Πόσο περισσότερο καύσιμο καταναλώνει ένας κρύος κινητήρας τον χειμώνα;

Πρώτη καταχώρηση: Τρίτη, 24 Ιανουαρίου 2017, 08:52
Πόσο περισσότερο καύσιμο καταναλώνει ένας κρύος κινητήρας τον χειμώνα;

Του Βασίλη Γ. Σαρημπαλίδη

     


Ένας κινητήρας εσωτερικής καύσης πρέπει να «ζεσταθεί» μέχρι να αρχίσει να λειτουργεί σωστά. Αυτό Χρειάζεται να περάσει λίγος χρόνος μέχρι να «πιάσει» ο κινητήρας την επιθυμητή θερμοκρασία...απαιτεί χρόνο και το καταλαβαίνουμε ιδίως τώρα τον χειμώνα, που μαζί με τον κινητήρα αργεί να ζεσταθεί και η θέρμανση στο αυτοκίνητό μας.

Τι ισχύει, όμως, με την κατανάλωση του καυσίμου;

Μέχρι να πιάσει την ιδανική θερμοκρασία ο κινητήρας καταναλώνει περισσότερο καύσιμο ή όχι;

Η οδήγηση σε συνθήκες παγετού ανεβάζει την κατανάλωση καυσίμου μέχρι να ζεσταθεί ο κινητήρας...


Είναι θέμα... ανάμειξης!
Θα πρέπει να γνωρίζουμε πως, όταν ένας κινητήρας είναι κρύος, δεν γίνεται σωστή ανάμειξη του Ανεβαίνει η θερμοκρασία; Πέφτει η κατανάλωση...καυσίμου με τον αέρα μέσα στον θάλαμο καύσης.

Για αυτόν τον λόγο, με το που εκκινούμε τον κινητήρα γίνεται εμπλουτισμός με περισσότερο καύσιμο από όσο απαιτείται όταν έχει έρθει η σωστή θερμοκρασία.

Όσο ανεβαίνει η θερμοκρασία (μέχρι να φτάσει στο επιθυμητό αποτέλεσμα) τόσο μειώνεται η αναλογία καυσίμου - αέρος, οπότε πέφτει ταυτόχρονα και η κατανάλωση καυσίμου.

Αν τώρα θέλετε να το πάρετε και να φύγετε, μάλλον θα χρειαστεί πολλή ώρα για να φτάσει ο κινητήρας στην κανονική θερμοκρασία λειτουργίας του! Για να το πετύχετε αυτό θα πρέπει πρώτα να καταφέρετε να μπείτε στο αυτοκίνητο που έχει παγώσει!

Μέχρι και +40%

Αξίζει να σημειώσουμε πως σε ένα καινούργιο τεχνολογικά αυτοκίνητο η αύξηση της κατανάλωσης Στα παλαιά αυτοκίνητα η κατανάλωση αυξάνεται πολύ περισσότερο μέχρι να «ζεσταθούν»μπορεί να φτάσει ακόμα και το 20%.

Αντίθετα σε ένα αυτοκίνητο παλαιότερης τεχνολογίας η κατανάλωση καυσίμου μέχρι να ζεσταθεί ο κινητήρας μπορεί να είναι μέχρι και +40%. Το ίδιο ισχύει για κινητήρες βενζίνης αλλά και diesel.

Η αυξημένη κατανάλωση δεν αφορά μόνο στην κίνηση του αυτοκινήτου αλλά και όταν αυτό είναι στο ρελαντί...


Με το κρύο πρέπει να ζεστάνουμε και την καμπίνα, άρα να ανεβάσουμε και την κατανάλωση...
Το κρύο έχει και τις δυσκολίες του...
Όταν η θερμοκρασία στον κινητήρα φτάσει στο επιθυμητό αποτέλεσμα, η κατανάλωση κυμαίνεται στα φυσιολογικά για κάθε αυτοκίνητο επίπεδα...


 

Τελευταία ενημέρωση: Τρίτη, 24 Ιανουαρίου 2017, 09:06