Του Βασίλη Σαρημπαλίδη

     

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σε κινήσεις που σίγουρα θα προκαλέσουν έντονες συζητήσεις ετοιμάζεται να προχωρήσει η Κυβέρνηση η οποία έχει στόχο να μειώσει τις εκπομπές ρύπων  στην ατμόσφαιρα. Σήμερα ανακοίνωσε το πρόγραμμα επιδότησης της ηλεκτροκίνησης, κάτι που έκανε ο ίδιος ο Πρωθυπουργός.

Σε αυτό το πρόγραμμα συμμετέχουν και τα Υπουργεία Περιβάλλοντος και Μεταφορών που με τη σειρά τους έκαναν γνωστό το τι ακριβώς θα συμβεί και με τα μεταχειρισμένα οχήματα. Μιλώντας για το θέμα ο Υπουργός Κωστής Χατζηδάκης ξεκαθάρισε τι θα γίνει με τα παλιά οχήματα ενώ τόνισε χαρακτηριστικά πως η Ελλάδα δεν θα συνεχίσει να είναι νεκροταφείο παλαιών αυτοκινήτων.

Κωστής Χατζηδάκης (δεξιά) και Κώστας Καραμανλής

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σταματούν οι ειδσαγωγές των euro 1,2 & 3

Συγκεκριμένα αναφέρθηκε σε παρεμβάσεις που θα αφορά μόνο στις πωλήσεις παλαιών εισαγόμενων Περιβαλλοντικό τέλος 4.000 θα ισχύει για τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα τεχνολογίας Euro 4μεταχειρισμένων αυτοκινήτων. Η απαγόρευση θα ισχύει για τα εισαγωγής Euro 1, Euro 2 και Euro 3. Από εκεί και πέρα για τα Euro 4 θα επιβληθεί ένα ειδικό περιβαλλοντικό τέλος που θα φτάνει τα 4.000 ευρώ και θα καθιστά σχεδόν ασύμφορη την εισαγωγή τους.

Όπως δήλωσε ο Υπουργός, «θέλουμε να έχουμε καλύτερη ποιότητα ζωής και προστασία του περιβάλλοντος» ενώ αναφέρθηκε και στις πολύ ψηλές εκπομπές ρύπων CO2 και μικροσωματιδίων που παρατηρούνται σε ορισμένους σταθμούς μέτρησης και φτάνουν στο διπλάσιο όριο που ορίζει η Ευρωπαϊκή Ένωση.

Τα μέτρα αφορούν τα πολύ παλιά αυτοκίνητα, ενώ ο κ. Χατζηδάκης άφησε και ένα παράθυρο επικοινωνίας με τους αρμόδιους φορείς (εισαγωγείς μεταχειρισμένων, περιβαλλοντικές οργανώσεις κ.ά.), πριν ψηφιστεί το νομοσχέδιο.  

Οι ρύποι που εκπέμπουν τα πολύ παλιά οχήματα είναι υψηλοί...

Γερασμένος στόλος

Από την πλευρά του ο Υπουργός Μεταφορών Κώστας Καραμανλής μίλησε για την ανανέωση ενός πολύ γερασμένου στόλου που έχει η Ελλάδα, ενώ έκανε αναφορά και για την ελληνική γραφειοκρατία λέγοντας πως «δεν έχουμε επίσημα στοιχεία για τον μέσο όρο ηλικίας των ΙΧ γιατί έχουμε πολλές εισαγωγές μεταχειρισμένων όπου στην άδεια δεν αναγράφεται το έτος κατασκευής αλλά εισαγωγής».

Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα όπου ο μέσος όρος ηλικίας των αυτοκινήτων στην Ευρώπη είναι σχεδόν τα 10 έτη και στην Ελλάδα ξεπερνά τα 15. Για το θέμα αυτό ξεκαθάρισε πως «δεν μπορούμε να πριμοδοτούμε την αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων παλαιού τύπου, διότι σήμερα αυτό κάνουμε».

 

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης