Του Βασίλη Γ. Σαρημπαλίδη


Σε λιγότερο από ένα μήνα θα ξεκινήσει η αποστολή των «φακέλων» από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων με παραλήπτες τους ιδιοκτήτες οχημάτων, οι οποίοι κυκλοφορούν χωρίς να τα έχουν ασφαλίσει. Η είδηση έχει θορυβήσει ιδιαίτερα τους οδηγούς που παρανομούν, οι οποίοι καλούνται να πράξουν το αυτονόητο. Σε αντίθετη περίπτωση, έρχονται μεγάλα πρόστιμα που θα κληθούν να καταβάλλουν όσοι δεν συμμορφωθούν με τη σχετική νομοθεσία.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Διασταύρωση στοιχείων

Σύμφωνα με πληροφορίες της zougla.gr, έχει ήδη ξεκινήσει η γέφυρα επικοινωνίας μεταξύ των ασφαλιστικών εταιρειών Ελλάδος και του Υπουργείου Μεταφορών για να εντοπιστούν τα ανασφάλιστα οχήματα, αλλά και ο ακριβής αριθμός τους (αυτοκίνητα, μοτοσικλέτες και φορτηγά). Από την πλευρά τους, οι ασφαλιστικές εταιρείες παρέχουν πληροφορίες για τα αυτοκίνητα που είναι ασφαλισμένα, ενώ το Υπουργείο με τη σειρά του πραγματοποιεί ελέγχους σχετικά με τα οχήματα, οι οδηγοί των οποίων έχουν καταθέσει πινακίδες. Από τη διασταύρωση που θα γίνει σε λίγες ημέρες θα βρεθούν και οι… ένοχοι. Από εκεί και πέρα -και το πολύ σε ένα μήνα- θα αναλάβει δράση η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων που θα ξεκινήσει να αποστέλλει τα… ραβασάκια σε όσους δεν συμβαδίζουν με την νομοθεσία.

Στην Ελλάδα υπολογίζεται ότι αυτή τη στιγμή υπάρχουν εκατοντάδες χιλιάδες ανασφάλιστα οχήματα. Σε περίπτωση ατυχήματος, οι οδηγοί τους απειλούνται με εξαιρετικά βαριές ποινές αλλά και φυλάκιση. Τα συγκεκριμένα οχήματα επιβαρύνουν με μεγάλα ποσά το Επικουρικό ταμείο αλλά και τους νόμιμους ιδιοκτήτες που καλούνται κάθε φορά να πληρώσουν περισσότερα για να καλυφθούν οι όποιες «τρύπες» υπάρχουν.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ποια είναι η λύση

Καθώς η είδηση για την αποστολή σημειωμάτων έχει αναστατώσει εκατοντάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες, αξίζει να σημειωθεί ότι δεν θα υπάρξει αναδρομική ισχύς σχετικά με τις ασφάλειες που δεν έχουν πληρωθεί τους προηγούμενους μήνες ή και χρόνια.

Ωστόσο, η μοναδική λύση προκειμένου οι οδηγοί που έχουν στην κατοχή τους ανασφάλιστα οχήματα να μην επιβαρυνθούν, είναι να προχωρήσουν άμεσα σε ασφάλιση του οχήματός τους έτσι ώστε να ενημερωθεί το «σύστημα» και να γλιτώσουν το πρόστιμο.

Αξίζει να αναφέρουμε ότι ασφάλεια θα πρέπει να έχουν ακόμα και τα οχήματα που είναι «παρκαρισμένα» ακόμα και σε υπόγεια γκαράζ και δεν κυκλοφορούν αλλά φέρουν πινακίδες κυκλοφορίας. Ακόμα και σε αυτή την περίπτωση, οι ιδιοκτήτες τους είναι υποχρεωμένοι να τα έχουν ασφαλισμένα.


Σε περίπτωση που ανασφάλιστο όχημα εμπλακεί σε ατύχημα, ο ιδιοκτήτης του θα αντιμετωπίσει τεράστια προβλήματα με το νόμο.

Παρακολουθήστε την αποκαλυπτική συνέντευξη του Κώστα Μπερτσιά, υπεύθυνου στον κλάδο του αυτοκινήτου της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος:

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης