Θα ξεκινήσουμε με τα παράπονα του κόσμου για την Υπερειδική.

Το εισιτήριο των 70 ευρώ για τις θέσεις ήταν ακριβό ενώ το θέαμα δεν ήταν αυτό που περίμεναν. Σωστά επισημαίνουν οι φίλοι των αγώνων ότι η Υπερειδική το 2022 στο Ολυμπιακό Στάδιο ήταν πολύ καλύτερη και το εισιτήριο αρκετά πιο φθηνό. Πέρυσι είχε θέαμα πρώτον γιατί τα αγωνιστικά ξεκινούσαν δυο δύο, η πίστα είχε γέφυρες και «γιαμ» ενώ φέτος ήταν  χωρίς ιδιαίτερο ενδιαφέρον.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

To πανάκριβο εισιτήριο είναι απαγορευτικό για τον οικογενειάρχη. Ποιος θα δώσει 140 ευρώ η αν θέλει να πάρει και τα δύο του παιδιά, 210 ευρώ,  για μια Υπερειδική και μάλιστα τόσο μέτρια.

Θέλουμε οι νέοι να μάθουν για τους αγώνες, να μεγαλώσουν με αρχές και με σεβασμό στον ΚΟΚ. Η Υπερειδική είναι μια καλή αρχή. Θέλουμε κόσμο  και παιδιά, όχι τζίρο από 1000 εισιτήρια!

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι οργανωτές φυσικά θα διαφωνήσουν. Ας προσέξουν όμως αυτή την παρατήρηση. Μεταφέρουμε την άποψη του κόσμου. Του κόσμου που αγαπάει τους αγώνες αυτοκινήτων αλλά και τα ράλλυ. Είναι αυτοί που γεμίζουν τις ειδικές και εμψυχώνουν τους αγωνιζόμενους.

Η οργάνωση έδωσε ιδιαίτερη βαρύτητα στην ασφάλεια. Και φυσικά σωστά έπραξε. Στα θετικά θα πρέπει να προσθέσουμε την καλή επιλογή θεαματικών ειδικών διαδρομών.

Την καλή αστυνόμευση σε όλες τις διασταυρώσεις προς τις ειδικές διαδρομές.

Οι δημοφιλείς ειδικές διαδρομές Λιβαδειά, Καρρούτες και Power Stage είχαν πολλά σημεία προσέγγισης από «κοπάνες» με εύκολα σημεία για παρκάρισμα.

Πολύ καλή ήταν η παρουσίαση των ειδικών διαδρομών  από την Cosmote και τον Μάριο Γιάννη Παπαδόπουλο.

Φέτος αν και υπήρχαν αρκετοί νέοι κριτές παρουσιάσθηκαν κάποιες ελλείψεις. Στην Ε.Δ Ταρζάν, εκεί που μαζεύεται ο πολύς κόσμος, στη λιμνούλα οι δύο κριτές ήταν λίγοι για τον όγκο δουλειάς και επίβλεψης που είχαν. Και οι δύο έμπειροι και φιλότιμοι έτρεχαν πάνω κάτω για να διώξουν τους «ξερόλες» από τα επικίνδυνα σημεία. Εκεί χρειαζόταν μια ενίσχυση.

Υπήρχαν βέβαια και κάποιοι άλλοι που θα πρέπει να μάθουν πολλά πράγματα για να αποδώσουν στο έργο τους. Έβαζαν κορδέλες στην ευθεία σε απόσταση 30 μέτρα από το δρόμο ( πως θα έβλεπε ο κόσμος όταν μάλιστα είχε μπροστά του δένδρα) και πέρναγαν την κορδέλα στα επτά μέτρα στα δεξιά του δρόμου όπου ακολουθούσε αριστερή στροφή.

Προσπαθήσαμε να τους εξηγήσουμε ότι αν βγεί από το δρόμο αγωνιστικό θα πάει προς τα δεξιά και όχι προς τα αριστερά. Να μην σας κουράζουμε. Η παροιμία άλλωστε το λέει: Στου φουφού την πόρτα όσο θέλεις βρόντα…».

Το γεγονός ότι στην έξοδο του Linnamae δεν είχαμε νεκρούς είναι θαύμα. Στο σημείο εκείνο, κανονικά απαγορευόταν να βρίσκονται θεατές. Μερικοί ανεγκέφαλοι όμως έπαιξαν την ζωή τους κορώνα γράμματα και από άγιο γλύτωσαν. Το αγωνιστικό πέρασε κυριολεκτικά πάνω από τα κεφάλια τους.

Όταν ο οδηγός «χάσει» τον έλεγχο σε μια δεξιά γρήγορη και παρατεταμένη το αγωνιστικό θα πάει προς τα αριστερή η ευθεία . Είναι απλό ότι εκεί δεν πρέπει να υπάρχει κανένας θεατής.

Στην 4η Ε.Δ. η κάμερα μέσα από το αγωνιστικό του Lappi «έπιασε» θεατές να βρίσκονται σε ένα λαγούμι ακριβώς δίπλα από σημείο που περνούσαν τα αγωνιστικά. Το ύψος των κεφαλιών τους βρίσκονταν στο ύψος της ρόδας των οχημάτων. Μόλις έγιναν αντιληπτοί, ακυρώθηκε η υπόλοιπη Ε.Δ. (είχαν προλάβει να περάσουν τα οχήματα Rally1), με τους υπόλοιπους θεατές να αποχωρούν από το σημείο εξαιτίας λίγων ανίδεων.

Κρίμα γιατί ελάχιστοι θεατές εξακολουθούν να είναι ανεγκέφαλοι. Για να βγάλουν μια σέλφι φωτογραφία έβαζαν σε κίνδυνο τη ζωή τους αλλά και την ομαλή διεξαγωγή του αγώνα. Στην 4η Ε.Δ. η κάμερα μέσα από το αγωνιστικό του Lappi «έπιασε» θεατές να βρίσκονται σε ένα λαγούμι ακριβώς δίπλα από σημείο που περνούσαν τα αγωνιστικά. Το ύψος των κεφαλιών τους βρίσκονταν στο ύψος της ρόδας των οχημάτων. Μόλις έγιναν αντιληπτοί, ακυρώθηκε η υπόλοιπη Ε.Δ. (είχαν προλάβει να περάσουν τα οχήματα Rally1), με τους υπόλοιπους θεατές να αποχωρούν από το σημείο εξαιτίας λίγων ανίδεων.

Η υπεύθυνη ασφαλείας των αγώνων στο WRC Michelle Mouton, δεν άφηνε τίποτα στην τύχη. Σταμάταγε όπου έβλεπε κόσμο σε επικίνδυνα σημεία και έκανε παρατηρήσεις στους κριτές. Οι κριτές έδιωχναν τους θεατές και αυτοί επέστρεφαν. Εδώ δεν σχολιάζουμε…

Οι θεατές που είδαν το τουμπάρισμα του Hamza Anwar ( κατηγορία Junior),  έτρεξαν και τον βοήθησαν να επαναφέρει στο δρόμο το αγωνιστικό Ford Fiesta Rally3 .

Για ακόμη μια φορά άτυχος ήταν ο συμπαθέστατος Pierre-Louis Loubet της Ford M-Sport.

Για ακόμη μια φορά το δίδυμο των νικητών απέδειξαν οτι τρέχουν με μυαλό και έχουν τακτική. Ο Kalle Rovanpera μπορεί να είναι μικρός στην ηλικία αλλά είναι ταλέντο και το βασικότερο δεν παρασύρεται.

‘Εκπληξη. Ο Εσθονός έκανε κάτι που δεν συνηθίζει. Φωτογραφήθηκε με κόσμο και μάλιστα …χαμογέλασε. Ιδού η απόδειξη.

Αυτοί που πραγματικά αξίζουν συγχαρητήρια είναι οι μηχανικοί των εργοστασιακών ομάδων. Άλλαζαν σασμάν πριν το πλήρωμα προλάβει να πιεί μια πορτοκαλάδα.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης