Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Η «σούπερ ομίχλη» όπως ονομάστηκε από τις αρχές, ήταν η αιτία για την γιγαντιαία καραμπόλα συνολικά 159 οχημάτων στη Λουιζιάνα των Η.Π.Α.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η «σούπερ ομίχλη» αποτελεί μείγμα ομίχλης και καπνού από τις φωτιές, με αποτέλεσμα να υπάρξει χαμηλή ορατότητα στον αυτοκινητόδρομο. Τα αυτοκίνητα συγκρούστηκαν και προκλήθηκε φωτιά, κάνοντας τις απόπειρες απεγκλωβισμού πολύ δύσκολες. Ο απολογισμός είναι 158 οχήματα, 8 νεκροί και συνολικά 63 τραυματίες.

Σήμερα, κυκλοφόρησαν πλάνα τραβηγμένα τόσο από αέρος, αλλά και ανάμεσα από τα τρακαρισμένα και καμένα αυτοκίνητα, δείχνοντας το μέγεθος της καταστροφής.

Οι αρχές της πολιτείας ερευνούν τα ακριβή αίτια και ζήτησαν από το υπουργείο Μεταφορών της Λουιζιάνα να διενεργήσει επιθεώρηση του τμήματος της γέφυρας του I-55.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οδήγηση σε ομίχλη

Γενικά στην Ελλάδα η ομίχλη δεν είναι τόσο συνηθισμένη όσο σε άλλες χώρες, με αποτέλεσμα οι Έλληνες οδηγοί να μην είναι ιδιαίτερα εξοικειωμένοι. Εάν λοιπόν «πέσουμε» σε έντονη ομίχλη που επηρεάζει την ορατότητα μας, τότε κάνουμε τα εξής:

Αρχικά ενεργοποιούμε τη μεσαία σκάλα των φώτων (όχι τη μεγάλη) και παράλληλα τα φώτα ομίχλης. Κρατάμε όσο μπορούμε καθαρό το παρμπρίζ (με το σύστημα κλιματισμού ή ακόμα και χειροκίνητα με πανάκια) και ανοίγουμε τα τζάμια, κλείνοντας τη μουσική για να ακούμε τί συμβαίνει στο περιβάλλον.

Κρατάμε σταθερή ταχύτητα κάτω των 50χλμ. αποφεύγοντας τους ελιγμούς και τις αλλαγές λωρίδων, ενώ ακολουθούμε ως μπούσουλα τις γραμμές του δρόμου και όχι τα φώτα του μπροστινού.

Εάν η κατάσταση δεν επιτρέπει την οδήγηση, ανάβουμε τα αλάρμ και πηγαίνουμε στα δεξιά του δρόμου όπου αφήνουμε το αυτοκίνητο με αναμμένα τα φώτα. Εάν θέλουμε να βγούμε από αυτό, τότε φοράμε ειδικό γιλέκο και κρατάμε στο χέρι έναν φακό ή το κινητό μας.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης