Του Βασίλη Γ. Σαρημπαλίδη
Επειδή πολύς λόγος γίνεται για την αγορά των καινούργιων αυτοκινήτων και επειδή λεφτά δεν…
Η αγορά προσπαθεί να σταθεί με δυσκολία στα πόδια της…υπάρχουν, το zougla.gr αποκαλύπτει την πραγματική εικόνα που έχει ένας κλάδος που συντηρεί περισσότερους από 50.000 εργαζομένους.
Όπως μπορείτε να δείτε στο σχετικό γράφημα, οι πωλήσεις επιβατικών και ελαφρών φορτηγών στην Ελλάδα έχουν πάθει… καθίζηση τα τελευταία χρόνια εξαιτίας της οικονομικής κρίσης που βιώνει η χώρα. Δεν θα υπερβάλλουμε καθόλου, αν πούμε πως -όπως δείχνουν και τα νούμερα- έχουμε γυρίσει σχεδόν 40 χρόνια πίσω, όταν δηλαδή πολλές ελληνικές οικογένειες δεν διέθεταν καν αυτοκίνητο!
Η τότε απόσυρση βοήθησε στην άνοδο των πωλήσεων καινούργιων οχημάτων δίνοντας στον Έλληνα τη δυνατότητα να αποκτήσει ένα μέσο μεταφοράς. Οι πωλήσεις εκτοξεύτηκαν τις χρονιές πριν και μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες της Αθήνας, ενώ η εικόνα άρχισε να αλλάζει σε μεγάλο βαθμό από το 2010.
Καλύτερη και χειρότερη χρονιά
Όπως μπορείτε να διαπιστώσετε, η κρίση άρχισε να δείχνει τα δόντια της από το 2009, με αποκορύφωμα το Το 2000 ταξινομήθηκαν 312.552 οχήματα 2013, όπου οι ταξινομήσεις έφτασαν τις 62.125 μονάδες, όταν για παράδειγμα το 2000 ήταν 312.552.
Δειλά δειλά, οι πωλήσεις την τελευταία τριετία έχουν αρχίσει να αυξάνονται, γεγονός που οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην ανάπτυξη του τουρισμού. Οι προβλέψεις για εφέτος κάνουν λόγο για 90.000 μονάδες (σύνολο επιβατικών και ελαφρών φορτηγών) και για περισσότερες από 100.000 το 2018.
Πωλήσεις από το 1965 μέχρι σήμερα |
|||
Έτος | Επιβατικά | Ελ. φορτηγά | Σύνολο |
1965 | 16,236 | 1,230 | 17,466 |
1966 | 12,962 | 2,055 | 15,017 |
1967 | 16,510 | 2,756 | 19,266 |
1968 | 20,735 | 3,160 | 23,895 |
1969 | 21,439 | 4,622 | 26,061 |
1970 | 27,868 | 6,516 | 34,384 |
1971 | 32,011 | 7,402 | 39,413 |
1972 | 34,518 | 10,082 | 44,600 |
1973 | 38,043 | 15,746 | 53,789 |
1974 | 27,496 | 16,864 | 44,360 |
1975 | 50,807 | 21,909 | 72,716 |
1976 | 58,455 | 20,420 | 78,875 |
1977 | 98,911 | 29,281 | 128,192 |
1978 | 119,814 | 32,852 | 152,666 |
1979 | 88,372 | 34,944 | 123,316 |
1980 | 35,728 | 40,316 | 76,044 |
1981 | 46,860 | 41,326 | 88,186 |
1982 | 79,981 | 43,370 | 123,351 |
1983 | 61,549 | 31,649 | 93,198 |
1984 | 65,747 | 23,143 | 88,890 |
1985 | 78,534 | 18,158 | 96,692 |
1986 | 65,166 | 14,338 | 79,504 |
1987 | 50,501 | 15,806 | 66,307 |
1988 | 57,666 | 19,318 | 76,984 |
1989 | 85,645 | 25,539 | 111,184 |
1990 | 115,314 | 28,912 | 144,226 |
1991 | 167,737 | 26,862 | 194,599 |
1992 | 199,004 | 27,851 | 226,855 |
1993 | 147,789 | 16,079 | 163,868 |
1994 | 112,567 | 12,632 | 125,199 |
1995 | 125,430 | 10,582 | 136,012 |
1996 | 139,674 | 9,748 | 149,422 |
1997 | 162,030 | 15,216 | 177,246 |
1998 | 180,540 | 16,443 | 196,983 |
1999 | 261,717 | 21,135 | 282,852 |
2000 | 290,225 | 22,327 | 312,552 |
2001 | 280,295 | 19,883 | 300,178 |
2002 | 268,489 | 18,162 | 286,651 |
2003 | 257,293 | 17,681 | 274,974 |
2004 | 289,753 | 22,494 | 312,247 |
2005 | 269,733 | 23,045 | 292,778 |
2006 | 267,706 | 23,735 | 291,441 |
2007 | 279,794 | 24,007 | 303,801 |
2008 | 267,242 | 22,111 | 289,353 |
2009 | 220,548 | 14,549 | 235,097 |
2010 | 141,499 | 10,631 | 152,130 |
2011 | 97,682 | 6,357 | 104,039 |
2012 | 58,482 | 3,707 | 62,189 |
2013 | 58,694 | 3,431 | 62,125 |
2014 | 71,218 | 4,888 | 76,106 |
2015 | 75,805 | 5,652 | 81,457 |
2016 | 78,873 | 5,623 | 84,496 |
2017 | 95,500* |
*κατ’ εκτίμηση