Του Περικλή Χαλάτση

Στα ραδιοφωνικά δελτία ειδήσεων πριν από μερικά χρόνια έβγαιναν οι ταξιτζήδες που βρίσκονταν στους δρόμους και έλεγαν ότι «παρατηρείται κίνηση στην οδό…».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ανέφεραν μικρά μποτιλιαρίσματα σε δύο τρείς δρόμους της Αττικής.

Πέρασαν τα χρόνια και η κίνηση αυξήθηκε. Οι παρουσιαστές των δελτίων ανέλαβαν να αναφέρουν όχι πια τους δρόμους με υψηλή κίνηση αλλά αυτούς που είναι στο κόκκινο και τα αυτοκίνητα για να διανύσουν ένα χιλιόμετρο χρειάζονται ακόμη και ένα τέταρτο.

Άκουγα το πρωί τον παρουσιαστή ενός ειδησεογραφικού ραδιοφωνικού σταθμού για 25 δευτερόλεπτα να αναφέρει σε ρυθμό εκφωνητή ποδοσφαιρικού αγώνα, τους μποτιλιαρισμένους δρόμους. Ακινητοποιημένα αυτοκίνητα και στα δύο ρεύματα της εθνικής οδού Αθηνών Λαμίας από το ύψος του Μοσχάτου μέχρι την Νέα Κηφισιά, στη λεωφόρο Αλεξάνδρας, στη λεωφόρο Αμφιθέας, στη λεωφόρο Συγγρού, στον περιφερειακό του Υμηττού, στην παραλιακή λεωφόρο από το παλιό αεροδρόμιο έως και το Τροκαντερό, στον κεντρικό δρόμο για Πειραιά, για το λιμάνι …

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Θα προτείναμε στους παρουσιαστές να μην μας λένε τους ακινητοποιημένους δρόμους αλλά ποιοι είναι ελεύθεροι.

Θα ήταν καλύτερα να αναφέρουν πιο απλά:

Όλοι οι δρόμοι της Αθήνας και του Πειραιά είναι στο κόκκινο.

Το ότι καθημερινά οι οδηγοί για να φτάσουν το πρωί στις δουλειές τους ή να επιστρέψουν το απόγευμα στο σπίτι τους χρειάζονται μιάμιση με δύο ώρες, δεν είναι είδηση.

Όσο δεν γίνονται έργα το πρόβλημα θα διαιωνίζεται.

Στην Σανγκάη όταν άρχισαν τα πρώτα μποτιλιαρίσματα δεν έμειναν στα ευχολόγια. Ούτε στους περιορισμούς, ούτε στα ημίμετρα. Κατασκεύασαν πάνω από τις λεωφόρους των τεσσάρων λωρίδων άλλες λεωφόρους. Έτσι σήμερα αν επισκεφθείτε την Σανγκάη θα δείτε λεωφόρους με τέσσερις δρόμους στο έδαφος και άλλες τέσσερις στον αέρα ανά κατεύθυνση. Δηλαδή 16 δρόμους σε πλήρη λειτουργία. Εκεί οι άνθρωποι έλυσαν το πρόβλημα με έργα.

Εδώ ο συμπαθέστατος υπουργός Προστασίας του Πολίτη ανακοίνωσε δέσμη μέτρων. Μάλιστα είπε ότι δυο γερανοφόρα οχήματα της Τροχαίας θα περιπολούν κατά μήκος της εθνικής οδού για να απομακρύνουν από το δρόμο οχήματα με βλάβη και θα δίνουν άμεσα στην κυκλοφορία όλες τις λωρίδες.

Κύριε Γιάννη Οικονόμου, για ποια περιπολία μιλάτε. Πως θα περιπολούν ανάμεσα στα ακινητοποιημένα οχήματα. Αν μπείτε στους χάρτες της Google θα δείτε ότι καθημερινά υπάρχουν δρόμοι δεκάδων χιλιομέτρων διαρκώς στο κόκκινο. Φυσικά υπάρχουν και περιπτώσεις που όταν συμβεί ένα ατύχημα, οι οδηγοί σβήνουν τους κινητήρες και βγαίνουν από τα αυτοκίνητα για να… ξεμουδιάσουν.

Οι δρόμοι φτιάχτηκαν πριν από μερικές δεκαετίες όταν κυκλοφορούσε το 1/5 των αυτοκινήτων. Οι εποχές άλλαξαν. Η λύση είναι να γίνουν έργα. Αν δεν μπορείτε να κάνετε αυτό που σκέφθηκαν οι κινέζοι, δηλαδή δρόμους πάνω στους δρόμους, κάντε δρόμους κάτω από τους δρόμους.

Κάντε υπόγειους δρόμους. Έτσι θα απαλλάξετε χιλιάδες οδηγούς από το καθημερινό μαρτύριο.  Και θα περιορίσετε τη ρύπανση. Εκτός αν σκέφτεστε να διευρύνετε το δακτύλιο με μονά ζυγά και στις εθνικές οδούς. Είναι μια λύση που δεν κοστίζει. Για παράδειγμα μονά ζυγά έως τον Ασπρόπυργο στην εθνική οδό Αθηνών Κορίνθου κα μονά ζυγά έως τη Μαλακάσα στην εθνική οδό Αθηνών -Λαμίας.

Έτσι θα περιορίσετε την ατμοσφαιρική ρύπανση που προκαλείται από τα ακινητοποιημένα στην κίνηση αυτοκίνητα.

Εννοείται ότι για την κατάντια στους δρόμους της Αττικής δεν ευθύνεται ο κ. Οικονόμου. Άλλωστε πριν από λίγους μήνες εγκαταστάθηκε στο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη. Ωστόσο μπορεί με τη βοήθεια του αρμόδιου υπουργού υποδομών και τους έμπειρους συγκοινωνιολόγους να γίνει μια αρχή για να γίνουν εποικοδομητικά έργα. Όχι σαν αυτά με το Μεγάλο Περίπατο της Αθήνας. Που αντί να γίνει διαπλάτυνση της Πανεπιστημίου την μείωσαν μια λωρίδα για να κάνουν μεγαλύτερο πεζοδρόμιο.

 

 

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης