Του Περικλή Χαλάτση

Ξεκινώντας το τρίτο και τελευταίο σκέλος στο Ράλι Σουηδίας ο 21χρονος οδηγός Kale Rovanpera με συνοδηγό τον Jοnne Halttunen δεν άφησε περιθώριο σε κανέναν αντίπαλό του να τον απειλήσει. Το πρωί, δεύτερος στην κατάταξη αλλά αρκετά μακριά από τον Φιλανδό ομόσταυλό του, ήταν ο Evans.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο Βρετανός έκανε τα πάντα για να μειώσει τη διαφορά και να πλησιάσει τον Rovanpera. Όμως το παράκανε. Οι  Evans-Martin με το εργοστασιακό Toyota Yaris Rally1, στην 1η ειδική διαδρομή της 3ης ημέρας έπεσαν με πολλά χιλιόμετρα πάνω στα χιονισμένα αναχώματα και εγκατέλειψαν. Είναι η δεύτερη συνεχόμενη  φορά που το βρετανικό πλήρωμα «φτάνει στην πηγή και νερό δε πίνει». Οι Evans-Martin τόσο στο Rally Monte Carlo όσο και στο Rally Sweden ήταν φοβερά γρήγοροι και κινήθηκαν εντυπωσιακά. Φλέρταραν με τη νίκη. Αλλά  ο Evans ξεπερνάει τα όρια και βρίσκεται εκτός αγώνα.

Αντίθετα ο νεαρός Φιλανδός από την αρχή της τρίτης και τελευταίας ημέρας του αγώνα, έχοντας απόσταση ασφαλείας από τους υπόλοιπους αγωνιζόμενους, έκανε αγώνα τακτικής. Το πλήρωμα του Toyota Yaris Rally1 την τελευταία ημέρα (Κυριακή 27 Φεβρουαρίου) κέρδισε μία από τις τέσσερις ειδικές και ανέβηκε στο πρώτο σκαλί του βάθρου.

Στη 2η θέση τερμάτισαν οι  Neuvile-Waydaeghe (Hyundai i20 Rally1) που έκαναν έναν εντυπωσιακό αγώνα. Όμως τα 22’’ διαφορά που είχαν με το πρώτο πλήρωμα της Toyota δεν ήταν δυνατόν να καλυφθούν. Στην 3η θέση έχοντας 10,6’’ διαφορά από τους Βέλγους τερμάτισε ένα ακόμη εργοστασιακό Yaris με τους Lappi-Ferm. Έτσι η Toyota έκανε το 1-3 στο Ράλι Σουηδίας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Μετά τον τερματισμό οι δημοσιογράφοι ρώτησαν τον νεαρό Rovanpera να τους μιλήσει για το δύσκολο αγώνα στα χιόνια. Ο Kalle Rovanpera με περίσσεια σοβαρότητα απάντησε:
« Αυτή την ώρα δεν θέλω να πανηγυρίσω. Το μυαλό μου είναι στις δύσκολες ώρες που περνούν οι κάτοικοι της Ουκρανίας…».
Ήταν μια απάντηση που κανένας δεν περίμενε. Και μπράβο στο νεαρό που είναι μόλις 21 ετών. Μαζί με τον Solberg είναι οι νεότεροι οδηγοί που συμμετέχουν στο WRC.

Στην 4η θέση της γενικής κατάταξης τερμάτισαν οι Katsuta-Johnston (Toyota Yaris Rally1) και η πρώτη πεντάδα έκλεισε με τους Greensmith-Andersson (Ford Puma Rally1).

Θα μπορούσε να ήταν πιο ψηλά και το Hyundai i20 Rally1 με τους  Solberg-Edmondson. Όμως αντιμετώπισαν πρόβλημα με το γκάζι, έχασαν πολύτιμο χρόνο και βρέθηκαν εκτός της πρώτης πεντάδας.

 

 

Τα τρία επόμενα πληρώματα που τερμάτισαν στην 7η,8η και 9η θέση συμμετέχουν στην κατηγορία WRC2. Στην  7η θέση τερμάτισαν οι Mikkelsen-Eriksen (Skoda Fabia Rally2 Evo), στην 8η θέση οι Veiby-Skjaermoen (VW Polo Rally2) και στην 9η  οι Ηuttunen-Luka (Ford Fiesta Rally2). Την πρώτη 10άδα συμπλήρωσαν οι Κaur-Simm (VW Polo Rally2).Στην κατηγορία jwrc με τα Fiesta Rally3 νικητές ήταν οι Αrmstrong-Hoy, 2.7 δευτ. μπροστά από τους Joona-Korhonen.

Oι Τanak-Jarveoja (Hyundai i20 Rally1) παρά τα προβλήματα και τις εγκαταλείψεις την 3η μέρα έκαναν τον ταχύτερο χρόνο σε δύο Ε.Δ.

Μετά τον τερματισμό του αγώνα η γενική κατάταξη έχει ως εξής:


Οι βαθμολογίες των Οδηγών

Οι βαθμολογίες των Κατασκευαστών

Ο επόμενος αγώνας στο αγωνιστικό καλεντάρι του WRC είναι ασφάλτινος. Θα γίνει από τις 21-24 Απριλίου στην Κροατία.
 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης