC ακολουθεί το παράδειγμα: Από το 2024, αγωνιστικά αυτοκίνητα GT3 όπως η νέα 911 GT3 R θα μπορούν να λάβουν μέρος στις 24 Ώρες του Le Mans για πρώτη φορά.

Η νέα 911 GT3 R είναι μόλις το δεύτερο αγωνιστικό αυτοκίνητο της Porsche Motorsport που βασίζεται στην τρέχουσα 911 γενιάς 992 μετά το 911 GT3 Cup. Το ελαφρύ αμάξωμα του με μια έξυπνη σύνθετη σχεδίαση αλουμινίου-χάλυβα βασίζεται στο μοντέλο παραγωγής, αν και έχει υποστεί σημαντικές τροποποιήσεις. Σχεδόν όλα τα μέρη του αμαξώματος είναι κατασκευασμένα από ανθρακονήματα, συμπεριλαμβανομένων των μπροστινών και πίσω προφυλακτήρων, των πλαϊνών πλαισίων, της πίσω πτέρυγας και της οροφής. Οι θόλοι των τροχών είναι κατασκευασμένοι από ίνες αραμιδίου.

Στον πυρήνα του νέου αγωνιστικού αυτοκινήτου βρίσκεται ο σχεδόν στάνταρ κινητήρας που βασίζεται επίσης στο εργοστάσιο παραγωγής ενέργειας 911 της γενιάς 992. Όπως και στο προηγούμενο μοντέλο, είναι ένας υδρόψυκτος σε σειρά κινητήρας με τεχνολογία τεσσάρων βαλβίδων και άμεσο ψεκασμό καυσίμου. Η κύρια νέα εξέλιξη είναι ο κυβισμός: όπως και η 911 RSR, η χωρητικότητα της νέας 911 GT3 R έχει αυξηθεί κατά πέντε τοις εκατό από 3.997 σε 4.194 κ.εκ. Αυτό έχει αυξήσει την μέγιστη απόδοση του κινητήρα σε περίπου 565 ίππους.

Ο εξακύλινδρος υψηλών στροφών τα καταφέρνει χωρίς υπερσυμπίεση και κάθεται στην κλασική πίσω θέση, ενισχύοντας έτσι την πρόσφυση και το φρενάρισμα. Ωστόσο, έχει γείρει προς τα εμπρός κατά 5,5 μοίρες, δημιουργώντας μεγαλύτερη ελευθερία για τον διαχύτη κάτω από το αμάξωμα. 

Η ανάρτηση της νέας 911 GT3 R υποστηρίζει την ικανότητα οδήγησης, επιτρέπει την μεγαλύτερη ακρίβεια στο σύστημα διεύθυνσης, εξασφαλίζει λιγότερη φθορά στα πίσω ελαστικά και μειώνει τον χρόνο που δαπανάται για αλλαγές στη ρύθμιση. Στον μπροστινό άξονα, μια υπερσύγχρονη διάταξη διπλού ψαλιδιού ελέγχει τους τροχούς. Η βελτιστοποιημένη τοποθέτηση των κεντρικών σημείων περιστροφής στον μπροστινό άξονα ελευθερώνει χώρο για την αεροδυναμική φιλοσοφία “race underfloor”. Τέλος το υπερυψωμένο κάτω μέρος του αμαξώματος επιτρέπει μια καθαρή ροή αέρα στον πίσω διαχύτη. 
 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης