Επιμέλεια: Π. Χαλάτσης

Ήταν μια μάχη ορίων. Με ίδιο χρόνο αλλά με διαφορές στα δέκατα του δευτερολέπτου  βρέθηκαν τρείς οδηγοί. Ο Verstappen έκανε 1.27.294, ο Piastri έκανε 1.27.304 και ο Russell 1.27.407. Αύριο το βράδυ στον αγώνα όλα θα παιχθούν στην πρώτη στροφή.

Ο Ολλανδός Max Verstappen κέρδισε την 42η pole position ενώ η Red Bull κατέκτησε την 105η Pole στην ιστορία της.

Όλα έδειχναν ότι o Lando Norris θα ήταν ο Pole man. Όμως όλα άλλαξαν στα τελευταία 8 λεπτά. Τέσσερις οδηγοί- Norris, Piastri, Verstappen, Russell-  έκαναν χρόνους στο ίδιο δέκατο του δευτερολέπτου. Ο Lando Norris δυστυχώς ήταν άτυχος στο Q3. Έχασε τον έλεγχο και έπεσε με πολλά χιλιόμετρα στις μπαριέρες. Ευτυχώς ο Norris δεν είχε τραυματισθεί. Αναγκαστικά βγήκε κόκκινη σημαία και οι χρονομετρημένες δοκιμές σταμάτησαν. Η θερμοκρασία στην ατμόσφαιρα ήταν 32 βαθμούς και εδάφους 38.

Μέχρι να καθαρίσει η πίστα και να επιστρέψουν τα μονοθέσια στην  πίστα οι οδηγοί έπαιρναν τις τελευταίες οδηγίες από τους επικεφαλής των ομάδων τους.

Ο Verstappen τέσσερα λεπτά πριν τελειώσει ο χρόνος έκανε κατά ένα χιλιοστό του δευτερολέπτου καλύτερο χρόνο από τον Piastri.

Στα τελευταία τρία λεπτά οι περισσότεροι πιλότοι μπήκαν στα πίτς έβαλαν φρέσκα ελαστικά και μπήκαν για την τελευταία προσπάθεια.

O Russell έκανε έναν εκπληκτικό χρόνο 1/27.407. Είχε τον καλύτερο χρόνο αλλά στο Q3 είχε έξοδο.

Q2

Τα χρονόμετρα άρχισαν να παίρνουν φωτιά στο τελευταίο δεκάλεπτο. Οι ρυθμοί ανέβηκαν καθώς οι πιλότοι άρχισαν να μπαίνουν σε ρυθμό διεκδίκησης της Pole Position.

Έξι λεπτά πριν τελειώσει ο χρόνος στο Q2 ο Norris είχε χρόνο 1.27.481. O Piastri σε μια αριστερή έκανε ένα μικρό λάθος και έχασε χρόνο.

 

Στο Practice 3

Η McLaren –όπως στο  FP2- ήταν πιο γρήγορη. Ο Lando Norris ήταν ταχύτερος ενώ δεύτερος ήταν ο ομόσταυλός του Oscar Piastri. Στην 3η θέση ο Georges Russell έσωσε το γόητρο της Mercedes.

Οι τρίτες ανεπίσημες δοκιμές έγιναν με 52 βαθμούς Κελσίου, γι αυτό αρκετοί οδηγοί στην αρχή προτίμησαν να μην κάνουν δοκιμές και έμειναν θεατές. Μετά το 15άλεπτο άρχισαν να βγαίνουν στην πίστα.

Οι Doohan, Bortoleto, Alonso, Stroll και Ocon βγήκαν στο σιρκουί απλά για να σημειώσουν γύρους. Η McLaren βγήκε λίγο μετά και έκανε τους καλύτερους χρόνους.

Οι μηχανικοί της Red Bull έκαναν το θαύμα και επισκεύασαν την RB21 του Tsunoda

J

Η πίστα έχει μήκος 6.174 μέτρα και είναι μία από τις ταχύτερες της F1. Δεν θα ήταν υπερβολή αν σας λέγαμε ότι το 80% του αγώνα όλοι οι οδηγοί πηγαίνουν με τέρμα γκάζι. Η πίστα είναι τεχνική. ‘Έχει 16 αριστερές και 11 δεξιές στροφές.

Παρόλο που υπάρχουν τρεις ζώνες DRS, οι προσπεράσεις δεν είναι τόσο εύκολες λόγω έλλειψης έντονων σημείων φρεναρίσματος. Η επιφάνεια της πίστας δεν είναι πολύ τραχιά αλλά οι πλευρικές δυνάμεις που ασκούνται στα ελαστικά είναι σημαντικές

Η επιλογή γομών για τους πρώτους τέσσερις αγώνες αυτής της σεζόν ήταν η ίδια με πέρυσι, αλλά για τον πέμπτο γύρο, η Pirelli έχει κάνει ένα βήμα προς το μαλακό άκρο. Έτσι η τριάδα που θα είναι διαθέσιμη στην Τζέντα έχει: Σκληρή γόμα τη C3, μέση γόμα τη C4 και μαλακή γόμα τη C5. Αυτό είναι εναρμονισμένο με το στόχο, που έχουν θέσει η FIA, η F1 και οι ομάδες για να δημιουργήσουν περισσότερες επιλογές στρατηγικής και επομένως πιο συναρπαστικούς και απρόβλεπτους αγώνες. Στις τέσσερις προηγούμενες διοργανώσεις αυτού του Grand Prix, η μια αλλαγή κυριάρχησε, τόσο όσον αφορά στην αποτελεσματικότητα όσο και στην προτίμηση των ομάδων, ακόμη και όταν το αυτοκίνητο ασφαλείας ανακάτευε λίγο τα πράγματα.

Αύριο, Κυριακή 20 Απριλίου ο αγώνας θα ξεκινήσει στις 20.00 υπό το φως των προβολέων.

Ο αγώνας θα μεταδοθεί Live από τα συνδρομητικά Ant1+ και το F1 TV Pro. Η τηλεόραση του Ant1 θα μεταδώσει ετεροχρονισμένα μαγνητοσκοπημένο τον αγώνα στις 23:50.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης