Επιμέλεια: Περικλής Χαλάτσης

Ένα αυτοκίνητο με δυο διαφορετικά “στησίματα”. Σχεδιασμένα από δυο παγκόσμιους πρωταθλητές ξεχωρίζουν και γίνονται πόλος έλξης για όλους αυτούς που αγαπούν τη γρήγορη αλλά ασφαλή οδήγηση. Για να ξεχωρίζει ενα αγωνιστικό αυτοκίνητο ράλι παγκόσμιας κλάσης, πρέπει να υπερέχει σε όλες τις επιφάνειες και σε όλες τις συνθήκες. Από την καυτή άσφαλτο, τις λασπωμένες πίστες με χαλίκι μέχρι και τους χιονισμένους δρόμους η τον «ύπουλο» πάγο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι δύο αυτές εκδόσεις Yaris που υποστηρίζονται από την TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team, με έδρα τη Φινλανδία – το πνευματικό σπίτι του παγκόσμιου ράλι- διαθέτουν μέγιστη ισχύς 280 DIN hp/206 kW και ροπή 390 Nm. Η δύναμη αυτή προέρχεται από τον εν σειρά τρικύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 1,6 λίτρων αυξήθηκε σε, με μέγιστη ροπή

Ο συνδυασμός ισχύος, ευστάθειας και ακριβούς ελέγχου του αγωνιστικού αυτοκινήτου GR YARIS Rally1 HYBRID προσφέρει δυνατές συγκινήσεις. Το νέο GR Yaris, είναι ένα αυτοκίνητο που πραγματικά «γεννήθηκε από το WRC και εξελίχθηκε σύμφωνα με τις οδηγίες των Sebastien Ogier και Kalle Rovanpera.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το νέο Yaris είναι ένα hatchback υψηλών επιδόσεων, μια τέλεια έκφραση της Toyota στο μηχανοκίνητο αθλητισμό κορυφαίου επιπέδου. Με αυτές τις δύο εκδόσεις που προορίζονται τόσο για τους αγώνες όσο και για το δρόμο θα «τροφοδοτήσει» στην αγορά ότι καλύτερο υπάρχει σήμερα στην αγορά.

Οι αποκλειστικές ειδικές εκδόσεις Ogier και Rovanperä, που αναπτύχθηκαν από τους παγκόσμιους πρωταθλητές οδηγούς της TOYOTA GAZOO Racing διαθέτουν;

Oλοκαίνουργιο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων οκτώ σχέσεων GAZOO Racing Direct με ταχεία αλλαγή σχέσεων ανταγωνισμού.

Επανασχεδιασμένο πιλοτήριο οδηγού με ψηφιακά όργανα τύπου αγωνιστικού αυτοκινήτου και βελτιωμένη θέση των βασικών χειριστηρίων και πηγών δεδομένων

Αυξημένη ακαμψία αμαξώματος, ενισχυμένη ανάρτηση, τετρακίνηση πλήρους απασχόλησης και νέα επιλέξιμα προγράμματα οδήγησης

Έκδοση προδιαγραφών «Circuit» που προσφέρεται στην Ευρώπη, με στάνταρ πακέτο ψύξης κινητήρα.

Στα τρία χρόνια από τότε που το πρώτο αυτοκίνητο βγήκε από τη γραμμή παραγωγής έχουν γίνει πάρα πολλές βελτιώσεις ώστε να γίνει πιο ισχυρό, πιο ευαίσθητο, πιο ελκυστικό και φυσικά ασυναγώνιστο στην οδήγηση.

Το νέο Toyota GR Yaris με τις τεχνικές, σχεδιαστικές και κατασκευαστικές βελτιώσεις που υπόσχονται να προσφέρουν ακόμα μεγαλύτερη οδηγική εμπειρία, έκανε το παγκόσμιο ντεμπούτο του φέτος στο Tokyo Auto Salon. Αλλά και μετά από αυτό χρειάσθηκε να γίνουν αρκετές βελτιώσεις μέχρι να το δούμε για πρώτη φορά στους χιονισμένους δρόμους της Φινλανδίας.

