Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Δεν φαίνεται να είναι καλή χρονιά για την Tesla. Μετά τα αποτελέσματα ρεκόρ του 2023 -όταν το Model Y ανακηρύχτηκε το όχημα με τις περισσότερες πωλήσεις στον κόσμο- η ιστορία φαίνεται να μην επαναλαμβάνεται.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τα πιο πρόσφατα στοιχεία που συνέλεξε η JATO Dynamics για το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους δείχνουν ότι η Tesla χάνει έδαφος τόσο στις Ηνωμένες Πολιτείες όσο και στην Ευρώπη, όπου οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 8% και 13% αντίστοιχα.

Ενώ το ευρύ κοινό δεν είναι απόλυτα ενθουσιασμένο με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η συνολική ζήτηση έχει πράγματι αυξηθεί και στις δύο περιοχές. Τα νέα, πιο ανταγωνιστικά μοντέλα που παρουσιάστηκαν και στις δύο πλευρές του Ατλαντικού προσελκύουν όλο και περισσότερους ανθρώπους, παρά την αυξανόμενη αβεβαιότητα σχετικά με τα κίνητρα και τα μελλοντικά σχέδια των κατασκευαστών που παράγουν EV.

Λιγότερο μερίδιο αγοράς, όπως αναμενόταν

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στην Ευρώπη, ο όγκος πωλήσεων της Tesla μειώθηκε από 185.200 μονάδες το πρώτο εξάμηνο του 2023 σε 161.300 μονάδες για την ίδια περίοδο το 2024. Ωστόσο, κατά το ίδιο χρονικό διάστημα, οι συνολικές ταξινομήσεις EV αυξήθηκαν κατά 1,7 τοις εκατό.

Αυτό σημαίνει ότι το μερίδιο αγοράς της Tesla στην ευρωπαϊκή αγορά BEV μειώθηκε από 19,8% σε 17,2% φέτος. Η Tesla ήταν η αυτοκινητοβιομηχανία με τη δεύτερη μεγαλύτερη μείωση του μεριδίου αγοράς BEV στην Ευρώπη μέχρι το πρώτο εξάμηνο του 2024, πίσω μόνο από τον όμιλο Volkswagen, ο οποίος έπεσε από το 22% στο 18,7%.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η Tesla και η Volkswagen έχασαν έδαφος έναντι του ομίλου Geely, ο οποίος ενισχύθηκε από τα καλά αποτελέσματα του Volvo EX30, και του ομίλου BMW, ο οποίος συνεχίζει να καρπώνεται την επιτυχία με τα τελευταία μοντέλα του. Οι κινεζικές μάρκες σημείωσαν επίσης αύξηση, κυρίως χάρη στη BYD.

Η κατάσταση στις Ηνωμένες Πολιτείες είναι παρόμοια. Ο όγκος πωλήσεων της Tesla μειώθηκε από 324.900 μονάδες το πρώτο εξάμηνο του 2023 σε 299.200 μονάδες φέτος. Εν τω μεταξύ, οι συνολικές πωλήσεις BEV αυξήθηκαν κατά 7,6 τοις εκατό την ίδια περίοδο.

Γιατί η Tesla πουλάει λιγότερο;

Ο πρώτος λόγος για την πτώση της Tesla είναι προφανής. Η εκρηκτική αρχική ανάπτυξη δεν μπορεί να συνεχιστεί για πάντα,  ειδικά όταν τα χρόνια περνούν και τα μοντέλα δεν ανανεώνονται. Το Model 3 έλαβε ανανέωση το 2023, αλλά χρονολογείται από το 2017. Το Model Y είναι ήδη πέντε ετών και το Model S πηγαίνει πολύ πίσω στις αρχές της δεκαετίας του 2010.

Και ο ανταγωνισμός είναι δυνατός. Στην Ευρώπη, η Tesla αισθάνεται πίεση από τις γερμανικές μάρκες υψηλής ποιότητας και την κινεζική βιομηχανία.

Τέλος, οι μειώσεις τιμών που λειτούργησαν τόσο καλά το 2023 δεν είναι τόσο ελκυστικές τώρα. Καθώς κυκλοφορούν στην αγορά περισσότερα EV από άλλες μάρκες, η αύξηση της προσφοράς και της επιλογής μειώνει αποτελεσματικά τη ζήτηση και οι τιμές πέφτουν. Σε αυτό το σημείο, η Tesla χρειάζεται κάτι περισσότερο από μεγάλες εκπτώσεις και ελκυστικές ενημερώσεις για τα αυτοκίνητά της. Χρειάζεται πιο φρέσκα προϊόντα σε περισσότερα τμήματα.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης