Του Βασίλη Γ. Σαρημπαλίδη

Το θέμα με τα αυτοκίνητα που φέρουν βουλγάρικες πινακίδες και κυκλοφορούν στην Ελλάδα έχει απασχολήσει σημαντικά τόσο τους ιδιοκτήτες όσο και τα αρμόδια Υπουργεία. Οι μεν, γιατί θέλουν να μειώσουν με κάθε τρόπο το κόστος χρήσης του αυτοκινήτου τους, οι δε, γιατί προσπαθούν να επιβάλουν όσο το δυνατόν περισσότερους φόρους και να γεμίσουν με χρήμα τα κρατικά ταμεία.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Φόροι και… 400.000 καταθέσεις

Τι ήταν όμως αυτό που ώθησε χιλιάδες ιδιοκτήτες στην κίνηση να συστήσουν μια εταιρεία στη γειτονική χώρα και με αυτό τον τρόπο να κυκλοφορούν ένα αυτοκίνητο ακόμα και στην Ελλάδα πληρώνοντας σχεδόν στο 1/3 του κόστους (τέλη & ασφάλειες) από ότι στη χώρα μας; Όλα ξεκίνησαν πριν από περίπου τρία χρόνια όταν και μαζικά, χιλιάδες ιδιοκτήτες άρχισαν να καταθέτουν τις πινακίδες από τα αυτοκίνητά τους. Αυτό έγινε διότι το κράτος αποφάσισε να αλλάξει τη φορολογία σε πολλούς τομείς. Η αρχή έγινε με τα τέλη κυκλοφορίας που ξεπέρασαν ακόμα και το 100%, συνεχίστηκε με τα τσουχτερά τεκμήρια και η τελειωτική…. σφαλιάρα, επήρθε με την αύξηση στην τιμή των καυσίμων. Επιπλέον κάποιοι επινόησαν (τουλάχιστον για μια χρονιά) την έκτακτη εισφορά σε όσους είχαν αποκτήσει αυτοκίνητα πάνω από 2.000 κ.εκ. οι οποίοι όμως, δεν πρέπει να ξεχνάμε, ότι τα απέκτησαν γιατί τους είχε δοθεί το δικαίωμα με φοροαπαλλαγές που είχε δώσει το ίδιο το κράτος. Με την αβεβαιότητα και με το σκεπτικό «όσοι έχουν αυτοκίνητο τους… πετσοκόβουμε» περισσότεροι από 400.000 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων αναγκάστηκαν να καταθέσουν πινακίδες.

Νόμιμη η κίνηση σύμφωνα με τους Βούλγαρους δικηγόρους

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Άλλοι πάλι, σκέφτηκαν πως δεν είναι σωστό να πληρώνουν όλα αυτά τα ποσά και έψαξαν να βρουν λύση και συγκεκριμένα στη Βουλγαρία. Θα θυμάστε πως με σχετικό άρθρο της zougla.gr, το οποίο δημοσιεύσαμε πέρυσι τον Ιούνιο, κάναμε γνωστό το πόσο εύκολο είναι να αλλάξει ένας Έλληνας πολίτης τις πινακίδες από το όχημά του και από ελληνικές να τις μετατρέψει σε βουλγάρικες, γλυτώνοντας έτσι μεγάλα ποσά ετησίως. Για το λόγο αυτό το ΣΔΟΕ ξεκίνησε πριν από μήνες «σαφάρι» και κυρίως σε πόλεις της Βορείου Ελλάδος για να διαπιστώσει τι ακριβώς συμβαίνει. Τα πράγματα όμως φαίνεται να παίρνουν άλλη τροπή αφού η κίνηση αυτή, δηλαδή η μετατροπή πινακίδων από ελληνικά σε βουλγάρικα «νούμερα», είναι νόμιμη.

Αυτό τουλάχιστον ισχυρίζεται δικηγορική ένωση της Βουλγαρίας η οποία στην επίσημη της ιστοσελίδα «διαφημίζει» και μάλιστα στην ελληνική γλώσσα, το θέμα που απασχολεί εκατομμύρια οδηγούς. Μάλιστα οι δικηγόροι της γειτονικής χώρας προτρέπουν τους Έλληνες να έρθουν σε επαφή μαζί τους για περεταίρω λεπτομέρειες προκειμένου να μην πληρώνουν υψηλούς φόρους.

Οδηγίες στα ελληνικά (!) έχει η επίσημη ιστοσελίδα Δικηγόρων της Βουλγαρίας

«Στη Βουλγαρία δεν υπάρχουν τέλη κυκλοφορίας, πληρώνετε φόρο μόνο στους δήμους. Αυτό εξαρτάται από την ισχύ του κινητήρα και είναι μεταξύ 25 και 75 ευρώ ανά έτος» αναφέρει χαρακτηριστικά η ιστοσελίδα ενώ για την κόστος της ασφάλειας του αυτοκινήτου υπάρχουν και παραδείγματα, τονίζοντας μάλιστα, πως η ισχύς της καλύπτει όλες της χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης άρα και την Βουλγαρία που είναι μέλος της. Όπως θα διαβάσετε χαρακτηριστικά, οι δικηγόροι της Βουλγαρίας εξηγούν και τον τρόπο που μπορεί ο καθένας που ζει στην Ελλάδα, να αλλάξει τις πινακίδες του αυτοκινήτου του. Για να γίνει αυτό θα πρέπει ο ενδιαφερόμενος να δημιουργήσει μία εταιρεία στην οποία θα ανήκει και το αυτοκίνητο. Όλα μπορούν να γίνουν πολύ γρήγορα και με πολύ απλό τρόπο, γεγονός που έχει ήδη ωθήσει χιλιάδες συμπατριώτες μας στην λύση που έρχεται από την Βουλγαρία.

Το θέμα αναμένεται να πάρει ανεξέλεγκτες καταστάσεις, κυρίως τους επόμενους δύο μήνες, οπότε και θα ξεκινήσουν τα εισπράττονται τα τέλη κυκλοφορίας ενώ χιλιάδες θα μπουν σε σκέψεις για να καταθέσουν τις πινακίδες. Από την άλλη μεριά, ο ιδιοκτήτες με αυτοκίνητα που φέρουν πινακίδες από την γειτονική χώρα ξεκαθαρίζουν πως θα φτάσουν το θέμα στα άκρα αν συνεχίσουν να δέχονται «πιέσεις» αφού όπως λένε οτιδήποτε έχουν κάνει το έχουν κάνει νόμιμα.

Σε κάθε περίπτωση, θεωρείται αδιανόητο, οι ίδιοι οι Έλληνες να αναγκάζονται να αλλάξουν… χώρα ενώ την ίδια ώρα κάποιοι άλλοι «κλαίνε» την περιουσία τους γιατί πολύ απλά, αυτή τη στιγμή λόγω υπέρογκων φόρων σε αυτοκίνητα άνω των 2.000 κε.κ., αυτά δεν έχουν σχεδόν καμία αξία.

Διαβάστε επίσης: Απίστευτο! Σε 3 χρόνια έβαλαν 24 φόρους στο αυτοκίνητο

Διαβάστε επίσης: Μεγάλη απώλεια εσόδων από τις καταθέσεις πινακίδων

Για να επισκεφτείτε την ιστοσελίδα των Δικηγόρων της Βουλγαρίας πατήστε εδώ

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης