Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Ο στόχος πλέον γύρω από το αυτοκίνητο είναι ένας: να καίει όσο λιγότερο γίνεται. Με τα λεφτά να έχουν λιγοστεύσει, το αυτοκίνητο αποτελεί καθαρά ένα εργαλείο μεταφοράς το οποίο οφείλει να επιβαρύνει την τσέπη του ιδιοκτήτη όσο λιγότερο γίνεται.
Παραθέτουμε μερικά tips που θα μειώσουν την κατανάλωση σε οποιοδήποτε αυτοκίνητο και αν οδηγείτε, ανεξαρτήτως καυσίμου και κατηγορίας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σωστή πίεση ελαστικών: Εάν ο αέρας στα λάστιχα έχει μειωθεί, εκτός από την διαφορετική οδηγική συμπεριφορά του οχήματος, εκτοξεύεται και η κατανάλωση. Η τριβή του πέλματος με το οδόστρωμα αυξάνεται και ο κινητήρας καίει περισσότερο, ενώ η λύση είναι απλή. Έλεγχος του αέρα μία φορά κάθε μήνα στο βενζινάδικο.

Ωφέλιμες στροφές κινητήρα και σωστή εναλλαγή ταχυτήτων: Καίριας σημασίας να λειτουργούμε τον κινητήρα πάντα με την σωστή σχέση και στις ωφέλιμες στροφές. Ούτε να ανεβάζουμε ταχύτητα μετά τις 3.000σ.α.λ. (εκτός αν προσπερνάμε) ζορίζοντας τον κινητήρα, ούτε ν ακατεβάζουμε στις 1.500σ.α.λ. αφήνοντας τον να «κρεμάσει». Και στις δύο περιπτώσεις καίμε τζάμπα καύσιμο χωρίς κάποιο ιδιαίτερο κέρδος. 

Ξερογκαζιές και απότομο φρενάρισμα: Δεν κερδίζουμε απολύτως τίποτα με ένα αναίτιο flat out (ειδικά στα ατμοσφαιρικά μοτέρ), καίγοντας απλώς καύσιμο που δεν μετατρέπεται σε επιτάχυνση. Παράλληλα και η επιθετική οδήγηση με ξερόγκαζα και απότομα φρεναρίσματα, ανεβάζει την κατανάλωση.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Υπερβολικό ζέσταμα κινητήρα: Όπως αναλύσαμε και σε προηγούμενο άρθρο, ακόμα και τις αρκετά κρύες μέρες του χειμώνα στην Ελλάδα, 30 δευτ. ζέσταμα είναι αρκετά για να ξεκινήσουμε την πορεία μας. Οτιδήποτε παραπάνω, απλά μας επιβαρύνει στο πορτοφόλι.

Μείωσε βάρος: Δεν υπάρχει κανένας λόγος το πορτμπαγκάζ να είναι μία κινούμενη αποθήκη με πράγματα που δεν χρησιμοποιούνται ποτέ. Ένα ξεσκαρτάρισμα μπορεί να μειώσει αισθητά το βάρος του αυτοκινήτου, κατά συνέπεια και την κατανάλωση.

Παράθυρα ή a/c για δροσιά; Είναι απλό και μαθηματικά εξακριβωμένο πως εάν κινούμαστε μέχρι τα 80χλμ./ώρα τότε οικονομικά συμφέρει να έχουμε ανοικτά παράθυρα. Σε μεγαλύτερες ταχύτητες η χρήση του A/C είναι μονόδρομος, λόγω της αντίστασης του αέρα.

Από πότε έχεις να αλλάξεις φίλτρο αέρα; Εάν δεν θυμάσαι καν, ρίξε μία ματιά μήπως έχει γεμίσει σκόνες και χώματα και ο κινητήρας σου παλεύει να αναπνεύσει κανονικά.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης