Του Γιώργου Παλληκάρη

Μέσα στην ζέστη και την απόλυτη υγρασία, κάτω από τους αναμμένους προβολείς της Σιγκαπούρης, «είδαμε» ίσως τον πιο ενδιαφέρον αγώνα της χρονιάς. Στους δημόσιους δρόμους του λιμανιού, ο Carlos Sainz της Ferrari θα καταφέρει να πάρει μία τεράστια νίκη, τερματίζοντας το σερί 10 νικών του Verstappen. Ο αγώνας σημαδεύτηκε από τρεις εγκαταλείψεις, και απίθανες μονομαχίες με την πρώτη πεντάδα να είναι: Sainz – Norris – Hamilton – Leclerc – Verstappen.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η πίστα

Για πρώτη φορά αγώνας της F1 στη Σιγκαπούρη έγινε το 2008, στην ίδια πίστα με τη σημερινή, μόνο που φέτος οι στροφές είναι λιγότερες. Το μήκος είναι 4.94χλμ. και οι οδηγοί καλύπτουν 306.143χλμ. σε 62 γύρους. Η Σιγκαπούρη «βρίσκεται» 5 ώρες μπροστά από την Ελλάδα, και για αυτό ο αγώνας γίνεται υπό το φως των προβολέων. Το μόνο που παραμένει πάντα ίδιο στη Σιγκαπούρη, είναι η ζέστη και η αφόρητη υγρασία ενώ η πίστα είναι στους δημόσιους δρόμους του λιμανιού.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η σειρά εκκίνησης

Ίσως το πιο ενδιαφέρον Grid στο φετινό πρωτάθλημα με τον Carlos Sainz της Ferrari να εκκινεί πρώτος και τον Ολλανδό Max Verstappen να εκκινεί 11ος.  Την πρώτη 5άδα εκτός από τον Sainz συμπληρώνουν οι Russell – Leclerc – Norris – Hamilton. Ο Stroll δεν θα τρέξει στο σημερινό αγώνα μετά το χθεσινό του ατύχημα ενώ ο Zhou θα ξεκινήσει από το pit lane.

Πως κύλησε ο αγώνας

Τα πέντε φώτα έσβησαν και τα μονοθέσια ξεκίνησαν. Ο Carlos Sainz θα ξεκινήσει εκπληκτικά όπως και ο τρίτος Leclerc ο οποίος θα «καταπιεί» τον δεύτερο Russell. Ο Hamilton στην πρώτη στροφή θα βγει ευθεία και θα επιστρέψει στην πίστα στην θέση τρία, φέρνοντας τον Russell τέταρτο. Όπως ορίζει όμως ο άγραφος νόμος, ο Hamilton θα δώσει πίσω την τρίτη θέση στον Russell.

Ήδη από την εκκίνηση λοιπόν η Ferrari θα έχει το 1-2 με Sainz και Leclerc και η Mercedes to 3-4 με Russell και Hamilton. Πέμπτος o Νοrris και έκτος ο Alonso.

Από τον πρώτο γύρο κιόλας θα έχουμε την πρώτη εγκατάλειψη, με τον Tsunoda να βγαίνει εκτός λόγω κλαταρίσματος μετά την εκκίνηση και αφού ο Stroll δεν τρέχει σήμερα, έχουν μείνει 18 μονοθέσια στην πίστα.

O Verstappen που ξεκίνησε 11ος, ήδη από τον 6ο γύρο είναι στη θέση 8 όμως έχει επιλέξει τα σκληρά (πιο αργά) ελαστικά ενώ όλοι οι υπόλοιποι έχουν μέση γόμα.  Η πίστα έχει τρεις ζώνες DRS και οι προσπεράσεις ευνοούνται, ενώ να θυμίσουμε πως η ζέστη και η υγρασία στη Σιγκαπούρη είναι πραγματικά ανυπόφορες. Ταυτόχρονα όμως τα ραντάρ δείχνουν ότι μπορεί αργότερα στον αγώνα να έχουμε και λίγη ψιχάλα.

Στον 20ο γύρο ο Sargeant θα διανύσει τη μισή πίστα έχοντας μέρος της αεροτομής του να σέρνεται στην πίστα (μετά από επαφή του με τις μπαριέρες) και τελικά θα πάει στα pits. Όμως άφησε κομμάτια της αεροτομής του στην πίστα και έτσι θα μπει ο αγώνας σε καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας με πάρα πολλούς οδηγούς να δράττουν την ευκαιρία και να αλλάζουν ελαστικά.

Μετά από δύο γύρους, στον 23ο το Safety Car θα αποχωρήσει και πλέον η νέα πραγματικότητα είναι: Sainz – Verstappen – Russell – Perez – Norris όμως να θυμίσουμε πως ο Verstappen δεν έκανε αλλαγή ελαστικών και έχει ακόμα τα σκληρά από την εκκίνηση.

Ο αγώνας μετά το Safety Car απέκτησε άλλο ενδιαφέρον με πολύ περισσότερες μονομαχίες και τις θέσεις να αλλάζουν συνεχώς. Παράλληλα ο Alonso θα δεχθεί ποινή 5 δευτ. για μία άτσαλη κίνηση του πάνω στα κερμπ η οποία ευτυχώς δεν επηρεάσει άλλον οδηγό.

Στα μισά του αγώνα (και με τον Verstappen να έχει ακόμα τα αρχικά σκληρά ελαστικά) η πρώτη 10άδα είναι: Sainz – Russell – Norris – Hamilton – Leclerc – Verstappen – Perez – Alonso – Ocon – Magnussen.

Στο 74%η υγρασία αυτή τη στιγμή με την θερμοκρασία του αέρα να είναι στους 30 βαθμούς Κελσίου. Η βροχή που ήταν να πέσει, τελικά προσπέρασε την πίστα και όλα παραμένουν στεγνά.

Μία επική μάχη ανάμεσα σε Alonso – Perez – Ocon θα θυμίσει F1 από τα παλιά, με τους οδηγούς να παλεύουν δίπλα δίπλα για έναν ολόκληρο γύρο. Νικητής από αυτήν ο Ocon, με τον Perez να πετάει μετά από λίγο λευκή σημαία και να μπαίνει στα pits για αλλαγή ελαστικών, κάτι που θα τον ρίξει στην 17η θέση.

Τελικά αυτή η μικρή νίκη του Ocon θα σβήσει γρήγορα (μάλιστα σήμερα έχει και γενέθλια) καθώς ο ίδιος μετά από 2 γύρους, (στον 43ο γύρο) θα σταματήσει από μηχανική βλάβη ενώ ήταν στην θέση 6. Για να απομακρυνθεί το ακινητοποιημένο μονοθέσιο του Ocon θα μπει καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου. Αυτό το καθεστώς θα το εκμεταλλευτούν οι περισσότεροι οδηγοί για αλλαγή ελαστικών, καθώς κερδίζουν χρόνο, με το pit stop όμως του Alonso να καθυστερεί 25.8 δευτ.

Το εικονικό Safety Car θα φύγει, ο αγώνας θα επιστρέψει σε κανονικούς ρυθμούς με 16 γύρους να απομένουν. Η σειρά είναι: Sainz – Norris – Leclerc – Russell – Hamilton – Gasly – Piastri.

Η στρατηγική της Mercedes δείχνει να αποδίδει καθώς ο Hamilton θα περάσει και τον Leclerc, και θα απειλείσει τον δεύτερο Norris ο οποίος παλεύει να κρατήσει τη θέση του. Παράλληλα θα έρθει και η τρίτη εγκατάλειψη, αυτή του Bottas από μηχανική βλάβη.

Οι τελευταίοι 3 γύροι του αγώνα ήταν πραγματικά απίθανοι. Ο δεύτερος Norris κυνηγάει τον Sainz ενώ ο Russell κυνηγάει τον Norris και ο Hamilton κυνηγάει τον Russell. Όλα αυτά με διαφορές κάτω του 1 δευτ.

Από την τεράστια πίεση, ο Russell θα χάσει τα φρένα και θα χτυπήσει στις μπαριέρες…

Τελικά ο Carlos Sainz θα αντικρύσει την καρό σημαία πρώτος, δεύτερος ο Norris και τρίτος ο Hamilton σε έναν απίθανο αγώνα.

Η τελική κατάταξη στο GP της Σιγκαπούρης είναι: Sainz – Norris – Hamilton – Leclerc – Verstappen – Gasly – Piastri – Perez – Lawson – Magnussen – Albon – Zhou – Hulkenberg – Sargeatn – Alonso. Εγκατείλειψαν οι: Russell – Bottas – Ocon – Tsunoda. Δεν έτρεξε ο Stroll.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης