Του Βασίλη Γ. Σαρημπαλίδη

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Απίστευτα πράγματα φαίνεται πως συμβαίνουν στο χώρο των αγώνων ιδιαίτερα τους τελευταίους μήνες.

Με… φόντο το κορυφαίο αθλητικό γεγονός της Ελλάδας, που είναι κατά γενική ομολογία το Ράλι Ακρόπολις, παίζονται παιχνίδια εις βάρος του φίλαθλου κόσμου που κάθε χρόνο ανυπομονεί να παρακολουθήσει και φυσικά να ζήσει από κοντά τον εντυπωσιακό αγώνα.

Απέκτησε τα δικαιώματα χωρίς διαγωνισμό

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Για να γίνουμε ξεκάθαροι και κατανοητοί (κυρίως σε αυτούς που δεν ασχολούνται πολύ με το άθλημα) να τούς θυμίσουμε ότι φέτος το ράλι Ακρόπολις, που αρκετοί δεν… αντιλήφθηκαν ότι διεξήχθη στην Ελλάδα, ΔΕΝ προσμετρούσε στο WRC αλλά στο ERC!

Κοινώς έχασε την αίγλη που είχε όταν προσμετρούσε στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι και έπεσε κατηγορία, καθώς συμπεριλήφθηκε στο ευρωπαϊκό πρωτάθλημα, που αξίζει να σημειώσουμε πως το επίπεδο και εκεί είναι πολύ υψηλό αλλά σε καμία περίπτωση το κορυφαίο.

Αιτία της πτώσης… κατηγορίας ήταν το οικονομικό κομμάτι στο οποίο δεν κατάφερε να ανταπεξέλθει ο διοργανωτής ο οποίος τα τελευταία τέσσερα χρόνια δεν είναι η ΕΛΠΑ αλλά η ιδιωτική εταιρεία Celeritas. Να σημειώσουμε πως η συγκεκριμένη εταιρεία κατάφερε πριν από πέντε χρόνια να αποκτήσει τα δικαιώματα του ράλι Ακρόπολις χωρίς διαγωνισμό και χωρίς να καταβάλλει κάποιο ποσό στην ΕΛΠΑ που διοργανώνει τον αγώνα από την δεκαετία του ’50.

Οικονομικά προβλήματα

Στην εποχή των… παχαίων αγελάδων η διοργάνωση ενός ράλι Ακρόπολις ήταν σχετικά εύκολη υπόθεση καθώς, ως γνωστών, λεφτά υπήρχαν. Τα τελευταία όμως χρόνια τα χρήματα από χορηγίες άρχισαν να μειώνονται σημαντικά αλλά παρ’ όλα αυτά ο αγώνας γινόταν και κέρδιζε τα συγχαρητήρια από τους εμπλεκόμενους.

Το 2014, όπως προαναφέραμε, λόγω οικονομικών θεμάτων, δεν μπορέσαμε να μπούμε στο καλεντάρι του WRC και αρκεστήκαμε στο αντίστοιχο του ERC, το οποίο επίσης κοστίζει. Έτσι λοιπόν, για να μπορέσει να συμπεριληφθεί το ράλι Ακρόπολις σε αυτό το θεσμό έπρεπε να καταβληθεί ένα παράβολο στην εταιρεία Eurosport Events, ύψους 170.000 ευρώ.

Το συγκεκριμένο ποσό ήταν υποχρεωμένος να το καταβάλλει ο promoter (Celeritas)  καθώς σε αντίθετη περίπτωση ο αγώνας δεν θα γινόταν.

Έδωσαν ακάλυπτη επιταγή!

Τα πράγματα έγιναν πιο περίπλοκα όταν, σύμφωνα με παλαιότερες δηλώσεις του κ. Αθανασούλα, ο οποίος είναι και επικεφαλής της Celeritas, αναγκάστηκε να παραδώσει στην Eurosport Events επιταγή χωρίς αντίκρισμα προκειμένου να μην ακυρωθεί ο αγώνας και να μην διασυρθεί η χώρα.

Πολύ απλά η επιταγή ήταν ακάλυπτη και τα χρήματα πότε δεν δόθηκαν με αποτέλεσμα από τον περασμένο Μάρτιο να έχει δημιουργηθεί τεράστιο θέμα ανάμεσα στην Europort Event – FIA και τους διοργανωτές του ράλι Ακρόπολις. Επιπλέον πονοκέφαλο αποτελεί και ένα ακόμα ποσό (περίπου 130.000 ευρώ) που ήδη οφείλει η Celeritas στην FIA και αφορά εξόφληση δόσης παραβόλου από το 2013.

Το θέμα έχει συζητηθεί πολλές φορές στις συνελεύσεις της FIA και άλλων εμπλεκομένων φορέων. Η σημερινή μέρα μάλιστα, 31 Ιουλίου 2014, έχει δοθεί ως η τελική ημερομηνία καταβολής των χρημάτων, τα οποία αν δεν δοθούν, τότε η Ελλάδα θα βγει από τον χάρτη του παγκόσμιου μηχανοκίνητου αθλητισμού με αποτέλεσμα να θεωρείται σχεδόν αβέβαιο το μέλλον ενός τόσο ιστορικού αγώνα όπως είναι το ράλι Ακρόπολις.

Από την πλευρά του ο promoter ισχυρίζεται ότι έχει να λαμβάνει χρήματα από δημόσιους φορείς και γι’ αυτό δεν μπορεί να ανταπεξέλθει οικονομικά.

Σύμφωνα με τον κ. Δεσποτόπουλο θα περάσουν πολλά χρόνια για να δούμε και πάλι τέτοιες εικόνες…


Η ΕΛΠΑ κατήγγειλε τη σύμβαση

Όπως ήταν αναμενόμενο η ΕΛΠΑ κινήθηκε εναντίον της Celeritas στέλνοντας της (εδώ και ημέρες) εξώδικη διαμαρτυρία και θεωρεί ήδη ότι το συμβόλαιο έχει λήξη παρά το γεγονός ότι θεωρητικά ισχύει και το 2015.

Από την πλευρά της η Celeritas έστειλε απάντηση αναγράφοντας ότι εξεπλάγην με αυτή την κίνηση…

Λίγο πριν το τέλος…

Όπως και να ‘χει, αυτή τη στιγμή το Ράλι Ακρόπολις, ο αγώνας που μας κάνει υπερήφανους ως Έλληνες, βρίσκεται ένα βήμα πριν από την καταστροφή. Οι εμπλεκόμενοι πρέπει να αναλάβουν τις ευθύνες, οι οποίες θα πρέπει να αποδοθούν.

Επίσης θα πρέπει να πάρουμε μία απάντηση, για ποιο λόγο μία ιδιωτική εταιρεία ρίχνει το μπαλάκι στην κυβέρνηση λέγοντας πως δεν την στήριξε οικονομικά προφασιζόμενη το εθνικό συμφέρον.



Ακούστε τις σκληρές δηλώσεις του Βασίλη Δεσποτόπουλου (Επίτιμο μέλος του παγκοσμίου συμβουλίου της FIA και επίτιμος πρόεδρος της ΕΛΠΑ) στο zougla.gr:


Τελικά μας το πήραν…

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης