Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Κάθε χρόνο ολοένα και λιγότερα νέα αυτοκίνητα προσφέρονται με το παραδοσιακό μηχανικό χειρόφρενο. Το ηλεκτρονικό έχει κυριαρχήσει σε ποσοστό άνω του 75% και εμείς αναρωτιόμαστε, υπάρχει κανείς που να προτιμήσει κανονικό χειρόφρενο αγοράζοντας ένα ολοκαίνουργιο μοντέλο;

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Γιατί σταδιακά θα εξαφανιστεί πλήρως το μηχανικό χειρόφρενο;
Πλέον τα περισσότερα νέα αυτοκίνητα αποχαιρετούν το κλασικό μηχανικό χειρόφρενο, το οποίο συναντάται κυρίως σε μοντέλα της μικρής κατηγορίας στις βασικές εκδόσεις είτε σε αυτοκίνητα επιδόσεων. Ο λόγος που το ηλεκτρονικό χειρόφρενο έχει κυριαρχήσει δεν είναι ένας, αλλά πολλοί και όλα δείχνουν πως από τα επόμενα χρόνια τα μοντέλα με «μπαστούνι» θα είναι πραγματικά ελάχιστα.

Αρχικά με το ηλεκτρονικό χειρόφρενο κερδίζεται επιπλέον χώρος ανάμεσα σε οδηγό και συνοδηγό, δίνοντας στις αυτοκινητοβιομηχανίες την άνεση να τοποθετήσουν επιπλέον μπουτόν, ποτηροθήκες κ.α.
Παράλληλα η αυτοματοποίηση της λειτουργίας του χειρόφρενου ενεργοποιεί και τα νέα υποβοηθήματα (άκρως βοηθητικά) όπως το hill assist (κράτημα στην ανηφόρα κατά την εκκίνηση) ενώ στα περισσότερα αυτοκίνητα δεν αφήνει τον οδηγό να ξεχάσει να το «τραβήξει», ειδοποιώντας τον ή ενεργοποιώντας το αυτόματα.Η χρήση του έχει μειώσει σε εξαιρετικό βαθμό τον αριθμό των μικροατυχημάτων που συνέβαιναν όταν ο οδηγός ξεχνούσε να ασφαλίσει το όχημα, και αυτό κυλούσε ανεξέλεγκτο πάνω σε άλλα.

Από την άλλη αρκετοί είναι εκείνοι οι οποίοι θεωρούν πως με το μηχανικό χειρόφρενο έχουν καλύτερο έλεγχο του αυτοκινήτου, και δεν αναφερόμαστε σε «χειροφρενιές» αλλά σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης όπου ένας καλός χειριστής μπορεί να πραγματοποιήσει μανούβρα. 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Εάν ο οδηγός ενεργοποιήσει το ηλεκτρονικό χειρόφρενο εν κινήσει, τότε δεν θα μπλοκάρουν οι τροχοί, αντιθέτως το αυτοκίνητο θα σταματήσει σταδιακά και αρκετά ομαλά. 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης