Του Βασίλη Γ. Σαρημπαλίδη
Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μία κατακόρυφη άνοδο στις πωλήσεις των οχημάτων που Στην Ελλάδα οι περισσότεροι αγοράζουν βενζίνη αντί για diesel…εφοδιάζονται με κινητήρας diesel. Η άρση απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη (όπου απαγορευόταν) σε συνδυασμό με την χαμηλή κατανάλωση καυσίμου έχει οδηγήσει πολύ κόσμο στην επιλογή ενός αυτοκινήτου με κινητήρα diesel.
Πλέον η τάση αυτή έχει σταθεροποιηθεί και έχει αρχίσει σιγά – σιγά να μειώνεται. Το ποσοστό που… χάνεται κατακτά η βενζίνη, η υβριδική τεχνολογία, τα ηλεκτρικά οχήματα κ.ά.
Τι λένε τα νούμερα
Σύμφωνα με τα στοιχεία του διαστήματος Ιανουαρίου – Αυγούστου, έχουν ταξινομηθεί συνολικά 63.979 αυτοκίνητα. Από το νούμερο αυτό οι 28.220 μονάδες αφορούν εκδόσεις diesel και οι υπόλοιπες, άλλες Από την αρχή της χρονιάς έχουν πουληθεί 63.979 καινούργια αυτοκίνητα…μορφές καυσίμου.
Σε αυτές περιλαμβάνεται η βενζίνη με 33.977 πωλήσεις, τα υβριδικά αυτοκίνητα που έχουν «πουλήσει» 1.568 μονάδες ενώ αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν εναλλακτικές μορφές καυσίμου (plug in hybrid δηλαδή αυτά που μπαίνουν και στην πρίζα, ηλεκτρικά και φυσικό αέριο) έχουν αποκτήσει 214 νέοι πελάτες.
Όσον αφορά τα ποσοστά το 44.1% έχει επιλέξει ως καύσιμο το diesel ενώ το υπόλοιπο εναλλακτικές μορφές καυσίμου όπως η βενζίνης, το ρεύμα κ.λπ.
Πωλήσεις Ιανουαρίου – Αυγούστου: 63.979
Diesel: 28.220
Βενζίνη: 22.977
Υβριδικά: 1.568
Άλλo: 214*
*plug in hybrid, ηλεκτρικά, φυσικό αέριο