 

Yaris GR-FOUR

Όπως και με το GR Yaris, το βέλτιστο κράτημα και η πρόσφυση επιτυγχάνονται με το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο, μόνιμο σύστημα τετρακίνησης GR-FOUR. Η κατανομή της ροπής μεταξύ του μπροστινού και του πίσω άξονα διέπεται από ένα σύνδεσμο υψηλής απόκρισης, ενώ δύο διαφορικά περιορισμένης ολίσθησης Torsen διαχειρίζονται τη διαίρεση μεταξύ του αριστερού και του δεξιού τροχού για να παρέχουν φυσικό και άμεσο έλεγχο του αυτοκινήτου.

Το έξυπνο σύστημα χρησιμοποιεί ελαφρώς διαφορετικές σχέσεις μετάδοσης για τον μπροστινό και τον πίσω άξονα και επιτρέπει ένα θεωρητικό εύρος ισορροπίας ροπής εμπρός/πίσω από 100:0 (πλήρης κίνηση στους εμπρός τροχούς) έως 0:100 (πλήρης κίνηση στους πίσω τροχούς).

Αυτή η ευελιξία δίνει ένα πλεονέκτημα απόδοσης σε σχέση με τα συστήματα AWD on-demand που χρησιμοποιούν συστήματα διπλής ζεύξης ή μόνιμου συστήματος AWD με κεντρικό διαφορικό. Το σύστημα GR-FOUR είναι επίσης σημαντικά ελαφρύτερο σε βάρος.

Το Ogier Edition GR Yaris έχει δύο νέες λειτουργίες ελέγχου AWD: Morizo ​​και Seb. Η λειτουργία Morizo ​​έχει αναπτυχθεί από τον Morizo ​​(Akio Toyoda) μέσα από τις εμπειρίες του στην οδήγηση ράλι. Είναι βαθμονομημένο για να παρέχει σταθερούς χρόνους αγώνα υπό επιτάχυνση, μερική επιτάχυνση και φρενάρισμα. Η λειτουργία Seb, που αναπτύχθηκε από την Ogier, χρησιμοποιεί τα μπροστινά και πίσω διαφορικά περιορισμένης ολίσθησης Torsen και την τετρακίνηση για τη διανομή της ροπής στον πίσω άξονα, έτσι ώστε το πίσω μέρος του αυτοκινήτου να μπορεί να αιωρείται με σχετική ευκολία. Αυτό δίνει στον οδηγό την αίσθηση ότι είναι πλήρως συνδεδεμένος με το αυτοκίνητο και θα τον βοηθήσει να πετύχει ταχύτερους χρόνους με τον έλεγχο αμαξώματος υψηλής ταχύτητας.

Η έκδοση Rovanperä έχει μια μοναδική λειτουργία Donut που δημιουργήθηκε ειδικά για τον νεότερο πρωταθλητή του WRC, ο οποίος είναι ιδιαίτερα ικανός στο drifting. H νέα λειτουργία επιτρέπει την εύκολη οδήγηση και τις «στροφές της πόρτας» με σταθερή, ισχυρή ροή ροπής στους πίσω τροχούς. Αυτή η έκδοση GR Yaris παρέχει επίσης λειτουργία Kalle. Xρησιμοποιεί ένα πίσω διαφορικό σταθερής ταχύτητας και διαφορικά περιορισμένης ολίσθησης εμπρός και πίσω Torsen για να παράγει χαρακτηριστικά γραμμικής οδικής συμπεριφοράς, έτσι ώστε το πίσω άκρο του αυτοκινήτου να μπορεί να αιωρείται δυνατά καθώς εισέρχεται σε μια στροφή και να επιτρέπει στο μπροστινό μέρος να τραβιέται προς τα εμπρός με το γκάζι στην έξοδο.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης