Του Περικλή Χαλάτση

Στις τρείς τελευταίες ειδικές διαδρομές της τελευταίας ημέρας του τελευταίου αγώνα της χρονιάς κρίθηκε ο τίτλος του WRC.
Ο Sebastien Ogier με συνοδηγό τον Julien Ingrassia τερμάτισαν στην 1η θέση. Ο Γάλλος έκανε αγώνα τακτικής και δεν έπεσε στην παγίδα του συναγωνισμού με τον ομόσταυλό του.  Κράτησε το ρυθμό που ήθελε και στο τέλος της τελευταίας ειδικής δήλωσε:

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Οδήγησα προσεκτικά για να τερματίσω ψηλά και να κερδίσω τον 8ο Παγκόσμιο Τίτλο». Μετά από αυτόν τον αγώνα ο Ogier «θα κρεμάσει γάντια και κράνος» όπως τουλάχιστον είχε δηλώσει. Βέβαια άφησε ανοικτό το ενδεχόμενο να κάνει επιλεκτικά κάποιους αγώνες. Στο πλάι του όμως δεν θα έχει τον αχώριστο φίλο του και συνοδηγό του Julien Ingrassia. Ο Julien έχει δηλώσει οτι το 2021 τερματίζει την αγωνιστική του καρριέρα.

Στον αγώνα- Πρό τελευταία ειδική διαδρομή (SS Serraglio1)

Ο Elfyn Evans με συνοδηγό τον  Scott Martin το πάλεψαν σκληρά μέχρι την καρό σημαία του τερματισμού. Ο Βρετανός ήλπιζε στο λάθος του Γάλλου για να ανέβει στο πρώτο σκαλί και να κερδίσει τον πρώτο του παγκόσμιο τίτλο.Ο Γάλλος όμως αρκετά πιο έμπειρος κινήθηκε γρήγορα και έξυπνα. Από τη μια ήθελε τον τίτλο και από την άλλη ήθελε πρωτιά για να σημειώσει την 54η νίκη στην καριέρα του.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι τρείς ειδικές που κρίθηκαν όλα ήταν 8.48 χλμ. (1η Ε.Δ) , 11.08 χλμ. (2η Ε.Δ) και 13.18 (3η Ε.Δ) που ήταν και η power-stage αλλά και πιο δύσκολη αφού είχε αρκετές παγίδες.Η προτελευταία ειδική διαδρομή που είχε αρκετά εμπόδια και μικτή διαδρομή ήταν καταστροφική για τον Evans. Ο Βρετανός πριν μια στροφή φρενάρισε. Τα φρένα του μπλόκαραν, πήγε ευθεία και του έσβησε ο κινητήρας. Λίγα λεπτά μετά ο κινητήρας του έσβησε ξανά. Δεν ήταν τόσο σημαντικός ο χρόνος που έχασε όσο ο ρυθμός του. Παρόλα αυτά ο Evans τα κατάφερε και συνέχισε. Τελειώνοντας την προτελευταία  ειδική ούτε ό ίδιος δεν μπορούσε να εξηγήσει πως του έσβησε ο κινητήρας.Σ αυτήν την ειδική τον  καλύτερο χρόνο έκανε ο Neuville με Hyundai.

Τελευταία ειδική διαδρομή ( SS16 Serraglio Wolf Power Stage)
Η αγωνία στο κατακόρυφο. Ένα από τα δύο εργοστασιακά Yaris της TOYOTA GAZOO RACING WORLD RALLY TEAM θα ανέβαινε στο πρώτο σκαλί του βάθρου και ένα από τα δύο πληρώματα θα κέρδιζε τον Παγκόσμιο τίτλο.

Η ειδική που ήταν μέσα στην πίστα της Monza εκεί που γίνονται οι αγώνες της F1 ,είχε και κομμάτια εκτός πίστας, άλλοτε με χώμα και άλλοτε με «σπασμένη» άσφαλτο. Τεχνητά εμπόδια είχε σε αρκετά σημεία και τα πληρώματα έπρεπε να κινούνται οριακά τόσο σε ταχύτητα όσο και σε υπολογισμούς για να μην ακουμπήσουν σε κάποια από τα πλαστικά εμπόδια αλλά πολύ περισσότερο να μην ακουμπήσουν στις σιδερένιες μπαριέρες.

Ο Kalle Rovanpera στην τελευταία ειδική και αφού πήρε την έγκριση της Toyota δεν έτρεξε για να πάρει χρόνο αλλά για να προσφέρει θέαμα στους χιλιάδες θεατές. Έτρεξε με χιονολάστιχα και σε δύο σημεία έκανε σκόπιμα δύο τετ α κε.
O Oliver Solberg (Hyundai) δεν έκανε καλό χρόνο γιατί του έσβησε δυο φορές ο κινητήρας. 
Τον καλύτερο χρόνο στην τελευταία ειδική έκανε ο Neuville.

Αναλυτικά οι χρόνοι της τελευταίας ειδικής διαδρομής ( SS16 Serraglio Wolf Power Stage): 
Thierry Neuville (Hyundai) 10.04.04
Sebastien Ogier (Toyota) 10.07.03
Takamoto Katsuta (Toyota) 10.07.09
Elfyn Evans (Toyota) 10.08.00
Dani Sordo (Hyundai) 10.08.00
Adrien Fourmaux  (Ford) 10.08.06
Teemy Suninen ( Hyundai) 10.11.00
Gus GreenSmith (Ford) 10.19.09
Jari Huttunen (Ford) 10.34.00
Nikolay Gryazin ( Skoda) 10.38.00 
Oliver Solberg (Hyundai) 10.40.40
Kalle Rovanpera (Toyota) 10.44.05 

 

 

Στον τελευταίο αγώνα της χρονιάς τον τίτλο στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών κατέκτησε η Toyota με τα Yaris.

 

Το ράλι Μόντσα ήταν το φινάλε του φετινού παγκόσμιου πρωταθλήματος, αλλά και ο τελευταίος αγώνας για το Ford Fiesta WRC. Από το 2022 η M-Sport που βρίσκεται πίσω από την εργοστασιακή συμμετοχή της Ford στο WRC θα συμμετέχει  με το Puma R1.

Aπό τo 2022 στο WRC θα ισχύουν νέοι κανονισμοί. Τα αγωνιστικά εισέρχονται και επίσημα στην υβριδική τεχνολογία.Όλα τα εργοστασιακά αυτοκίνητα θα φέρουν ίδιο ηλεκτροκινητήρα 100 kW με στόχο να μειώσουν τους ρύπους καθώς θα κινούνται «ηλεκτρικά» από την αφετηρία προς τις Ειδικές Διαδρομές, προς το service park και τον τερματισμός. Μόνο στον αγώνα θα χρησιμοποιούν τους κινητήρες που ξέρουμε.

 

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης