Περιμένουν πότε θα θρηνήσουμε νεκρούς….

Πρώτη καταχώρηση: Δευτέρα, 3 Δεκεμβρίου 2012, 16:33
Περιμένουν πότε θα θρηνήσουμε νεκρούς….

Ρεπορτάζ: Βασίλης Γ. Σαρημπαλίδης

Πριν από λίγες ημέρες η zougla.gr είχε δημοσιοποιήσει ένα θέμα που αφορούσε την ΕΛΠΑ αλλά και τα όσα διαδραματίζονται στον μηχανοκίνητο αθλητισμό τον οποίο έχει κάτω από την σκέπη της. Αν και διαπιστώσαμε ότι κάποιοι κάνουν… αμάν για μία θέση δεν έχουμε καταλάβει ότι συμβαίνει το ίδιο και για πράγματα όπως είναι η ασφάλεια οδηγών και φυσικά θεατών. Το αποτέλεσμα είναι, στους δύο τελευταίους μήνες να συζητάμε για σοβαρά ατυχήματα (ευτυχώς όχι δυστυχήματα) αλλά κανείς δεν δείχνει να το παίρνει στα σοβαρά.

Με εκτενή ρεπορτάζ η zougla.gr ανέδειξε το περιστατικό της χθεσινής ανάβασης Ριτσώνας κατά τη διάρκεια της οποίας, τραυματίστηκαν τέσσερις θεατές (σύμφωνα με τον γιατρό του αγώνα) ενώ είχε σοβαρή έξοδο, ευτυχώς χωρίς τραυματισμό, ο Αντώνης Αθυμαρίτης, σε σημείο της ειδικής (Κ13) που είναι γνωστό το πόσο επικίνδυνο είναι. Γι’ ακόμα μία φορά κανείς δεν δείχνει πως ασχολείται με την ασφάλεια των αγωνιζομένων αλλά και των θεατών γεγονός που θα αναλύσουμε παρακάτω και έχει οδηγήσει σε άμεση ρήξη οδηγών και αγωνιστικής λέσχης. Να σημειώσουμε ότι η ανάβαση της Ριτσώνας δεν ολοκληρώθηκε ποτέ έπειτα από την απόφαση της λέσχης να μην συνεχίσει τον αγώνα (δεύτερο σκέλος) λόγω μεγάλων καθυστερήσεων αλλά και της… νύχτας που πλησίαζε.


Η έξοδος του Λεωνίδα Λαινά στην Κ4 με Peugeot 106 Rally




Για να φτάσουμε όμως στο σημείο αυτό και μάλιστα σε έναν αγώνα που θεωρείται κορυφαίος όλων, έπρεπε να συμβούν πολλά ευτράπελα με αποκορύφωμα, όπως προαναφέραμε τον τραυματισμό θεατών αλλά και εξόδου σε γνωστό επικίνδυνο σημείο. Όλα αυτά την ώρα που ο υπεύθυνος ασφαλείας Νίκος Κόγιας (φωτό δεξιά) μάλλον δεν έχει τη δυνατότητα να διακρίνει αν μία μπαριέρα είναι σε καλή κατάσταση ή όχι. Να θυμηθούμε ότι ο εν λόγω, ήταν ο Αλυτάρχης στο θανατηφόρο δυστύχημα στο Auto Festival πριν από 2,5 περίπου χρόνια, οπότε και είχε ως αποτέλεσμα να σκοτωθεί ένα αγγελούδι 8 ετών και να τραυματιστεί σοβαρά το δίδυμο αδερφάκι του και ο πατέρας τους. Αντί λοιπόν ο κ. Κόγιας να βρίσκεται στο «ψυγείο» από την ΕΛΠΑ και να περιμένει το πόρισμα του δικαστηρίου, εντούτοις αυτός διορίστηκε Αλυτάρχης στην πρώτη ανάβαση Ριτσώνας στις αρχές του έτους (τον Μάρτιο) ενώ γνώριζε για το σημείο που είχε πρόβλημα. Μάλιστα, στην πρώτη φετινή Ριτσώνα, με τον βοηθό Αλυτάρχη Αντώνη Μπουκαούρη, με τον αγωνιζόμενο Γιάννη Τασιόπουλο και με τον υπεύθυνο υλικών της ΕΛΠΑ Γιώργο Διονυσόπουλο, επιδιορθώνανε την παραμονή του αγώνα με σύρματα και λάστιχα την κατεστραμμένη από πέρυσι χτυπημένη μπαριέρα. Μετά από 9 μήνες επιστρέφοντας στο σημείο ως υπεύθυνος ασφαλείας και ενώ γνώριζε το πρόβλημα, έδωσε το ΟΚ να ξεκινήσουν τα αγωνιστικά αυτοκίνητα, βάζοντας με αυτό τον τρόπο σε κίνδυνο τις ζωές αθλητών και θεατών. Αξίζει να αναφέρουμε, ότι σε επικοινωνία που είχαμε με τον Νίκο Κόγια, θέλοντας να καταγράψουμε το τι συνέβη, ο ίδιος δεν θέλησε να μιλήσει. Αντίθετα μας έκλεισε το τηλέφωνο εκτοξεύοντας ταυτόχρονα άσχημους χαρακτηρισμούς (τους οποίους μας προέτρεψε να καταγράψουμε και να δημοσιοποιήσουμε) για τη δημοσιογραφική έρευνα που βρίσκεται σε εξέλιξη.

Άξιο απορίας είναι το γεγονός, ότι από την πλευρά τους, ο πρόεδρος αγωνοδικών Γιώργος Μαυρουδής και ο παρατηρητής της ΕΘΕΑ Τάσος Αθανασίου, επέτρεψαν να δοθεί η εκκίνηση ενώ ήξεραν (ή μήπως όχι;) το πρόβλημα στο Κ13. Και ενώ όλοι γνώριζαν για την επικίνδυνη στροφή και ότι κάτι μπορεί να συμβεί ο Πρόεδρος της λέσχης ΑΛΑ Θανάσης Ζάχος, έδειξε έκπληκτος σχετικά με την κατάσταση της μπαριέρας. Σύμφωνα πάντως με τον οδηγό αγώνων Κώστα Πατσουρέα (φωτό αριστερά), η συγκεκριμένη στροφή είναι από τις πιο επικίνδυνες και το γεγονός ότι δεν έχει συμβεί κάτι άσχημο είναι θέμα τύχης. Αναφερόμενος μάλιστα στον πρόεδρο της λέσχης τον αποκάλεσε «πρόεδρο καφενείου»…

Τελικά έχουν άδικο όσοι λένε ότι οι αγώνες γίνονται στο πόδι και με στόχο το οικονομικό όφελος συγκεκριμένων λεσχών, αδιαφορώντας για την πραγματική ασφάλεια των οδηγών που ρισκάρουν την ίδια τους τη ζωή; Η αρχή του σπορ ακόμα δεν έχει πάρει θέση. Μήπως περιμένει να συμβεί το μοιραίο;

Διαβάστε επίσης:Τραυματίες, καταστροφές και ακύρωση αγώνα στην Ριτσώνα


Ακούστε τις δηλώσεις του οδηγού αγώνων Κώστα Πατσουρέα




Ακούστε τις δηλώσεις του Προέδρου της ΑΛΑ Θανάση Ζάχου




Ακούστε τις δηλώσεις του γιατρού Νίκου Παππά

Τελευταία ενημέρωση: Δευτέρα, 3 Δεκεμβρίου 2012, 18:55