Αρνητική έκβαση για τους καταναλωτές είχε η κόντρα των Υπουργείων Ανάπτυξης και Οικονομικών, με αιχμή την πρόταση του ΥΠΑΝ για επιβολή πλαφόν στους φόρους των καυσίμων, καθώς τελικά το ΥΠΟΙΚ την απέρριψε, προβάλλοντας λόγους δημοσιονομικού συμφέροντος.

Εάν περνούσε η πρόταση, θα περιοριζόταν το επιπλέον κόστος για τους καταναλωτές, κάθε φορά που θα αυξάνονταν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ωστόσο, το Υπουργείο Οικονομικών θεωρεί πως η υλοποίηση της πρότασης του Υπουργείου Ανάπτυξης θα είχε ως αποτέλεσμα σημαντικές απώλειες εσόδων, τις οποίες δεν θα μπορούσε να αντέξει ο προϋπολογισμός. Η πρόταση προέβλεπε τη συγκράτηση της τελικής τιμής στην αντλία, μέσω της θέσπισης ανώτατου ορίου φόρου (Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης συν Φ.Π.Α.).

Σύμφωνα με δημοσίευμα των «Νέων», το σχέδιο προέβλεπε πως ο συνολικός φόρος δεν θα υπερέβαινε το 1 ευρώ / λίτρο και θα λειτουργούσε ανασταλτικά στις αυξήσεις που προκύπτουν στη λιανική τιμή από την άνοδο των διεθνών τιμών.

Στελέχη του Υπουργείου Ανάπτυξης επισημαίνουν ότι ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης σήμερα έχει καθοριστεί στα 670 ευρώ τα 1.000 λίτρα, δηλαδή 67 λεπτά το λίτρο. Η τιμή διυλιστηρίου με σημερινές τιμές διαμορφώνεται στα 69,5 λεπτά το λίτρο και στο άθροισμα αυτών των δύο προστίθεται ο Φ.Π.Α.. Έτσι, όσο ανεβαίνει η τιμή διυλιστηρίου, τόσο αυξάνεται το άθροισμα επί του οποίου επιβάλλεται σε ποσοστιαία βάση ο Φ.Π.Α. (23%), με αποτέλεσμα να ανεβαίνει κι άλλο η τιμή που πληρώνουν οι οδηγοί στα βενζινάδικα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι πρατηριούχοι, από την πλευρά τους, υποστηρίζουν πως η Ελλάδα αγοράζει καύσιμα στην ίδια τιμή με τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες, ωστόσο οι υψηλοί φόροι είναι αυτοί που επιβαρύνουν σημαντικά την τελική τιμή.

Σύμφωνα με στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η Ελλάδα φιγουράρει ως «δευτεραθλήτρια», μετά την Ιταλία, ανάμεσα στις χώρες με τις υψηλότερες τιμές στην αμόλυβδη. Οι υψηλότερες τιμές για την απλή αμόλυβδη βενζίνη καταγράφονται στην Ιταλία (1,8 ευρώ το λίτρο), στην Ελλάδα (1,78), στην Ολλανδία (1,77), στη Δανία (1,747), στη Σουηδία (1,722), στη Γερμανία (1,68), και στην Πορτογαλία (1,67).

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης