Του Βασίλη Σαρημπαλίδη

       

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Άλλη μία παγκόσμια πρωτοτυπία ισχύει για την χώρα μας και αφορά στην κυκλοφορία των κλασικών – Στην Ελλάδα υπάρχουν 15.000 ιστορικά οχήματα… ιστορικών οχημάτων. Με νέα – πρόσφατη Κοινή Υπουργική Απόφαση (Υπουργείων Οικονομικών, Υποδομών και Μεταφορών), οι ιδιοκτήτες και χρήστες που έχουν στην κατοχή τους οχήματα που ξεπερνούν τα 30 έτη απαγορεύεται να τα κυκλοφορούν στους δρόμους είτε πρόκειται για λόγους συντήρησης είτε για λόγους συμμετοχής σε εκδηλώσεις.

Το τεράστιο πρόβλημα που έχει προκύψει έχει αναστατώσει τους φίλους των κλασικών αυτοκινήτων που είναι χιλιάδες στην Ελλάδα, ενώ ο αριθμός των συγκεκριμένων οχημάτων υπολογίζεται στις 15.000.

H Ομοσπονδία Φίλων Παλαιού Αυτοκινήτου παραχώρησε σήμερα συνέντευξη Τύπου για το θέμα που έχει προκύψει...

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

 

Απαγόρευση κυκλοφορίας

Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ελληνικής Ομοσπονδίας Φίλων Παλαιού Αυτοκινήτου και Μοτοσικλέτας (Ε.Ο. Με τη νέα ΚΥΑ μπαίνει… λουκέτο στα κλασικα οχήματα ΦΙΛ.Π.Α.) Δημήτρη Βερναρδάκη, οι ιδιοκτήτες έχουν σηκώσει τα χέρια ψηλά καθώς έχουν καθηλώσει σε ακινησία τα οχήματά τους με αποτέλεσμα η μηχανοκίνητη  κληρονομιά στην Ελλάδα να κινδυνεύει με εξαφάνιση.

Να σημειώσουμε πως το πρόβλημα προέκυψε από αντίστοιχη ΚΥΑ του 2017 που ουσιαστικά απαγόρευε την κυκλοφορία κλασικών αυτοκινήτων. Έκτοτε έγιναν πολλές προσπάθειες από τις αρμόδιες λέσχες (ΦΙΛΠΑ κ.ά.) προς τα Υπουργεία για να αλλάξει και πάλι η απόφαση, ωστόσο η νέα ΚΥΑ ήταν αυτή που αντί να βάλει τα πράγματα στη θέση τους, όπως συμβαίνει σε όλα τα πολιτισμένα κράτη, έβαλε ή τουλάχιστον δείχνει να βάζει την ταφόπλακα…

Τέτοιες εικόνες θα εξαφανιστούν από τη χώρα μας...

Μέχρι τις 25η Απριλίου…

Σύμφωνα με τη νέα ΚΥΑ, χωρίζει τα κλασικά οχήματα σε αυτά που κυκλοφόρησαν πριν το ’70 και μετά το 1970. Τα πιο καινούργια έχουν και το μεγαλύτερο πρόβλημα ενώ τα παλαιότερα θα πρέπει να πιστοποιηθούν Στην Ελλάδα θεωρείται πολυτέλεια το να έχεις ένα κλασικό όχημα…(από ειδική επιτροπή ανθρώπων, υπουργείου, ομοσπονδίας κ.λπ.) εντός διμήνου (μέχρι τις 25 Απριλίου) αλλιώς δεν θα μπορούν να συμμετέχουν ή να κυκλοφορήσουν σε εκδηλώσεις.

Όπως ο καθένας μπορεί να καταλάβει, μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει απολύτως τίποτα με αποτέλεσμα μετά τις 25 Απριλίου να ισχύει το απαγορευτικό για όλους τους ιδιοκτήτες τέτοιων οχημάτων ή σε αντίθετη περίπτωση να υπάρχει… πρόστιμο χιλιάδων ευρώ!

Ζητούν αναβολή

Από την πλευρά της, η ομοσπονδία ΕΟΦΙΛΠΑ ζητά αναβολή του διμήνου μέχρι να γίνουν οι συζητήσεις – διευκρινήσεις αλλά και να βρεθεί ένα πλαίσιο που να μπορούν αυτά τα οχήματα να κυκλοφορούν 1-2 ημέρες το μήνα αλλά και να συμμετέχουν σε εκδηλώσεις.

Οι εξελίξεις τρέχουν με αποτέλεσμα να υπάρχει κίνδυνος ακυρώσεις σημαντικών εκδηλώσεων και διεθνών αγώνων. Το σίγουρο είναι πως με αυτές τις κινήσεις,  θα υπάρχει περίπτωση να μπορούν οι ξένοι να οργανώσουν εκδηλώσεις με οχήματα από το εξωτερικό στην Ελλάδα και δεν θα μπορούν να το πράξουν οι Έλληνες στην ίδια τους την πατρίδα.

Ούτε σε εκδηλώσεις δεν θα μπορούν να πηγαίνουν με τη νέα απόφαση τα κλασικά οχήματα...

 

Αναγνώριση από την UNESCO

Να σημειώσουμε πως τα ιστορικά οχήματα θεωρούνται “ζωντανά μουσειακά κομμάτια” και αντιπροσωπεύουν Στου κουφού την πόρτα όσο θέλεις βρόντα…την μακροπρόθεσμη εξέλιξη της αυτοκίνησης. Είναι σημαντικό στοιχείο της Ελληνικής και παγκόσμιας πολιτιστικής και κοινωνικής κληρονομιάς, κάτι που προσφάτως αναγνώρισε και η UNESCO.

Δυστυχώς σε μία χώρα που κανείς δεν παίρνει πρωτοβουλίες, οι περισσότεροι βλέπουν πονηρά οτιδήποτε καλό γίνεται και κάποιοι αποφασίζουν χωρίς να έχουν σχέση με το αντικείμενο, η ζωή συνεχίζεται ή καλύτερα… πέρα βρέχει.

 

Δείτε το video από την σημερινή συνέντευξη Τύπου

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης