«Βόμβα» για την δημόσια υγεία τα μη συντηρημένα φίλτρα μικροσωματιδίων diesel

«Βόμβα» για την δημόσια υγεία τα μη συντηρημένα φίλτρα μικροσωματιδίων diesel

Του Βασίλη Γ. Σαρημπαλίδη

     


Η κρίση και η γενικότερη κατάσταση που επικρατεί στην Ελλάδα, έχει δημιουργήσει πολλά προβλήματα
Το υψηλό κόστος αντικατάστασης των φίλτρων λειτουργεί  αποτρεπτικά για τους ιδιοκτήτεςκαθώς ο καθένας προσπαθεί να κόψει από όπου μπορεί για να μπορεί να ανταπεξέλθει στην καθημερινότητά. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το αυτοκίνητο, που λόγω έλλειψης χρημάτων, δεν συντηρείται με το σωστό τρόπο, με αποτέλεσμα να αποτελεί τεράστιο κίνδυνο για την δημόσια υγεία.

Φανταστείτε, για παράδειγμα, να μην έχει αλλάξει ο ιδιοκτήτης τακάκια καθώς χρήματα δεν υπάρχουν και ξαφνικά να χρειαστεί να πατήσει φρένο επειδή πετάχτηκε ένα παιδί μπροστά του...

Η ατμόσφαιρα στις μεγάλες πόλεις δεν είναι και η καλύτερη δυνατή...


Tι κάνουν τα φίλτρα DPF
Ένα ακόμα στοιχείο που αναγκάζει, πολλούς ιδιοκτήτες οχημάτων να κάνουν τα στραβά μάτια, αφορά το
Ο καθαρισμός ενός φίλτρου ξεκινά από 200 και η αντικατάσταση του από 700 ευρώ.φίλτρο κατακράτησης μοκροσωματιδίων γνωστό και ως DPF ή FAP. Το συγκεκριμένο με το οποίο εφοδιάζονται οχήματα με κινητήρες diesel κατακρατούν βλαβερές ουσίες για να μην μολύνεται η ατμόσφαιρα. Πρόκειται για βλαβερά αέρια όπως μονοξείδιο του άνθρακα (CO), οξείδια του αζώτου (NOx), άκαυστοι υδρογονάνθρακες (HC), κ.ά.

Τα περισσότερα φίλτρα έχουν διάρκεια ζωής (κάποια όχι), όμως το υψηλό κόστος αντικατάστασης αποτρέπει πολλούς να το πράξουν. Αυτό σημαίνε,ι για τους ιδιοκτήτες, πως είτε αφήνουν το αυτοκίνητο τους να λειτουργεί «μπουκωμένο», άρα δεν δουλεύει σωστά και μολύνει το περιβάλλον, είτε προχωρούν σε αντικατάσταση του. Το κόστος ξεκινά από τα 700 και ξεπερνά τα 1.500 ευρώ, ποσό ιδιαίτερα ψηλό στις μέρες μας.

Οι πετρελαιοκινητήρες αποτελούν την κυριότερη πηγή εκπομπής σωματιδίων στις περισσότερες μεγαλουπόλεις...

Διαφημίζουν την κατάργηση του φίλτρου!
Το αποτέλεσμα είναι, οι περισσότεροι να κάνουν τα στραβά μάτια ή να καταργούν τελείως το φίλτρο.
Καταργώντας το φίλτρο PDF, τα αιωρούμενα σωματίδια καταλήγουν στον αέρα που αναπνέουμε...Αυτό το πετυχαίνουν με ειδικούς που βάζουν «χέρι» στο software του αυτοκινήτου και παρακάμπτουν τις διαδικασίες. Τέτοιες εταιρείες υπάρχουν πολλές στο διαδίκτυο που «διαφημίζουν» την... κατάργηση του ενοχλητικού DPF.

Δεν θέλει πολύ σκέψη για να συνειδητοποιήσει κανείς πως όλα τα παραπάνω βλαβερά αέρια, φεύγουν στην ατμόσφαιρα και αποτελούν τεράστιο κίνδυνο για τη δημόσια υγεία. Εναλλακτικά υπάρχει η λύση του καθαρισμού του φίλτρου (κόστος 200-500 ευρώ), που γίνεται σε διάφορα συνεργεία, τα οποία δεν διαθέτουν (καθότι δεν υπάρχει σχετική νομοθεσία) ειδικό χώρο για τον καθαρισμό, με αποτέλεσμα τα επικίνδυνα σωματίδια να καταλήγουν στον αέρα που αναπνέουμε...


Το φίλτρο DPF κανει κατακράτηση επικίνδυνων ουσιών...

Το φίλτρο DPF κάνει δουλειά αλλά χρειάζεται και αλλαγή. Όμως το υψηλό κόστος αντικατάστασης λειτουργεί αποτρεπτικά για τους ιδιοκτήτες...
Στο διαδίκτυο διαφημίζουν την αφαίρεση του φίλτρου DPF χωρίς φυσικά να αναγράφουν την τεράστια ζημιά που γίνεται στο περιβάλλον και στην δημόσια υγεία...

   

  

Τελευταία ενημέρωση: Τρίτη, 19 Ιουλίου 2016, 19:02