Ποιοι άραγε να θυμούνται πως ήταν στη δεκαετία του ‘60 ο δρόμος που συνέδεε την Αθήνα με τη Θεσσαλονίκη. Με πόσες δυσκολίες ταξίδευαν τότε οι ελάχιστοι που είχαν μεταφορικά μέσα.

Τότε στην πραγματικότητα δεν υπήρχε εθνική οδός αλλά απλά ένας δρόμος στενός και δύσκολος. Οι παλαιοί κάτοικοι της Νέας Φιλαδέλφειας θα θυμούνται τα πρώτα εκσκαπτικά μηχανήματα που έφθασαν στην περιοχή τους.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Θα θυμούνται ότι κατά μήκος της νέας οδού χτίστηκαν οι Εργατικές Κατοικίες (2ο συγκρότημα) και αναπτύχθηκε η συνοικία των απομάχων.

Θα θυμούνται τα φανάρια στον κόμβο της Renault η ακόμη όλες αυτές οι ριζικές αλλαγές που έγιναν στην περιοχή τους. Οι νέοι κάτοικοι της περιοχής μόνο από κάποιες ελληνικές ταινίες μπορούν να μάθουν πως ήταν τότε η περιοχή των παππούδων τους και πώς έγινε σήμερα η «φορτωμένη» από αυτοκίνητα και διαρκώς μποτιλιαρισμένη Εθνική Οδό Αθηνών Λαμίας.

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τα εγκαίνια της νέας εθνικής οδού Αθηνών – Λαμίας το 1962 έγιναν από τον Πρωθυπουργό Κωνσταντίνο Καραμανλή 61 χρόνια πριν. ( Πηγή Εθνικό Οπτικοακουστικό Αρχείο). Αμέσως μετά τα εγκαίνια η εθνική οδός παραδόθηκε στην κυκλοφορία. Στην τελετή των εγκαινίων ήταν και ο Υπουργός Δημοσίων Έργων Σόλων Γκίκας και ο Υπουργός Συντονισμού Παναγής Παπαληγούρας.

Την 1η Σεπτεμβρίου τα πρώτα αυτοκίνητα  που ξεκίνησαν για την Λαμία βρέθηκαν μπροστά και στα πρώτα διόδια. Από τότε ξεκίνησε η είσπραξη διοδίων . Στο 59ο χλμ στο ύψος του Σχηματαρίου και στο 130ο χιλιόμετρα στο ύψος της Τραγάνας

Π.Χαλάτσης

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης