Ρεπορτάζ: Βασίλης Γ. Σαρημπαλίδης

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Κι όμως, οι Έλληνες μπορούμε… Με πολλή δουλειά, κέφι, ιδέες και με ελάχιστα έως… καθόλου χρήματα, η φοιτητική ομάδα «Κένταυρος» του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας κατάφερε να κατασκευάσει το δικό της αγωνιστικό μονοθέσιο και μάλιστα να το παρουσιάσει πριν από λίγες ημέρες στο κοινό.

Δεν είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει κάτι τέτοιο, αφού ανάλογες προσπάθειες έχουμε δει και στο παρελθόν. Δυστυχώς, σπάνια υπάρχει συνέχεια, με αποτέλεσμα επιστήμονες με όρεξη και μεράκι να μένουν αναξιοποίητοι ή απλώς να ταξιδεύουν εκτός συνόρων σε αναζήτηση καλύτερης τύχης. Η Ελλάδα τρώει τα παιδιά της… Μια έκφραση που την έχουμε ακούσει πολλές φορές και τελικά ταιριάζει γάντι σε τέτοιες περιπτώσεις.

Τέσσερα χρόνια δουλειά…

Για να φτιαχτεί το ελληνικό μονοθέσιο με την ονομασία «Χείρων» έπρεπε να περάσουν τέσσερα χρόνια σκληρή δουλειά τόσο από πλευράς κατασκευής όσο και δοκιμών, προκειμένου να μπορεί να αντεπεξέλθει στις σκληρές συνθήκες ενός αγώνα. Αυτό είναι το πρώτο αυτοκίνητο που παράγεται εξολοκλήρου από φοιτητές του Π.Θ. και η ομάδα θα το παρουσιάσει στον διεθνή διαγωνισμό Formula SAE που θα διεξαχθεί στην Ιταλία τον Σεπτέμβριο. Εκεί θα λάβει μέρος κανονικά σε αγώνα μήκους 22 χιλιομέτρων και θα αναμετρηθεί με σχεδόν 500 πανεπιστήμια.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Συνολικά, πάντως, είναι η τρίτη συμμετοχή της ομάδας στον διαγωνισμό FSAE. Η πρώτη πραγματοποιήθηκε τον Σεπτέμβριο του 2011 στην πίστα του Varano στην Ιταλία, όπου η ομάδα κατέκτησε την πρώτη θέση στη γενική! Η δεύτερη συμμετοχή ήταν τον Ιούλιο του 2012 στην πίστα του Silverstone στην Αγγλία, όπου κατετάγη 9η (3η θέση στο Design, 5η θέση στο Business Presentation). Να σημειώσουμε ότι στις δύο πρώτες περιπτώσεις η συμμετοχή αφορούσε συγκεκριμένες κατηγορίες του διαγωνισμού, ενώ αυτήν τη φορά το μονοθέσιο θα κριθεί στο σύνολο με αγώνα τον οποίο θα πραγματοποιήσει…

Πακεταρισμένα εξαρτήματα τα οποία χρησιμοποιήθηκαν για να φτιαχεί η ελληνική Formula

Τέσσερα χρόνια δουλειά για να έρθει το επιθυμητό αποτέλεσμα

Ερασιτέχνες με… επαγγελματικές ανησυχίες

Ξεκινώντας από το μηδέν…

Η Avon χορήγησε τα ελαστικά

Κορυφαία εξαρτήματα συντελούν σε ένα πολύ καλό αποτέλεσμα

Λίγο πριν από τα αποκαλυπτήρια…



Επιδόσεις και υποστηρικτές…

Να σημειώσουμε ότι το εν λόγω μονοθέσιο εφοδιάζεται από ένα μηχανικό σύνολο 599 κ.εκ. που προέρχεται από Honda CBR 600. Η επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα επιτυγχάνεται σε 3,8 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 130 χλμ./ώρα. Τον κινητήρα τον έχει παραχωρήσει ο όμιλος Σαρακάκη.

Παράλληλα, αξίζει να αναφέρουμε τον πολύ σημαντικό ρόλο διάφορων εταιρειών, οι οποίες σχεδόν χωρίς κέρδος υποστηρίζουν τέτοιες προσπάθειες. Αντίστοιχη βοήθεια και εκείνη της εταιρείας Agripan, που δίνει τα ελαστικά της Avon, της εταιρείας Motul για τα λάδια κ.ά.

Ο υπεύθυνος Management της Centaurus Racing Team Α. Διακογιάννης, στο zougla.gr:

Ραντεβού λοιπόν στην Ιταλία τον Σεπτέμβριο, όπου ελπίζουμε η ελληνική ομάδα να κατακτήσει το χρυσό!!!

 
Επιμέλεια: Φίλιππος Καραμέτος – Γεωργία Μανώλη

Διαβάστε επίσης: Το ελληνικό super car των 505 ίππων!

Επισκεφτείτε τη σελίδα της ομάδας στο Facebook πατώντας εδώ

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης