Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Έβρεξε προχθές και μπαίνεις σήμερα στο αυτοκίνητο σου και βλέπεις πως στο πατάκι του συνοδηγού υπάρχει λίμνη; Μήπως το νερό που έχει εισχωρήσει είναι τόσο πολύ που έχει φτάσει μέχρι τα πίσω πατάκια ή πλατσουρίζουν πράγματα στο πορτ παγκάζ;

Φυσικά το να βρει κανείς νερό μέσα στην καμπίνα δεν είναι σε καμία περίπτωση φυσιολογικό. Μάλιστα η παρουσία του επιφέρει και άσχημη μυρωδιά στο εσωτερικό ενώ η διαδικασία για την απομάκρυνση του είναι μπελαλίδικη και κουραστική. Από πού όμως μπαίνει το νερό μέσα στο αυτοκίνητο;

1η αιτία: Υδρορροές  στη βάση του παρμπρίζ που έχουν βουλώσει. Εάν με τον καιρό φύλλα, σκόνες, χώματα και κομμάτια από διαφημιστικά φυλλάδια έχουν βουλώσει τις υδρορροές, το νερό δεν διαχέεται ξανά στον δρόμο και μπορεί να προκαλέσει πλημμύρα. Εάν συσσωρευμένο νερό δεν έχει διαφυγή, θα αναζητήσει διέξοδο σε γειτονικά μέρη με αποτέλεσμα να προκαλέσει μούλιασμα (ακόμα και μικρή λίμνη) στα πόδια του συνοδηγού(συνήθως μέσα από τους αεραγωγούς). Σε αυτή τη περίπτωση πρέπει να αφαιρεθούν οι υαλοκαθαριστήρες και στη συνέχεια το καπάκι και να καθαριστεί το σημείο εις βάθος.

2η αιτία: Πρόβλημα με το κλιματιστικό. Σε μερικά μοντέλα η εσωτερική μονάδα του κλιματιστικού είναι ανάμεσα στο ντουλαπάκι του συνοδηγού και το χώρο του κινητήρα πάνω από το φίλτρο καμπίνας. Σε αυτό το σημείο μαζεύεται νερό το οποίο διοχετεύεται μέσα από ένα σωληνάκι  έξω από το αυτοκίνητο (όπως στα κλιματιστικά του σπιτιού). Πολλές φορές όμως αυτό το σωληνάκι (η άκρη του) βουλώνει από λάσπες και σκόνη (βρίσκεται κάτω από τον λεβιέ συνήθως), ενώ λόγο εργοστασιακής σχεδίαση δεν είναι ενιαίο αλλά δύο κομμάτια που ενώνονται αριστερά από τα πόδια του συνοδηγού. Εάν λοιπόν μαζευτεί νερό που δεν βγαίνει, υπάρχει πιθανότητα η ένωση αυτή να μεταφέρει νερά στο εσωτερικό, με την καλύτερη λύση να αποτελεί το προληπτικό πλύσιμο στο κάτω μέρος του αυτοκινήτου.

3η αιτία: Ηλιοροφή με χαμηλή στεγανότητα. Εάν δεν συντηρούμε τις ράγες-οδηγούς του μηχανισμού που ανοιγοκλείνει η ηλιοροφή ή δεν ψεκάζουμε με σπρέι σιλικόνης, υπάρχει μεγάλη περίπτωση ο μηχανισμός να χάσει την στεγανότητα του και να επιτρέπει στο νερό να περάσει στην καμπίνα. Η σωστή συντήρηση είναι απαραίτητη, τόσο στην ηλιοροφή όσο και στις υδρορροές που οδηγούν το νερό χαμηλά και εκτός του αμαξώματος.

4η αιτία: Τσιμούχες γύρω από τις πόρτες και τα παράθυρα. Όσο περνάνε τα χρόνια σε ένα αυτοκίνητο, τόσο πιο πιθανό είναι να υπάρξουν ρωγμές και να χαθεί η πλήρης στεγανότητα. Καθαρίστε, κάντε έναν έλεγχο και εάν παρατηρήσετε ρωγμές, αυτές ίσως είναι υπαίτιες που κάθε φορά που περνάτε από λιμνάζοντα νερά παρατηρείτε νερό μέσα στο αυτοκίνητο. Ένα σπρέι σιλικόνης μπορεί να βοηθήσει εάν η ζημιά είναι μικρή.

5η αιτία: Πίσω φανάρια και νερό στο πορτ παγκάζ: Εάν παρατηρήσετε πως νερό έχει εισέλθει μόνο στον χώρο αποσκευών και όχι στην καμπίνα, υπάρχει μεγάλη περίπτωση τα λάστιχα που ενώνονται με την λαμαρίνα, να έχουν ξεραθεί και να επιτρέπουν το νερό να περνάει μέσα, κυλώντας στις εσοχές από τις οποίες έχουμε πρόσβαση στα φανάρια.

6η αιτία: Παρμπρίζ