Αποστολή στη Γαλλία
Ταξιδεύει ο Λουκάς Παπαλάμπρος

Το μεσαίο πολυτελές SUV της γερμανικής φίρμας ανανεώθηκε αισθητικά και τεχνολογικά, όντας ένα από τα πιο ολοκληρωμένα αυτοκίνητα της κατηγορίας του, αφού μπορεί να κινηθεί το ίδιο άνετα τόσο εντός όσο και εκτός δρόμου. Στην Ελλάδα θα βρίσκεται τον Ιούνιο, με τις τιμές να ξεκινούν από 42.050 ευρώ.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Έπειτα από τέσσερα χρόνια στην αγορά, ήρθε η ώρα της ανανέωσης για την GLK. Οι άνθρωποι της Mercedes, όπως συμβαίνει συνήθως σε αυτές τις περιπτώσεις, προχώρησαν σε συγκεκριμένες αισθητικές αλλαγές, φρεσκάροντας απλά τη δυναμική εικόνα του αυτοκινήτου. Οι προφυλακτήρες σε αντίθεση με την απερχόμενη GLK είναι ίδιοι σε όλες τις εκδόσεις, τα φώτα έχουν διαφορετική σχεδίαση, έχουν τοποθετηθεί επιπλέον φώτα ημέρας LED και νέες ζάντες 17, 18 και 19 ιντσών. Στο εσωτερικό, οι αεραγωγοί είναι στρογγυλοί, κατά μήκος του ταμπλό υπάρχει κρυφός φωτισμός, υπάρχουν νέες επενδύσεις σε καθίσματα και ταμπλό, ενώ στις εκδόσεις με το αυτόματο κιβώτιο 7G-Tronic, ο μοχλός είναι τοποθετημένος πίσω από τη δεξιά κολόνα του τιμονιού.  

Οι diesel κινητήρες στην πρώτη γραμμή

Σε ό,τι αφορά στους κινητήρες, στη βάση της γκάμας βρίσκεται πλέον ο τετρακύλινδρος diesel της έκδοσης 200 BlueEfficiency με τους 143 ίππους και τα 350 Nm ροπής. Διαθέτει σύστημα start/stop, όπως και όλοι οι υπόλοιποι, με τις εκπομπές ρύπων να κυμαίνονται στα 145 γρ./χλμ. και τη μέση κατανάλωση καυσίμου στα 5,8 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Ακολουθεί η 220 BlueTEC 4Matic με τους 170 ίππους, η 250 BlueTEC 4Matic με τους 204 ίππους, με την κορυφαία πετρελαιοκίνητη 350 CDI 4Matic να αποδίδει 265 ίππους και 620 Nm ροπής. Στους βενζίνης έχουμε μόνο έναν κινητήρα, τον V6 3,5 λίτρων της έκδοσης GLK 350), ο οποίος αποδίδει 306 ίππους και 370 Nm ροπής. Να σημειώσουμε εδώ ότι όλες οι εκδόσεις είναι τετρακίνητες, εκτός από τη βασική 200 BlueEfficiency.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Off-road και ηλεκτρονικά 

Στο χειμερινό θέρετρο La Clusaz των γαλλικών Άλπεων, όπου έγινε η πανευρωπαϊκή παρουσίαση της ανανεωμένης GLK, αυτό που μας τράβηξε το ενδιαφέρον στο αυτοκίνητο και μονοπώλησε τις συζητήσεις, ήταν οι εκπληκτικές για τα δεδομένα της κατηγορίας –  εκτός δρόμου δυνατότητές του. Σε σχέση με τους βασικούς ανταγωνιστές, η GLK είναι το καλύτερο off-road όχημα και το λέμε χωρίς δεύτερη σκέψη. Μπορεί να κινηθεί σε εδάφη που μόνο καθαρόαιμα οχήματα πηγαίνουν, με τα ηλεκτρονικά συστήματα να ειναι σημαντικός αρωγός, όπως και τα χωμάτινα ελαστικά, τα οποία σε τέτοιες περιπτώσεις είναι ιδανικά. Επίσης, ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να βλέπει μέσω της κεντρικής οθόνης τις μοίρες και τη γωνία αλλαγής διεύθυνσης των τροχών.

Στον αυτοκινητόδρομο, κινείται με περίσσια άνεση, με την ποιότητα κύλισης να κυμαίνεται σε υψηλά επίπεδα, όπως και η ηχομόνωση. Σε πιο απαιτητικές διαδρομές, επιδεικνύει και σπορ οδική συμπεριφορά, χάρη στη σκληρή ανάρτηση και το σωστό στήσιμο, προσφέροντας τη δυνατότητα στον οδηγό να κινηθεί γρήγορα και με ασφάλεια.

Φυσικά, δεν θα μπορούσαμε να μην αναφερθούμε στην πλειάδα συστημάτων της GLK. Όπως κάθε Mercedes, διαθέτει στον εξοπλισμό ηλεκτρονικά για καθετί, όπως Αttention Assist, Distronic Plus, Active Lane Keeping Assist, Active Blind Spot Assist, Active Parking Assist, Agility Control, Start-off Assist και Attension Assist, που προειδοποιεί όταν ανιχνεύσει ότι ο οδηγός είναι κουρασμένος, αλλά και το Steer Control το οποίο ελέγχει εάν το τιμόνι έχει στρίψει σωστά σε δρόμο με μειωμένη πρόσφυση ή σε μια έκτακτη κατάσταση, επεμβαίνοντας αυτόματα προκειμένου να επαναφέρει το αυτοκίνητο στη σωστή πορεία.

Όπως αναφέραμε και παραπάνω, η ανανεωμένη GLK θα είναι διαθέσιμη στην ελληνική αγορά από τον επόμενο μήνα, με τις τιμές να είναι οι εξής:

GLK 200 BlueEfficiency: 42.050 ευρώ
GLK 220 BlueTEC 4Matic: 51.250 ευρώ
GLK 250 BlueTEC 4Matic: 53.200 ευρώ
GLK 350 CDI 4Matic: 59.450 ευρώ
GLK 350 4Matic: 59.350 ευρώ

Δείτε εδώ εικόνες της ανανεωμένης GLK

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης