Του Βασίλη Σαρημπαλίδη

     

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το 2021 πλησιάζει, μαζί και οι… πληρωμές των τελών κυκλοφορίας για τα αυτοκίνητά, που σε πολλές περιπτώσεις είναι υπερβολικά ψηλά. Αυτό ισχύει κυρίως γιατί τα οχήματα στην Ελλάδα είναι πολύ παλιά με το Ηλεκτρικά, plug in hybrid και αυτά με χαμηλούς ρύπους δεν θα επιβαρύνονται με τέλη κυκλοφορίας…μέσο όρο ηλικίας να ξεπερνά τα 15 έτη, κάτι που σημαίνει πως ένα πολύ μεγάλο ποσοστό «πληρώνει» με το παλιό καθεστώς και με τα κυβικά, με ποσά που ξεπερνούν ακόμα και τα 1.000 ευρώ όταν την ίδια ώρα η αξία μπορεί να είναι στα ίδια χρήματα με τα… τέλη.

Τα τελευταία χρόνια ο υπολογισμός έχει αλλάξει (όχι για τα παλιά οχήματα) και τα τέλη κυκλοφορίας υπολογίζονται σύμφωνα με τις εκπομπές ρύπων οι οποίες έβγαιναν σύμφωνα με μία τυποποιημένη διαδικασία δοκιμών που γνωρίζαμε με τα αρχικά γράμματα NEDC (New European Driving Cycle). Στην πράξη και όσο μεγαλύτερο είναι το νούμερο των ρύπων που δηλώνει κάθε εταιρεία και για κάθε μοντέλο χωριστά τόσο πολλαπλασιάζονται τα ποσά. Ένας υπολογισμός αρκετά δίκαιος καθώς ένα «καθημερινό» για παράδειγμα όχημα (π.χ. Toyota Yaris, Peuget 208, VW Golf κ.λπ.), επιβαρύνεται με ποσά που δεν ξεπερνούν τα 150 ευρώ.

Τα τέλη κυκλοφορίας αλλάζουν από 1 Ιανουαρίου 2021...

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Αλλαγές από 1/1/2021

Πλέον και με τη νέα χρονιά τα ποσά αυτά αλλάζουν και συγκεκριμένα για όσους αποφασίσουν να αποκτήσουν Οι ρύποι αυξάνουν μαζί και τα τέλη κυκλοφορίας των αυτοκινήτων…καινούριο αυτοκίνητο από την 1η Ιανουαρίου 2021. Στην συντριπτική πλειοψηφία θα αυξηθούν καθώς θα υπάρξει και αύξηση των εκπομπών ρύπων. Αυτό θα συμβεί διότι έχει αλλάξει (ήδη από το 2018) ο τρόπος μέτρησης των ρύπων με αποτέλεσμα σε όλα τα αυτοκίνητα να έχουν αυξηθεί οι εκπομπές ρύπων. Ο εν λόγω τρόπος μέτρησης ονομάζεται WLTP (Worldwide Light Test Procedure) και είναι ένας πιο ρεαλιστικός τρόπος μέτρησης και πιο κοντά στην πραγματικότητα.

Με λίγα λόγια ένα ίδιο αυτοκίνητο που έχει ταξινομηθεί διαφορετικές χρονιές μπορεί να επιβαρύνεται με περισσότερα τέλη κυκλοφορίας και αυτό θα συμβεί διότι όπως προαναφέραμε έχει αλλάξει η μέτρηση που εμφανίζει πλέον υψηλότερους ρύπους. Όπως θα δείτε και στον σχετικό πίνακα από το 2021 θα υπάρχουν και αρκετά οχήματα (κυρίως ηλεκτρικά και plug in hybrid) που δεν θα επιβαρύνονται καθόλου με τέλη κυκλοφορίας και θα είναι αυτά που οι εκπομπές CO2 δεν θα υπερβαίνουν τα 123γρ./χλμ.

Τα ηλεκτρικά όπως αυτό αριστερά (Peugeot 208), τα Plug in hybrid και αυτά με εκπομπές ρύπων έως 122γρ./χλμ δεν θα επιβαρύνονται με τέλη σε αντίθεση με όσα εκπέμπουν ρύπους άνω των 123 γρ./χλμ. όπου τα τέλη θα υπολογίζονται ανάλογα με το πόσο επιβαρύνουν το περιβάλλον...

 

Παρακάτω ο πίνακας με τα τέλη κυκλοφορίας που θα ισχύσουν από το 2021

ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΤΕΛΩΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ 2021
Εκπομπές Ρύπων CO2 Ποσό ανά γραμμάριο
0-122 0
123-139 0,64
140-166 0,70
167-208 0,85
209-224 1,87
225-240 2,20
241-260 2,50
261-280 2,70
πάνω από 281 2,85

 

 

Ο υπολογισμός για ΙΧ που τα τέλη υπολογίζονται με τον κυβισμό και το έτος κυκλοφορίας

ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΤΕΛΩΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΒΑΣΕΙ ΚΥΒΙΣΜΟΥ & ΕΤΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ
Κυβισμός Πριν το 2000 2001 έως 2005 2006 έως 31/10/2010
301-785 55 55 55
786-1.071 120 120 120
1.072-1.357 135 135 135
1.358-1.548 225 240 255
1.549-1.738 250 265 280
1.739-1.928 280 300 320
1.929-2.357 615 630 690
2.358-3.000 820 840 920
3.001-4.000 1.025 1.050 1.150
πάνω από 4.001 1.230 1.260 1.380

 

 

Δείτε παρακάτω πώς γίνεται η μέτρηση των τελών κυκλοφορίας έως και σήμερα

ΤΑ ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΕΩΣ ΚΑΙ ΤΟ 2020
Εκπομπές Ρύπων CO2 Ποσό ανά γραμμάριο
0-90 0
91-100 0,90
101-120 0,98
121-140 1,20
141-160 1,85
161-180 2,45
181-200 2,78
201-250 3,05
πάνω από 251 3,72

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης